Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa ihmisiä, joita ei satu mihinkään?

Vierailija
20.01.2024 |

Mulla on joka ikinen päivä joku paikka kipeä. Tänään hartiat, silmien lihakset, kallonpohja ja leuka(!) Ja korvat soi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kuntoon? Haloo.

Vierailija
22/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis järkevä ihminen ymmärtää mistä nämä kivut johtuvat ja sitten elää välttäen näitä altistavia tekijöitä. Lisäksi järkevä ihminen ymmärtää myös miten voi maksimoida oman hyvinvoinnin, eli terveet elämäntavat eli uni, liikunta, ruokavalio. työ parisuhde, jne. kuntoon. 

Olen saanut ruokatorveen kivuliaan krampin pelkästään juomalla vettä. Sitä tuskin kannattaa lopettaa?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän yhden jolla on todella korkea kipukynnys. Liittyy johonkin kehityshäiriöön en nyt muista mihin. Mutta ei siis lapsenakaan ilmaissut kipua mitenkään. Nyt aikuisena sanoo että ei oikeasti satu mihinkään koskaan ellei ole tyyliin jalka poikki.

Vierailija
24/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis järkevä ihminen ymmärtää mistä nämä kivut johtuvat ja sitten elää välttäen näitä altistavia tekijöitä. Lisäksi järkevä ihminen ymmärtää myös miten voi maksimoida oman hyvinvoinnin, eli terveet elämäntavat eli uni, liikunta, ruokavalio. työ parisuhde, jne. kuntoon. 

Olen saanut ruokatorveen kivuliaan krampin pelkästään juomalla vettä. Sitä tuskin kannattaa lopettaa?

Ap

No elätkö muuten terveellisesti (?). Ihminen on psykosomaattinen eläin. Kuulostat melkoiselta uhriutuja valittajalta, jonka omassa toiminnassa ei toki ole vikaa vaan haet vain huomiota ja sääliä.

Vierailija
25/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkälainen on ruokatorven kramppi?

Vierailija
26/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sellainen joka sattuu ihan hulluna ja jättää vielä moneksi tunniksi jälkeenpäinkin jomotuksen. Vettäkin voi ilmeisesti niellä väärin.

Ap

Vierailija
27/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei tunnu enää miltään, minusta on tullut täysin tunteeton aivan kaikelle.

Mä teen sen mitä mun tehtävä on

mä meen koska mun mentävä on 

ei mikään mulle riitä,

eikä mikään tunnu miltään enää 

laitoin Cruise Controlin päälle jo aikoja sitten. 

Niinku miehen pitää.

Vierailija
28/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on vähän sama kuin anaalirauhas glaukooma jossa pers'silmä itkee verta 

Mut sen sä jo tiesitkin.

Vierailija
29/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sellainen joka sattuu ihan hulluna ja jättää vielä moneksi tunniksi jälkeenpäinkin jomotuksen. Vettäkin voi ilmeisesti niellä väärin.

Ap

Vastauksesi "sellainen joka sattuu kamalasti", ei selventänyt asiaa. Monella esimerkiksi "voi mennä väärään kurkkuun"  ja tulla kipu siitä yskimisestä ja kokonaisuudesta, sitten esimerkiksi olen itse joskus nielaissut liian ison palan sipsistä ja se on terävä ja tuntuu tosi ikävästi ruokatorvessa ja voi jäädä hieman kipeäksi joksikin aikaa. Ainakin noihin auttaa rauhallisesti juominen, syöminen ja pureskeleminen. Silti niitä joskus sattuu, ja se on normaalia.

Vierailija
30/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Vastauksesi "sellainen joka sattuu kamalasti", ei selventänyt asiaa.

Ei sitä pysty selittämään. Tiedät varmaan miltä tuntuu kramppi? 

Ap

Vierailija
31/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Vastauksesi "sella

Jos kyse on tavallisesta krampista eli ns. suonenvedosta, suosittelen ravintolisiä. Itse syön muun muassa magnesiumia eikä tule kramppeja. Veden juomisella ei liene mitään tekemistä sen kanssa, muuta kuin jos olet juonut sitä litratolkulla ja se on heikentänyt suolatasapainoa.

Vierailija
32/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70+ ja saanut elää melkein kokonaan ilman kolotuksia, niinkuin pääosa meidän suvusta. Mutta on myös kääntöpuoli, sillä masennusta ym. mielen sairauksia on kyllä ollut. En tiedä kumpi on pahempaa, kolotukset  kropassa tai mielessä? Mutta näillä mennään ja nautitaan mukavista hetkistä.

Ei ne kumpikaan ole toistaan parempia. Pahoja molemmat, eikä normaaleja. Ei niihin pidä vain tyytyä tai ajatella, että jompi kumpi tulee väistämättä. Tapaan töissä viikoittain kymmeniä iäkkäitä ihmisiä ja suurin osa sanoo, että ei ole kipuja. Jos on jatkuvasti tai usein niin se on syy alkaa miettiä syitä ja mikä auttaisi.

Vierailija
33/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kyse on tavallisesta krampista eli ns. suonenvedosta, suosittelen ravintolisiä. Itse syön muun muassa magnesiumia eikä tule kramppeja. Veden juomisella ei liene mitään tekemistä sen kanssa, muuta kuin jos olet juonut sitä litratolkulla ja se on heikentänyt suolatasapainoa."

Montako kertaa olet saanut "suonenvedon" ruokatorveen kesken veden juomisen? Ja oli aamun ensimmäinen vesilasi.

Ap

Vierailija
34/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 52 ja täysin terve. Mistään ei kolota, hartiat ei ole jumissa, saan nukuttua hyvin yöt jne. Ehkä 5-6 krt vuodessa voi päätä särkeä, jos ei mene ohi juomisella tai nukkumalla, otan särkylääkkeen. En koe olevani mikään yksisarvinen, oletan että suurin osa ihmisistä elää elämänsä ilman kipuja.

Vierailija
35/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. On jopa olemassa harvinaisia ihmisiä joilla ei ole kipuaistia. Pitää elää varovasti kun eivät huomaa satuttavansa itseään. 

Youtubessa on muuten aika kauhea video tälläsestä lapsesta. Poistattivat hampaat lapselta kun puri niin pahoin itseään kivuntuntemuksen puutteessa ja näkökin kärsi kun pisti silmiin itseään... kun ei ole tuntenut kipua ja lapsi kuitenkin hakee sitä aistituntemusta... https://www.youtube.com/watch?v=Q3Rvz4nraFw

Vierailija
36/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos kyse on tavallisesta krampista eli ns. suonenvedosta, suosittelen ravintolisiä. Itse syön muun muassa magnesiumia eikä tule kramppeja. Veden juomisella ei liene mitään tekemistä sen kanssa, muuta kuin jos olet juonut sitä litratolkulla ja se on heikentänyt suolatasapainoa."

Montako kertaa olet saanut "suonenvedon" ruokatorveen kesken veden juomisen? Ja oli aamun ensimmäinen vesilasi.

Ap

En koskaan, ja siksi pyysin selvitystä mitä tarkoitat. Sanoit kyseessä olevan normaali kramppi, joten apuehdotukseni on sama kuin muihinkin kramppeihin. Jos asia on kuitenkin mielestäsi tyystin epänormaali, mene lääkäriin, he selvittävät asian ja saat apua.

Sinulle on vastattu hyvin ystävällisesti, vaikka itse et vastaa ystävällisesti. Jos ei kelpaa, niin voit velloa loppuelämäsi kurjuudessasi. Mikään ei muutu, jos et muuta mitään. Jos olet trolli, niin olen pahoillani ettei elämässäsi ole parempaa sisältöä.

Vierailija
37/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. On jopa olemassa harvinaisia ihmisiä joilla ei ole kipuaistia. Pitää elää varovasti kun eivät huomaa satuttavansa itseään. 

Heidän kipuaistinsa on varmaan annettu mulle. Joskus olen saanut kipeän päänahan ihan vaan pitämällä hiuksia nutturalla.

Ap

Olet huonossa kunnosa fyysisesti. Minulla koski puolivuotta selkään ja se loppui viikossa kun aloitin sauvakävelyn.

Vierailija
38/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinulla on päänuppi sekaisin.

Vierailija
39/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70+ ja saanut elää melkein kokonaan ilman kolotuksia, niinkuin pääosa meidän suvusta. Mutta on myös kääntöpuoli, sillä masennusta ym. mielen sairauksia on kyllä ollut. En tiedä kumpi on pahempaa, kolotukset  kropassa tai mielessä? Mutta näillä mennään ja nautitaan mukavista hetkistä.

Mielessä. Mä olen laittanut kädet ja jalat ristiin, että tulee sitten vaikka syöpä kunhan pääkoppa pysyy loppuun saakka kasassa.

Vierailija
40/40 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En koskaan, ja siksi pyysin selvitystä mitä tarkoitat. Sanoit kyseessä olevan normaali kramppi, joten apuehdotukseni on sama kuin muihinkin kramppeihin. Jos asia on kuitenkin mielestäsi tyystin epänormaali, mene lääkäriin, he selvittävät asian ja saat apua.

Sinulle on vastattu hyvin ystävällisesti, vaikka itse et vastaa ystävällisesti. Jos ei kelpaa, niin voit velloa loppuelämäsi kurjuudessasi. Mikään ei muutu, jos et muuta mitään. Jos olet trolli, niin olen pah

Hmm. En pyytänyt apua mihinkään. Kerroin vaan, että saan ajoittain kipuja ihan normaaleistakin asioista eikä nämä vaadi lääkärikäyntejä. Jos menisin jokaisesta kivusta lääkäriin, niin ramppaisin siellä joka päivä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä