Voiko sossusta saada harkinnanvaraista parturiin? Olen nyt säästänyt siitä mistä voin, eli hygieniasta ja parturista kun ei rahat riitä
En ole yli 4 kuukauteen käynyt parturissa, ja olemukseni alkaa olla tosi epäsiisti kun kyseessä on lyhyt hiusmalli joka on ylikasvanut.
Tämä vaikuttaa varmasti työhnakuunkin jo...Ei kukaan halua palkata resupekkaa.
Perustoimeentulotuki ei enää vain riitä hiusmallin siistinä pitämiseen, ja päänmallini on sellainen että siihen ei missään nimessä sovi kalju/1mm siili.
Eikö tämä ole ihan normaali asia joka pitäisi jokaiselle suoda? Suht siisti olemus.
En tässä mitään kampaamopalveluita ole vaatimassa, vaan ihan tavallista parturia.
Tämä on alkanut jo vaikuttamaan siihen että en ole joihin asioihin kehdannut osallistua...Esimerkiksi erään nettitun naisen kanssa olen nyt viivästyttänyt treffejä kun hiukset ovat niin epäsiistit.
M32
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mihin törsäät kuukausittaisen tukesi? Kerroppa nyt ihan yksityiskohtaisesti äläkä selitä mitään mistään mystisistä "laskuista". Toimeentulotuki on niin suuri, että siihen pitäisi tehdä ainakin 20% leikkaus.
TTT-Summa on ammattilaisten vuosien varrella määrittelämä, mutta sinä nyt vain satut tietämään heitä paremmin?
Päin vastoin; Suomi on saanut useasti noottia EU:lta riittämättömästä tukitasosta.
koska eu ei laske mukaan asumistukea tukena!
ainakin kaupungeissa on maahanmuuttajapartureita, jotka leikkaa miesten tukat siististija jopa 15 euron hintaan, mitä olen itse nähnyt.. on varaa vaikka käydä joka kuukausi ja 2kk välein ei tartte säästää kuin 50snt päivässä.
jos ei saa toimeentulotuesta maksettua parturia, niin haluan n-hdä kyllä kuukauden kuitit, mihin se 550 euroa menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mihin törsäät kuukausittaisen tukesi? Kerroppa nyt ihan yksityiskohtaisesti äläkä selitä mitään mistään mystisistä "laskuista". Toimeentulotuki on niin suuri, että siihen pitäisi tehdä ainakin 20% leikkaus.
TTT-Summa on ammattilaisten vuosien varrella määrittelämä, mutta sinä nyt vain satut tietämään heitä paremmin?
Päin vastoin; Suomi on saanut useasti noottia EU:lta riittämättömästä tukitasosta.
Et taida tietää, mistä puhut, vaan toistelet vihervassareiden populismia:
https://blogi.thl.fi/miksi-suomen-perusturvan-taso-on-jatkuvasti-euroop…
, josta alla lainaukset
- Miksi Suomen perusturvan taso on jatkuvasti Euroopan neuvoston erikoissyynissä?
- Toistuvat moitteet vaikuttavat kummallisilta, kun niitä vertaa juuri julkaistuun tutkimukseen (Ilmakunnas ja Moisio 2019) ja lakisääteisen perusturvan riittävyyden arviointien tuloksiin (2015 ja 2019). Niissä Suomen vähimmäisturvan taso sijoittuu Euroopan kärjen tai keskitason tuntumaan riippuen perhemuodosta ja elämäntilanteesta
- Vähimmäisturvan tasoissa on hyvin suuria eroja Euroopan maiden välillä. Suomessa eri etuuksien (ml. toimeentulotuki) yhteenlaskettu määrä on keskimäärin melko lähellä (93 %) komitean käyttämää rajaa. Vain kolme maata näyttää täyttävän komitean käyttämän rajan: Saksa, Tanska ja hieman yllättäen Kreikka.
Jutussa oleva kuvaaja näyttää, miten Suomi ja muut euroopan maat sijoittuu tilastossa ja miksi suomessa
Toimeentulotuen perusosa nousi just monta kymppiä, mut edelleen kaikki valuu vain sormien välistä eikä mihinkään ole varaa! Tässä nähdään onko järkeä korottaa, kun valitus jatkuu ihan samanlaisena mitä oli silloinkin kun perusosa oli satasen vähemmän. Ei ne hinnat nyt halpisruoissa NIIN paljon ole noussut, eikä sähkön hinnannousu kosketa toimeentulolla olevia.
Ite sain kyllä harkinnanvaraista jalkahoitoihin.
Ei ole. Toimeentulotuella 10 vuotta. Kampaajalla ei kertaakaan 10 vuoden aikana.
Terveisin nainen 35v
Ap kirjoittaa kuin nainen. No anyway anna kasvaa ja älä valita, aina voit mennä töihin.
Onko AP sun asuinpaikkakunnalla ammattikoulua, jossa on parturi-kampaajalinja? Siellä opiskelijat tekevät edullisesti hiustenleikkauksia.
Sain täydentävää tukea 250 euroa pesukoneeseen. Se vaan ettei pesukoneeni ole rikki. Eivät ne koskaan tarkista sitä. Olen saanut myös fillariin rahaa 100 euroa. Parin vuoden välein anon sieltä rahaa johonkin vaikka en tarvii mitää. Ne tyhmät ei tarkista koskaan.
Mites koulusalongit? Monesti ammattikoulujen oppilasparturit ovat edullisempia kuin normaaliparturit.
Hiustenleikkuu on huomioitu perusosassasi. Jos saisit harkinnanvaraista tähän tarkoitukseen, olisi löydettävä perusteet siihen, että olosuhteesi ja tarpeesi on täysin poikkeuksellinen verrattuna muihin samassa tilanteessa oleviin. Onko niitä?
Olemme neljän hengen perhe, molemmat vanhemmat tekevät kokopäivätyötä ja itselläni lisäksi osa-aikainen sivutyö. Perheen teinit tekevät kesätyötä. Hiusbudjettimme on koko perheelle n 250e/vuosi. Tämä sisältää teineille yhden kerran/teini/vuosi ja mulle marketin hiusvärit. Shampoot ja hoitoaine ei tule laskettua tähän, sillä ostamme ne marketista ja menevät samaan budjettiin päivittäistavaroiden ja ruoan kanssa. Vähän yli 50e/henkilö/vuosi. Tästä voi päätettä, että meiltä löytyy sakset, kone ja sellaiset hiusmallit että asia hoituu näilläkin. Mies pitää kaljua ja ajaa koneella, vaikka terällä olisi varmaan siistimpi. Mutta terätkin ovat korkea kustannus. Taitaa olla päivän selvää, että kenelläkään ei ole pukevin hiusmalli, vaan käytännöllisyys ratkaisee paljon.
Ainakin minun on vaikea ymmärtää, että jossain on joku, joka on täysin uhrin asemassa, mitä tulee hiuskuluihin, eikä näe mitään muuta ratkaisua, kuin anoa viime sijaista etuutta vaikean tilanteensa ratkaisemiseksi.
Kuinka kädetön pitää olla, ettei osaa omaa tukkaansa leikata. Tarvitsetko sosiaalitädit siivoamaan ja kääntämään kylkeäsi myös?
Vierailija kirjoitti:
Ite sain kyllä harkinnanvaraista jalkahoitoihin.
Minä pääsin hierojalle ja kiropraktikolle. Oli kyllä ihanaa.