Voiko sossusta saada harkinnanvaraista parturiin? Olen nyt säästänyt siitä mistä voin, eli hygieniasta ja parturista kun ei rahat riitä
En ole yli 4 kuukauteen käynyt parturissa, ja olemukseni alkaa olla tosi epäsiisti kun kyseessä on lyhyt hiusmalli joka on ylikasvanut.
Tämä vaikuttaa varmasti työhnakuunkin jo...Ei kukaan halua palkata resupekkaa.
Perustoimeentulotuki ei enää vain riitä hiusmallin siistinä pitämiseen, ja päänmallini on sellainen että siihen ei missään nimessä sovi kalju/1mm siili.
Eikö tämä ole ihan normaali asia joka pitäisi jokaiselle suoda? Suht siisti olemus.
En tässä mitään kampaamopalveluita ole vaatimassa, vaan ihan tavallista parturia.
Tämä on alkanut jo vaikuttamaan siihen että en ole joihin asioihin kehdannut osallistua...Esimerkiksi erään nettitun naisen kanssa olen nyt viivästyttänyt treffejä kun hiukset ovat niin epäsiistit.
M32
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Osta kirpputorilta hiustrimmeri. Sakset sulta ksi löytyy jo kotoa.
Ei Fiskarseilla saa hyvää tulosta, kierrätyksestä voit löytää ns parturinsakset.
Siitä 500 eurosta on se parturi tarkoitus maksaa. Eli ens kerran kun saat rahulit niin eläpä osta koko rahalla pirkkakaljaa.
Ammattikouluissa tehdään oppilastyönä edullisia hiustenleikkauksia. Hintaluokka esim. 9-17 €.
Onko sinulla usein työhaastatteluja ? Riittäisikö vain just ennen haastattelua parturointi.
Voisiko tuttavakampaajasi auttaa miestä mäessä eli leikata hiuksesi kotioloissa ennen haastattelua ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kylläkään osaa itse leikata...Ihan syystä parturit ovat olemassa.
Tuttavakampaajani kertoi että hän YHDEN kerran yritti itse leikata hiuksensa, ja lopputulos oli niin karmea että jäi siihen yhteen kertaan...
ap
Netistä löytyy opetusvideoita. Hiukset ovat uusiutuva luonnonvara. Kokeile edes!
Säästä kymppikuussa ja mene parturiin kun rahat on kasassa.
Mihin törsäät kuukausittaisen tukesi? Kerroppa nyt ihan yksityiskohtaisesti äläkä selitä mitään mistään mystisistä "laskuista".
Toimeentulotuki on niin suuri, että siihen pitäisi tehdä ainakin 20% leikkaus.
Opettele tekemään ruokaa, niin rahat riittävät. Meillä työssäkäyvillä ei ole velvollisuutta maksaa parturikäyntiäsi.
Joissakin hiustrimmereissa on jopa 24 mm asti säätö, joten ei ap:n ole pakko tyytyä 1 mm sänkeen.
Minä aloitin hiustenleikkuun kotona, kun olin tyytymätön kampaajan hieman vilkkaalle pojalleni leikkaamaan kampauksen. Yritin ensin valittaa, mutta ei kuulemma sisältynyt lasten hiustenleikkuun hintaan korjaukset, kun tulos voi olla vaihteleva riippuen siitä, miten hyvin tuolissa istutaan. Pakko oli tehdä epätaiselle leikkaukselle jotain, joten lähdin samantien ostamaan hiustrimmeriä. Menetti sitten meidän perheeltä kaikki asiakkaansa!
Ostin trimmerin ja huomasin, että sillä saa varmasti tasaisen leikkuujäljen, vaikka lapsen pää pyörisikin. Muutama kampaus lapselle ja tartuin myös saksiin ja sain koko perheen "asiakkaikseni".
Minulta kysyttiin missä leikataan noin hyvin, kun olin opetellut tekemään pidempiä kampauksia tyttärelleni. Olin leikannut tyttären hiukset ensimmäistä kertaa itse, kun olin käyttänyt häntä lomamatkalla melko hyvällä kampaajalla ja seurannut vierestä miten kampaaja saksiaan käsitteli. Omaksuin tekniikan ja sain aikaiseksi mestariluomukseni.
Vierailija kirjoitti:
Parturit maksaa nykyään jotain 30e+
Ei ihme ettei köyhimmillä ole enää varaa
Ainakin täällä on pilvin pimein noita uusi paikkoja, joissa parturi maksaa 10-15 euroa. Just eilen kävin parturissa ja maksoi 13 euroa. Lähi-idästä tulleita kavereita, leikkaavat hyvin ja nopeasti, eikä maksa paljoa! Menet suomalaisen parturin paikkaan, niin maksaa yli 30 euroa ja aikaa kuluu kolme kertaa enemmän. Jossain vaiheessa laskeskelin, että nuo varmaan tekee päivässä enemmän rahaa, kun suomalaiset parturit, koska ne tekee jatkuvalla syötöllä hommia. Leikkaavat helposti neljät hiukset tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Fiskarseilla saa hyvää tulosta, kierrätyksestä voit löytää ns parturinsakset.
Joo, tavallisilla "fiskarseilla" ei voi leikata, mutta marketeista löytyy nykyään hiusten leikkaukseen tarkoitettuja saksia. Esim. Tokmannilta tai Kärkkäiseltä hinta alle 10e. Netistä saa myös oikeita leikkausaksia jos on vaativampi kotiparturi.
Vierailija kirjoitti:
Siitä 500 eurosta on se parturi tarkoitus maksaa. Eli ens kerran kun saat rahulit niin eläpä osta koko rahalla pirkkakaljaa.
En ole ostanut kaljaa ikinä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisilla saksilla saa ihan hyvän kampauksen varsinkin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavakampaajani kertoi että hän YHDEN kerran yritti itse leikata hiuksensa, ja lopputulos oli niin karmea että jäi siihen yhteen kertaan...
ap
Omia hiuksia onkin todella vaikea leikata, mutta toisen ihmisen hiukset oppii kuka tahansa leikkaamaan! (Poislukien ne, joilla on joku sairaus joka aiheuttaa käsien vapinaa tms.) Tee siis diili kaverin kanssa: hän leikkaa sinun hiuksesi ja sinä hänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tavallisilla "fiskarseilla" ei voi leikata, mutta marketeista löytyy nykyään hiusten leikkaukseen tarkoitettuja saksia. Esim. Tokmannilta tai Kärkkäiseltä hinta alle 10e. Netistä saa myös oikeita leikkausaksia jos on vaativampi kotiparturi.
Kyllä voi ihan tavallisilla Fiskarsseilla leikata varsinkin naisilla. Miehille ehkä parempi se halppis trimmeri jostain kaupasta.
Aina kannattaa kokeilla, saako avustusta.
Jos ei saa, niin opiskelijat leikkaa hiukset halvemmalla oppilaitoksissa. Ja tuollaisen summan, mikä menee lähinnä siistimiseen, saa säästettyä niiden muutaman kuukauden aikana, kun ei tarvi mennä parturiin.
Vierailija kirjoitti: Mihin törsäät kuukausittaisen tukesi? Kerroppa nyt ihan yksityiskohtaisesti äläkä selitä mitään mistään mystisistä "laskuista". Toimeentulotuki on niin suuri, että siihen pitäisi tehdä ainakin 20% leikkaus.
TTT-Summa on ammattilaisten vuosien varrella määrittelämä, mutta sinä nyt vain satut tietämään heitä paremmin?
Päin vastoin; Suomi on saanut useasti noottia EU:lta riittämättömästä tukitasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apOmia hiuksia onkin todella vaikea leikata, mutta toisen ihmisen hiukset oppii kuka tahansa leikkaamaan! (Poislukien ne, joilla on joku sairaus joka aiheuttaa käsien vapinaa tms.) Tee siis diili kaverin kanssa: hän leikkaa sinun hiuksesi ja sinä hänen.
Ei mulla ole ketään sellaista kaveria tuollaiseen diiliin...
AP
Ihan hyvin on hiukset hoituneet wahlin koiratrimmerillä :D
Leikkaa itse. En minäkään ole käynyt 20 vuoteen.