Karppausta takana kaksi viikkoa ja kuukautiset
alkoivat normaalisti normaalin ajan puitteissa. Tämä on iso juttu, koska vuoden ajan kuukautiset olleet erittäin epäsäännölliset ja /tai poikkeuksellisen niukat. Johtunee lääkärien mukaan ylipainosta, joka ei tietenkään ole ehtinyt pudota 2 viikossa juurikaan. Mutta onko tämä sattumaa vai voiko olla karppauksen ansiota? Tuskin kahdessa viikossa ehtii vaikuttaa oikein mihinkään vai?
Kommentit (33)
No hyvä jos ei Suomessa, pitää sitten vain syödä suomalaista lihaa. Tanskassakin on jo eläinten rehussa huomattu tuota hormonia. Ikävä kyllä uskon että on vain ajan kysymys ennenkuin Suomeenkin tulee tämä hieno keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Saman vaikutuksen saa myös tavallisella laihdutuksella, kun metabolia muuttuu ihan pienelläkin painon pudotuksella. Itse aloin tietoisesti laihduttamaan "muuttamalla ruokavalion terveelliseksi", jotta maksimoin raskaaksi tulon mahdollisuuden. Toimihan se.
Tämä on varmasti totta. Itse en vaan pysty laihduttamaan "tavallisesti". Olen koko ajan hirveän nälkäinen ja kiukkuinen ja lopulta sorrun ahmimaan kun nälkää on jatkunut tarpeeksi kauan. Ihan sama kuinka paljon syön salaattia ilman kastiketta, kiljuva nälkä pysyy.
Ketolla nälkä lähtee kokonaan ja pystyn pienentämään annoksia radikaalisti. Joskus olin ketolla 5kk ilman yhtäkään "repsahdusta". Ongelma on, että jos kerran repsahdan, niin paluuta ei ole. Jostain syystä hiilarit kuten vehnä ja sokeri aiheuttaa itselleni alkoholismiin verrattavan tilan. Pienikin määrä laukaisee "juopotteluputken". Kun joka paikassa on tarjolla sokeria sokerin päällä vehnäjauholla höystettynä, on erittäin vaikeaa pysyä ruokavaliossa. Vähän kuin alkoholisti joutuisi katsomaan joka päivä kun työkaverit hörppivät drinkkejä töissä ja muu perhe illalla kotona.
Karppausta takana kaksi viikkoa ja kuukautiset alkoi normaalisti voi vitunkevät, sulla oli siis noin 14 päivää sitten ovulaatio, joka määritti menkat tähän päivään alkamisen. Karppaus ei ehtinyt vaikuttaa tähän kiertoon MITENKÄÄN.
Aurinko nousi idästä tänäänkin, karppauksen täytyy toimia - joka ikinen karppaukseen hurahtava jossain vaiheessa.
3 kertaa olen aloittanut ketodieetin ja joka kerta on alkaneet kuukautiset heti aloituksen jälkeen, vaikka niiden aika ei olisi edes ollut.
paska juttu, kun kärsin jo valmiiksi raudanpuute anemiasta.
työkaveri kertoi samanlaisesta kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut ja kuullut naisista, joilla oli jo vaihdevuodet alkamassa, mutta kun aloittivat carnivoren tai keton, vaihdevuosioireet lakkasivat ja jotkut tulivat jopa raskaaksi vielä.
Vaihdevuosien ALKAMINEN ei tarkoita, että olisi jo hedelmätön. Vaihdevuodet voivat kestää jopa 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta. PCOS ja normaalipaino. Karppauksella kierto muuttui lähes olemattomasta lähes säännölliseksi, ja kolmen kuukauden karppauksen jälkeen tulin jo raskaaksi. Nyt vauva syntyy jo minä päivänä tahansa. :)
Mahtavaa, onneksi olkoon! Noudatatko ruokavaliota myös raskausaikana?
Kiitos! :) en ole noudattanut ketodieettiä nyt raskaana ja voi olla että imetyksen alkupuolen myös joudun syödä normaalilla ruokavaliolla. Raskaana on tehnyt mieli hedelmiä ja en ole voinut syödä parhaita juustoja joita ketodieetissä käytin hyvänä energianlähteenä.
Aion kuitenkin palata ketoon/VHH ruokavalioon melko pian, sillä huomasin että ihoni oli hyvässä kunnossa ja olin myös tasaisesti energisempi kuin hiilihydraattipitoisella ruoalla. Moni on saanut ketoilusta/VHHsta apua PCOSn oireisiin ja tuon voin myös omalla kohdallani allekirjoittaa. Insuliinitasot ilmeisesti pysyy VHHlla jotenkin tasaisempina, mikä taas vaikuttaa suoraan hormonitoimintaan.
Itse aloitin elämäntaparemontin syksyllä, joulun jälkeen aktiivisemmin. Kiloja on lähtenyt noin 6kg, vyötärö kaventunut noin 7cm ja unenlaatu parempi. Noudatan vhh- ruokavaliota soveltaen, koska rasvaa en kykene syömään niin paljoa kuin vhh resepteissä usein on. Liikuntaa olen lisännyt jonkin verrran. Itselläni on kierukka mutta varmaan stressistä ja ylipainosta johtuen aiemmin kuukautiset on olleet niukat ja epäsäännölliset- vhh myötä on tullut säännöllisesti kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut ja kuullut naisista, joilla oli jo vaihdevuodet alkamassa, mutta kun aloittivat carnivoren tai keton, vaihdevuosioireet lakkasivat ja jotkut tulivat jopa raskaaksi vielä.
En ole vielä vaihdevuosi-iässä, mutta ilmeisesti jotenkin siis vaikuttaa hormoneihin.
Voisiko olla osasyy kuitenkin lihassa oleva kasvuhormoni, jota syötetään karjalle ja broilereille? Ja jos alkaa syödä paljon lihaa yhtäkkiä niin taatusti vaikuttaa jotenkin.
Hormonit valmistetaan kolestrolista jota saa eläinrasvasta. Syö eläinrasvaa ja hormonitasapaino pysyy kunnossa.
Ketodieetti voi vaikuttaa kuukautiskiertoon nopeasti jo ennen painon putoamista, erityisesti jos taustalla on insuliiniresistenssi tai PCOS. Kun hiilihydraatteja vähennetään selvästi, verensokeri ja insuliinitasot laskevat. Korkea insuliini vaikuttaa suoraan munasarjoihin ja voi lisätä liiallista testosteronin tuotantoa, mikä häiritsee ovulaatiota ja kierron säännöllisyyttä. Kun insuliinitaso lähtee laskuun, myös testosteronitaso voi tasaantua nopeasti. Tämä voi johtaa siihen, että keho alkaa ovuloida säännöllisemmin ja kuukautiset palaavat rytmiinsä, vaikka varsinaista painonpudotusta ei olisi vielä tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta. PCOS ja normaalipaino. Karppauksella kierto muuttui lähes olemattomasta lähes säännölliseksi, ja kolmen kuukauden karppauksen jälkeen tulin jo raskaaksi. Nyt vauva syntyy jo minä päivänä tahansa. :)
Ei ole
Ei Suomessa syötetä kasvuhormonia karjalle. Asutko Jenkeissä?