Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia vaarattomiakin lääkkeitä, joita on syöty samaa annosta vuosia, saa vain 3 kuukauden pätkän kerrallaan?

Vierailija
20.01.2024 |

Outoa. Turhaan työllistää apteekkeja tuollainen.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No että saadaan lääkäreille töitä. Muuten tarvittaisiin paljon vähemmän lääkäreitä.

Miten tämä lääkäreitä työllistää? Itselläni pitkäaikaislääkitys ja resepti uudistetaan vuosittain, kun muutenkin tapaan lääkäriä vuosikontrollin merkeissä.

Itä-Euroopassa monessa maassa saa  kaikkia lääkkeitä ilman reseptiä. Ihmiset voivat googlata itse oman sairauden ja ostaa lääkkeet apteekista. Tällöin ei tarvitse mennä lääkäriin ollenkaan ja siinä säästää rahaa.

Itse diagnosoituun sairauteen itse määrättyjä lääkkeitä? Ei kuulosta kovin järkevältä.

Ihminen itse tuntee oman kehonsa parhaiten ja netistä kun lukee alan johtavien asiant

Onnea vaan valitsemallasi tiellä. Varsinainen "omalääkäri" :)

Ompeletko itse vaatteesi, kasvatat ja metsästät ruokasi, korjaat itse auton ja kodinkoneet?

Vierailija
42/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisiä lääkkeitä kehotetaan pitämään kotona pieni varasto poikkeustilanteiden varalta. Samalla Kela tekee sen mahdottomaksi. Joitain lääkkeitä saa vain kuukauden annoksen kerralla.

Joku Opamoxin diilaaminen voi tulla vain narkin mieleen. Kyseessä on mieto rauhoittava lääke joka kiinnostanee rikollisia yhtä paljon kuin hammastikku murtovälineenä.

Apteekista saa myös fentanyyliä ja oxycontinia ja oxynormia (opioideja). Ne kiinnostavat jo enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan siksi että et voi halutessasi vetää sitä lääkettä liikaa ja jäädä koukkuun tai tehdä bisnestä ja diilata kaikki opamoxit tai muut eteenpäin. Tai voihan nuo tehdä, mutta rajallisella määrällä lääkkeitä. 

Tuotahan just kaikki lääkefirmat haluaa. Myyvät tuhansien kilohintojen kemikaalipöperöitä, joista ei ole kenellekään mitään hyötyä.

Apteekeilla ei ole kilpailua. Kaikki lääkkeet ovat samanhintaisia eri apteekeissa.

Ja silti 35% kalliimpia täällä kuin Ruotsissa. ;)

Vierailija
44/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä saa niin paljon kuin reseptissä on (ellei kysymys ole lääkkeestä, jonka ostoja rajoitetaan saatavuusongelmien vuoksi), mutta Kela-korvauksen saa vain 3 kk:n annokselle. Tällä pyritään välttämään turhia korvauksia, joita tulisi, jos lääkkeet olisi ostettu pitkäksi ajaksi, mutta lääkitystä vaihdetaan tai potilas kuolee ennen kuin ostetut lääkkeet on syöty loppuin.

Perikunta kantaa lääkkeitä takaisin apteekkiin, kun vainaja oli ottanut vuoden lääkkeet etukäteen ja kuoli kahden kuukauden kuluttua.

Apteekki ei ota lääkkeitä takaisin myyntiin, vaikka pakkaukset olisivat avaamattomia.

Aoteekkiin palautetaan käyttämättömät lääkkeet, jos et sitä tietänyt. Nykyisin on yleistynyt palautuslaatikot, ei enää tarvitse niitä farmaseutille antaa.

Lahdessahan yksi pienen apteekin pitäjä sai kai yrityskiellon kun uudestaan myi näitä täysiä hävitettäväksi tuotuja pakkauksia.

Vierailija
45/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No että saadaan lääkäreille töitä. Muuten tarvittaisiin paljon vähemmän lääkäreitä.

Miten tämä lääkäreitä työllistää? Itselläni pitkäaikaislääkitys ja resepti uudistetaan vuosittain, kun muutenkin tapaan lääkäriä vuosikontrollin merkeissä.

Itä-Euroopassa monessa maassa saa  kaikkia lääkkeitä ilman reseptiä. Ihmiset voivat googlata itse oman sairauden ja ostaa lääkkeet apteekista. Tällöin ei tarvitse mennä lääkäriin ollenkaan ja siinä säästää rahaa.

Itse diagnosoituun sairauteen itse määrättyjä lääkkeitä? Ei kuulosta kovin järkevältä.

Ihminen itse tuntee oman kehonsa parhaiten ja netistä kun lukee alan johtavien asiant

Seurailen näitä omslääkäreitä.  Nyt on pop havujuoma omalla pissalla terästettynä.   Akkuvesi eli siis puhdistettu vesi.  Lisäksi 20 purkkia eri tököttejä, nac, jodi,  jne.  Detoxit.

Siinä on maksat ja munuaiset yhtä kovilla kuin buranan syöjällä.

Joita muuten apteekki myös valvoo,  tavanomaisia särkylääkkeitä ei voi ostaa kuin paketin kerrallaab.

Vierailija
46/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailen näitä omslääkäreitä.  Nyt on pop havujuoma omalla pissalla terästettynä.   Akkuvesi eli siis puhdistettu vesi.  Lisäksi 20 purkkia eri tököttejä, nac, jodi,  jne.  Detoxit.

Siinä on maksat ja munuaiset yhtä kovilla kuin buranan syöjällä.

Joita muuten apteekki myös valvoo,  tavanomaisia särkylääkkeitä ei voi ostaa kuin paketin kerrallaab.

Ei lääkkeitä tietenkään pidä turhaan syödä.

Vierailija
47/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon laki: oikean tekstin voi jokainen hakea, mutta ihmisen perusoikeuksiin kuuluu päättää itse,mitä lääkkeitä haluaa ottaa. Ainoastaan pakohoidossa ja lähinnä hengenvaarassa voidaan pakkolääkitä. Käytännössä siis henkilö itse päättää mitä reseptiä menee hakemaan tai jos lääkäri määrää jotain päättää itse,ottaako sitä vai ei. Toisisanoen henkilön oma päätäntävalta menee lääkäreiden ohi. 

Koskee myös henkilön seksielämään ja mielenterveyteen liittyviä asioita. 

Mitä siitäkin tulisi jos ihan kuka tahansa voidaan ottaa "käsittelyyn" mielenterveyden tai seksuaslisuutern liittyvissä asioissa, ka jopa pakkolääkitä salaa, ilman että henkilö itse hakeutuu hoitoon tai joku hänen läheinen toimittaisi hänet hoitoon. 

Vierailija
48/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ottaisi pidempään, koska voi tulla tilanteita että koko lääkitys joudutaan vaihtamaan niin siinä sitten on vuoden lääkkeet kaapin täytteenä. Kyllä minulle on näin käynyt, että lääkitys joudutaan muuttamaan, ihan eri lääkkeeseen kun ei vaatetta tule 

Vierailija
49/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä? Eikö se ole vain kelakorvauksen raja?

Eikö omalla rahalla saa ihan niin paljon kuin reseptillä on.

3kk:n annos kerrallaan, reseptilääkkeissä. Joissakin ns. peruslääkkeissä voi olla poikkeus. 

Vierailija
50/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten liittyy lääkkeen saatavuuteen apteekissa? Mulle lääkäri kirjoittaa säännölliset lääkkeet 2 vuodeksi. 

Vierailija
51/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan siksi että et voi halutessasi vetää sitä lääkettä liikaa ja jäädä koukkuun tai tehdä bisnestä ja diilata kaikki opamoxit tai muut eteenpäin. Tai voihan nuo tehdä, mutta rajallisella määrällä lääkkeitä. 

Tuotahan just kaikki lääkefirmat haluaa. Myyvät tuhansien kilohintojen kemikaalipöperöitä, joista ei ole kenellekään mitään hyötyä.

Apteekeilla ei ole kilpailua. Kaikki lääkkeet ovat samanhintaisia eri apteekeissa.

Ja silti 35% kalliimpia täällä kuin Ruotsissa. ;)

Itsehoitolääkkeet ovat. Ja apteekki ei päätä hintoja, vaan se tulee valtion lääketaksalta. Apteekissa on ylipäätään hyvin vähän omia sääntöjä. Määräykset tulee Kelalta, hintalautakunnalta jne.

Vierailija
52/52 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä 13 lääkettä, joten aika tiuhaan saa käydä apteekissa. Ymmärrän kuitenkin tuon säännön. Sairauteni on pysyvä, mutta jossain lääkkeissä annostus voi vaihtua nopeastikin. Mulla ei edes olisi tilaa vuoden satsille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi