Koetko naisena että kannattaa välttää tiettyjä paikkoja tiettyihin aikoihin kun liikut ulkona?
Sillä voisi varmaan välttää ahdistelluksi joutumista, ehkä jopa raískausta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset paikat missä ei ole miehiä ollenkaan ovat täysin turvallisia.
Paitsi jos paikassa on hulluja naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmannes suomalaisista naisista on joutunut miehensä pahoinpitelemäksi. Miettikääpä että jos sota alkaisi ja miehet lähtisivät rintamalle, naiset olisivat paremmin turvassa kuin nyt "rauhan aikana".
Ja sitten tulisivat valloittajamiehet pelastamaan suomalaiset naiset suomalaisten miesten julmalta kohtelulta...
Samahan se on teillä siellä venäjälläkin varmaan pelkona. Emme me nyt pelastu toisiamme tappamalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ei kannata kaivaa verta nenästään. Toki koen että minun naisena pitäisi saada kulkea rauhassa missä ja milloin vaan mutta näin nyt vaan ei ole ja sillä mennään. Mutta ei pojat ja miehetkään saa kulkea rauhassa kun on kaikenlaista hullua liikenteessä. Tullaan vittuilemaan, haastamaan riitaa ja ryöstämään mutta raiskausta ei kai tarvitse pelätä?
Kyllä kunnon raiskaajalle kelpaa miehetkin, varsinkin pikkupojat
Vierailija kirjoitti:
Kolmannes suomalaisista naisista on joutunut miehensä pahoinpitelemäksi. Miettikääpä että jos sota alkaisi ja miehet lähtisivät rintamalle, naiset olisivat paremmin turvassa kuin nyt "rauhan aikana".
Sitten ryżżäţ tulee ja ottaa väkisin kaikki naiset, lapset ja vanhukset. Ukrainan tämänhetkinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on ahdisteltu keskustassa keskellä toria keskellä päivää, ruokakaupassa ja mm. vilkkaalla bussipysäkillä. Eipä se paikka ja oma käytös aina vaikuta ahdisteluun.
oletko tutustunut koskaan todennäköisyyteen?
Suurin todennäköisyys joutua raiskatuksi on kotona, jossa 50000 naista vuosittain joutuu seksuaaliväkivallan uhriksi.
Suomessa vai koko maailmassa? Olisiko linkkiä väitteen tueksi, ei ole osunut dokumenttia silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ei kannata kaivaa verta nenästään. Toki koen että minun naisena pitäisi saada kulkea rauhassa missä ja milloin vaan mutta näin nyt vaan ei ole ja sillä mennään. Mutta ei pojat ja miehetkään saa kulkea rauhassa kun on kaikenlaista hullua liikenteessä. Tullaan vittuilemaan, haastamaan riitaa ja ryöstämään mutta raiskausta ei kai tarvitse pelätä?
Kyllä kunnon raiskaajalle kelpaa miehetkin, varsinkin pikkupojat
Perse se on rumemmankin sukupuolen edustajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin naisnäkökulmasta: jos ainoat häiriöt ulkona liikkuessa olisivat siististi pukeutunut seksiä ehdottava mies, joka uskoo, että ei on ei, jeesuksesta puliseva mummo, melua aiheuttava juoppo tai hare krishna, Unicefin rahankerääjä tai kiroilevat teinit, pääsisin todella helpolla. Naisen harmina ovat aina sellaiset, jotka eivät usko, ryhtyvät aggressiivisiksi tai käyvät suoraan kiinni.
Kai tiedät että seksiä ehdotteleva mies kadulla tekee rikoksen, vaikka olisi miten siistit vaatteet. Vähättelet seksuaalista ahdistelua.
Tiedän ihan hyvin, että se on nykyään rikos ja niin pitääkin olla. Mutta jos saan valita, otanko sanallisen ehdotuksen vai vieraan ihmisen koskettelun, eikä muita vaihtoehtoja ole, valitsen sen sanallisen ihan joka kerta.
Luuletko sinäkin, että uhrin oikeamielisyys ja avainnipun kilistely pelastaa häirintätilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ryżżäţ tulee ja ottaa väkisin kaikki naiset, lapset ja vanhukset. Ukrainan tämänhetkinen tilanne.
Niin, naiset ovat sodassa koko elämänsä. Miehet kohdistavat naisiin niin paljon väkivaltaa. Oli sota tai rauha. Myös armeijassa olevat naiset ovat miesten ahdistelun ja häirinnän kohteina.
Naisen kannalta muut naiset ovat omaa kansaa. Mies sen sijaan on uhka.
Vasurit täällä itkee kun mustat miehet ahdistelee. Naurattaa niin paljon :)
En ylipäänsä ymmärrä, miksi pyörisin yksin pimeässä jossain pusikossa. Ajan autolla paikkoihin, joihin minun tarvitsee mennä. Koiraakaan ei ole.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
En ylipäänsä ymmärrä, miksi pyörisin yksin pimeässä jossain pusikossa. Ajan autolla paikkoihin, joihin minun tarvitsee mennä. Koiraakaan ei ole.
Ehkä se autosi on korjaamolla. Tulitko koskaan ajatelleeksi sellaista?
No siis joka paikassa saa olla varuillaan mutta se varuilla olon aste vaihtelee paikasta ja vuorokaudenajasta riippuen. Yöllä puistot ja syrjäiset paikat, joissa ei pääse sisätiloihin pakoon on pahoja.
En. Mulla on viisi isoa ja yksi pieni ja pippurinen koira mukana.
Tiettyjä paikkoja kannattaa varoa sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
En. Mulla on viisi isoa ja yksi pieni ja pippurinen koira mukana.
Ei pelota. Olen ammatiltani rankkuri.
Naiset ei oikein ymmärrä, että yhtä hyvin miesten kannattaa vältellä vaarallisia, syrjäisiä paikkoja etenkin iltaisin ja öisin. Voi tulla turpaan tai tulla ryöstetyksi.
Sama mulla. Oon 176 cm pitkä. Kerran pvällä joku mies tuli takaa päin (mulla farkut, nahkarotsi ja pipo) ja kopautti olkapäähän sanoen: Vippaa kaveri euro! Käännyin mieheen päin ja vastasin: Mulla on vain kortteja mukana. Tyyppi meni noloksi ja höpisi mennessään: Mistä vtusta mä tiestin, että se oli nainen. :D