Hormonikierukka kokemuksia?
Kenelläkään hyviä kokemuksia hormonikierukasta? Mahdollisia haittoja? Entä kuukautiset?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Naiset ihan oikeasti mitä teidän päässä liikkuu kun miesten vuoksi suostutte kierukan ottamaan? Ettekö ymmärrä että voisitte olla ilman varsinkin jos ette seurustele?!
Itse olen samaa mieltä siitä, ettei mihin tahansa tarvitse lähteä vain siksi, että joku äijå tahtoo vetää paljaalla.
Huomauttaisin kuitenkin, että hormonaalisen ehkäisyn, kuten kierukan käyttöön voi olla syynä ihan mitä vain. Montaa naista itseäkin helpottaa, ettei kortsun tai pillereiden kanssa tarvitse säätää jatkuvasti. Myös terveydellisistä syistä, kuten runsaiden kuukautisten aiheuttamasta anemiasta voi olla kyse.
Vierailija kirjoitti:
Huomattavan tehokas.
Kaksivaikutteinen ehkäisyteho.Jos ei pane niin ei oikein tule raskaaksikaan. Kerran, pari kuussa vaimo haluaa seksiä. Muutoin tuskin saan koskettaakaan ja hänestä on tullut kiukutteleva, oikkuileva äksyilijä. Tästä syystä mullakin on pinna aika kireällä lähes jatkuvasti. Elämä käy aivan sietämättömäksi.
Pidemmän päälle tällainen tilanne johtaa eroon. Siinä vielä kolmas ehkäisyvaikutus.
Voihan se ero olla aika kannattavakin vaihtoehto, jos sun käsitys avioliitosta on se, ettei parisuhde toimi, jos vaimo ei anna.
Kuulostaa enemmän olevan kyse siitä, ettei teidän tarpeet taikka rajat kohtaa.
Toivottavasti elät jatkossa villiä panopojan kesää ja vaimo taas voi siirtyä aikuisempiin parisuhteisiin miesten kanssa, joille nainen on enemmän kuin reikä.
Mitä sitä avioliittoon edes sitten menee jos ei tarkoitus ole lisääntyä?
Voi olla ihan yksin ja olla sen kanssa kenen tahtoo ja käyttää ehkäisyä.
Ehkäisyä varten ne muutkin on ihan avioliitossakin käytössä ei minkään huoraamisen,jos et sitä tienny?
Aika sairas pitää ihmisen olla jollei ymmärrä toisen tarpeitaja avioliittoon menee huh huh,otappa nyt ihan lisäaikaa ja mieti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen ne naiset suostuukin, jotta mies saa panna paljaalla.
Entäs kun se nainen haluaa paljaalla?
Ainakin oma vaimo vihaa kortsuja vielä enemmän kun minä ja haluaa aina että laukean sisään kun tykkää siitä tunteesta.
Noniiiin kerroin viimeksi kierukan laitosta ja nyt on siitä kulunut hieman alle kolme viikkoa.
Kuukautiset loppu paria päivää kierukan laiton jälkeen, eli ihan ajallaan. Pariin päivään ei ollut vuotoa, mutta sitten alkoi taas. Joku 3-5 päivää tais olla vuotoa, mut sitten loppu.
Nyt ei oo ollut mitään vuotoja tai kipuja vähän alle pariin viikkoon eikä se eka viikkokaan kierukan laiton jälkeen ollu mitenkään paha.
Tosi hyvältä on ainakin tähän asti vaikuttanut. Tosin keskeisin syy kierukan ottoon oli mun kohdalla runsaat kuukautiset ja koska ei oo vielä ollut kuukautisia, en tiedä, miten niihin tulee vaikuttamaan. Kuitenkin kivut yms ei oo mun kohalla ollu yhtään ongelma, koska ne vähätkin, mitä ilmennyt on, on ollu tosi kevyitä.
Aattelin tänne updaittailla sit taas kun on kuukautiset, että miten niihin vaikuttaa ja auttaako kierukka runsaisiin kuukautisiin ajan saatossa.