Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu kätilö sanoi että yhä useammin synnyttämään tulee henkilöitä jotka ei ole koskaan

Vierailija
20.01.2024 |

pitäneet vauvaa sylissä, saati että olisivat vaihtaneet vaippaa. 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?

Vierailija
42/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttämään voi myös tulla ihmisiä, jotka eivät koskaan ole harrastaneet seksiä. Kiitos hedelmöityshoitolaki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollakseen hyvä nainen ja myöhemmin äiti, vaipanvaihdot ja vieraiden vauvojen sylittely ja hoitaminen pitää aloittaa jo mahdollisimman varhain, mieluimmin lapsena. 

Vai mikä oli ap. pointti tai tämän kätilän?

Vierailija
44/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni vastaa en oo, kun on vaan niin väsynyt, pää ei toimi, ei jaksa selittää ja haluaa sen lapsen itselleen. Minusta se että kätilö tulee siihen oman lapsen kanssa viereen tenttaamaan ja roikottamaan lasta, että saatko vai etkö tätä syliis on muutenkin julmaa, antas äitien hoitaa omat lapsensa ja keskittyis synnyttämisessä auttamiseen.

Vierailija
45/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eivät ole edes ensisynnyttäjiä.

Vierailija
46/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, mitä sitten? En ollut itsekään pitänyt sylissä kuin pienempää sisarusta joskus 35 vuotta aiemmin. (Ei muistikuvaa, mutta todennäköistä.) Vaipan olin joskus vaihtanut töissä. En näe ongelmaa tässä.

Vierailija
47/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös oli oma vauva eka jota koskaan pidin sylissä. N32, neljä lasta.

Vierailija
48/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai. Se on ihan yleistä. Eivät ihmiset pitele muiden lapsia, ellei ole alalla tai tutuilla lapsia. Eikä silloinkaan välttämättä, jos on tutulla lapsia. Mikä tässä on niin ihmeellistä? Joillekin se on normi asia.

On se tavallaan aika erikoista jos on ehtinyt vaikka jo 30-vuotiaaksi eikä ole koskaan ollut vauvaa sylissä. Kyllä minä jo kymmenvuotiaana olin pidellyt useita. 

Joillakin se on päinvastoin, on erikoista että ihmisten pitäisi olla pidellyt vieraita vauvoja. Tuntuu oudolta että vieraiden ja lasten annetaan pidellä herkkää vauvaa jatkuvasti. Turha nostelu ei ehkä ole tarpeen, äidin riittää tai isän jne.

Vierailija
49/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietenkin surullista, jopa itsekästä, kun lapsettomat nykynaiset valitsevat mieluimmin vaikka opiskelun ja työuran, kuin olisivat suvun ilmaisia piikoja ja lapsenvahteja, niin kuin oli vielä 1960-luvulle saakka. Naisketkulat. 

Vierailija
50/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitänyt sylissä, mutta en ollut vaihtanut pienelle vaippaa. Isomman vauvan vaipan olin vaihtanut ei niin teknisen osaavasti, kun ei ollut opetettu,  mutta kuitenkin sain vaihdettua. Opettivat vastasyntyneen käsittelyä. Ei ongelmaa.

Vierailija
51/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tuossa nyt on niin ihmeellistä?? Perhekoot ovat olleet pieniä jo monen kymmenen vuoden ajan. Itselläni on ikäisekseni paljon pikkusisaruksia ja nuorempia serkuksia, joiden vaippoja olen vaihtanut ollessani 9-15v. Monella ikäiselläni (olen nyt 35v) ei tällaista kokemuksia edes ole. Ikäerot sisaruksiem välillä on myös suunnitelmallisesti pidetty pieninä (2-4 vuotta?) Joten harvalla on kokemusta edes pienemmän sisaruksen hoidosta. 

Mietipä nyt omia vauvojasi, tuskinpa annat niitä jok'ikisen puolitutun syliin? Niinpä, kyllä ne vauvakokemukset yleensä on lähisuvusta tai perheen sisältä. En ihmettele, ettei nykyään näitä kokemuksia ole ihmisillä ennenkuin saavat omaa jälkikasvua. 

Vierailija
52/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koskaan vaihtanut vaippaa tai pidellyt vauvaa ennen kuin sain oman ensimmäisen lapsen. Ei ollut kyllä vaikea taito oppia. Olen joutunut aika paljon vaativampia taitoja oppimaan opiskelujen aikana ja työelämässä. En ymmärrä koko jutun pointtia.

Vierailija
53/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan haluaisi mitään vauvaa syliini. Siis jotain rääkyvää rääpälettä joka koko ajan vain huutaa ja kuolaa paskat housuissa.

Vierailija
54/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä ihme se on? En ole minäkään vaikka olen keski-ikäinen.

Mäkin, nyt kuuskypänen, olen ehkä kaks kertaa pitänyt vauvaikäistä sylissä, hetken. Johonkin vaipanvaihtoon ei mua saisi osallistumaan mikään mahti. 

Vierailija
55/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai. Se on ihan yleistä. Eivät ihmiset pitele muiden lapsia, ellei ole alalla tai tutuilla lapsia. Eikä silloinkaan välttämättä, jos on tutulla lapsia. Mikä tässä on niin ihmeellistä? Joillekin se on normi asia.

On se tavallaan aika erikoista jos on ehtinyt vaikka jo 30-vuotiaaksi eikä ole koskaan ollut vauvaa sylissä. Kyllä minä jo kymmenvuotiaana olin pidellyt useita. 

Miksi olit?

Miksei? Kylässä kävi perheitä joilla oli vauvoja.

Meillä ei käynyt. Olisiko pitänyt tuntemattomilta viedä vauvoja, jotta niitä olisi saanut pidellä?

eri

Vierailija
56/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olit?

Miksei? Kylässä kävi perheitä joilla oli vauvoja.

Meillä ei käynyt. Olisiko pitänyt tuntemattomilta viedä vauvoja, jotta niitä olisi saanut pidellä?

eri

Varmaan moni kymmenvuotias tyttölapsi ainakin on kiinnostunutkin pitelemään jotain random vauvaa, moni taas ei vaan väistää mahdollista tilannetta. 

Vierailija
57/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ollut ikinä vaihtanut vaippaa ennen esikoisen syntymää 1991. En usko että äitinikään oli ennen vanhimman veljeni syntymää. Minusta tuossa ei ole mitään outoa. Hyvin vähän olin vauvojakaan pidellyt.  

Lähes samoin. Ensimmäisen kerran pidin vauvaa sylissä 1990, omaa esikoistani. Yllättävän nopeasti vauvanhoitoon tottui, parissa viikossa tuntui, etten ole muuta tehnytkään. 

Vierailija
58/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti olisi vaihtanut vaippaa tai pitänyt sylissä vauvaa ennen omia lapsia ja hyvin onnistui vuoden ikäerolla 35- ja 36-vuotiaana. Oli ihan opeteltavissa olevia asioita ensikertalaiselle siinä iässä. Enkä muuten ole sen jälkeenkään pitänyt sylissä enkä vaihtanut vaippoja. Oksennushan siinä tulisi.

Vierailija
59/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyttämään voi myös tulla ihmisiä, jotka eivät koskaan ole harrastaneet seksiä. Kiitos hedelmöityshoitolaki.

Eipä se haittaa.

Vierailija
60/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamankin jolle mun vauvan sylissäpitäminen oli eka kerta, ja heitäkin joille se jäi ainoaksi kerraksi toistaiseksi nyt vielä ainakin. Tuo lapsi on nyt 24v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän