Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu kätilö sanoi että yhä useammin synnyttämään tulee henkilöitä jotka ei ole koskaan

Vierailija
20.01.2024 |

pitäneet vauvaa sylissä, saati että olisivat vaihtaneet vaippaa. 

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä helvetin takia pitäisi olla?

M60

Vierailija
22/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja yäk!

N20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilastietojen levittäminen on rikos. kenkää tälle kätilölle.

Eihän tässä mitään potilastietoja levitellä, idiootti 🤦🏻.

Vierailija
24/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen kätilöitä, jotka eivät ole koskaan suostuneet antamaan potilaalle tehokasta kivunlievitystä ja jotka pystyvät puhelimessa toteamaan, että ei se lapsi vielä synny, turha lähteä ajamaan tännepäin.

Vierailija
25/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan sitä kokemusta on saada, jos lähisuvussa ja tuttavilla ei ole vauvoja, joita he antaisivat syliin tai jolden vaippoja he patistaisivat vaihtamaan.

Vierailija
26/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä hän sen tietää? En minäkään mitään vaippoja ollut vaihtanut! Ei se kuulu normaalin ihmisen elämään.

Vierailija
27/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pitäisi saada ensin harjoitella vierailla vauvoilla? Hei haloo! Harva tyrkkää vauvaansa muun kuin tutun käsiin siksi aikaa kun tarvitsee lastenhoitoa. 

Vierailija
28/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö kysyi minulta, olenko koskaan pidellyt vastasyntynyttä ja vastasin, että eikös siellä papereissa ole aika selkeästi, että tämä on ensimmäinen lapseni, ei kai synnytyshuoneeseen väkeä päästetä vastasyntyneitä sylittelemään.

Vierailija
29/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä hän sen tietää? En minäkään mitään vaippoja ollut vaihtanut! Ei se kuulu normaalin ihmisen elämään.

Voi luoja, miten tyhmiä kommentteja täällä on...

Vierailija
30/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätilö kysyi minulta, olenko koskaan pidellyt vastasyntynyttä ja vastasin, että eikös siellä papereissa ole aika selkeästi, että tämä on ensimmäinen lapseni, ei kai synnytyshuoneeseen väkeä päästetä vastasyntyneitä sylittelemään.

Meinaatko että esim. kahden päivän ikäinen ei ole enää vastasyntynyt? 

Vierailija
31/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa? En ollut vaihtanut vaippaa tai pidellyt vastasyntynyttä ennen lapseni syntymää. Miksi ihmeessä olisin?

Vierailija
32/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneiksi lasketaan alle kuukauden ikäiset vauvat. 

Vierailija
33/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että esim. kahden päivän ikäinen ei ole enää vastasyntynyt? 

Kyllä. Eikä meillä kavereitten kaverit olleet tervetulleita vauvaa katsomaan: minä alapää revenneenä, verta ja virtsaa valuen ja rinnat turvoksissa - ei silloin tulla vauvaa katsomaan ja bakteereja tuomaan.

Vierailija
34/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 33 enkä oo ikinä edes nähnyt vauvaa lähietäisyydeltä. Ellei nyt kaupassa tms. joku ole mennyt vaunujen kanssa ohi. Ei ole kaveripiirissä lapsia. 

Vierailija
35/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen 41-vuotiaana ja se oli ensimmäinen kerta, kun vaihdan vaipan. En ollut edes koskaan nähnyt toimenpidettä. Olin pitänyt aiemmin sylissä yhtä vastasyntynyttä sitä ennen ja muutamaa alle vuotiasta. Jostain syystä tiesin, mitä tehdä, kun se vauva oli siinä. Hoitaja näytti yksityiskohdat ja lähti sujumaan heti.

Vierailija
36/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ollut ennen omiani paljoakaan kokemusta vauvoista, vaikka olin terv.hoitaja. Työsarkani oli työterveydessä.

Mutta mielestäni jokainen äiti ja isä oppii kyllä hoitamaan omansa, ilman aiempaa kokemustakin

Vierailija
37/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana ihmisenä en ymmärrä näitä nykyajan kotkotuksia, kun haikaillaan jonkun vanhan perään, milloin kodinhoitajien, milloin kuka on vaihtanut nuorempana vaipat vauvalle tai pitänyt sylissä. 

Eikö se ole hieno asia, että vauvallakin on ihmisarvo, eikä ole kenenkään lelu ja vauvan vanhemmilla on mahdollisuus ihan itse hoitaa lapsensa ja vaihtaa vaipat ja sylitellä ja näin vauva tuntee olonsa turvalliseksi, toisin, jos olisi jonku muun sylissä tai vaippojen vaihdettavana. 

Itse aloitin vaipanvaihdon ja vauvojen hoidon  varmaan 5v ikäisenä, kun sisarukseni ja serkut syntyivät ja äidit tarvitsi lastenhoito apua, mutta eipä ihmisenä ole millään tavalla jalostanut tai saanut kruunua päähäni, päinvastoin, nyt säälittää ne vauvat. 

Ja kun sain omat lapset, yhtå epävarmaksi koin itseni, kuin muutkin äidit. Ja näin luulen myös monen kätilön tuntevan, kun saa sen oman lapsen. Näin kävi ainakin ystävälleni. 

Vierailija
38/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä äitien/naisten syyllistämistä. Keinot ovat monet. 

Vierailija
39/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kätilölle ole kertonut jostain lapsenvahtikeikoista lapsena tvs, saattaa olla ettei moni muukaan ole avautunut.

Vierailija
40/64 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monelta isältä kysytään tuo kysymys, ennen kun vauva annetaan isän syliin?

Tai onko aikaisemmin vaihtanut vaippoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan