Hormonikierukka kokemuksia?
Kenelläkään hyviä kokemuksia hormonikierukasta? Mahdollisia haittoja? Entä kuukautiset?
Kommentit (117)
Mulle pillerit ei sopineet ollenkaan tuli kaikenlaista ja siksi kierukka. Sen kanssa ei tarvitse muistella eikä vilkuilla kelloa.
Minera vei seksihalut kokonaan; umpeutti emättimen. Se kyllä avautui poistosta kahden vuoden kuluttua, mutta seksihalut eivät ole palautuneet. Nestettä kertyy aina "kuukautisten tuloaikoina" ja vatsa on kuin olisi raskaana...oksettaa ja pms-oireet vievät elämänhalun. Mirena herätti jo hiipuneen hormonitoiminnan uudelleen henkiin! Kummallinen reaktio kaikkine muine Mirena allergiaoireineen!!! Kohta mummo kai voi synnyttää taas katraan penskoja...ellei sitä ennen saa sitä vakavinta Mirenan haittaoiretta.
Jaydess kierukka ollut vuoden. Kunpa olisin tiennyt jo 18 vuotiaana ja ottanut tämän pillerien sijaan.. Pelkäsin riittääkö lopettamaan vuodot, mutta ei ole ollenkaan vuotoja. Mieliala hyvä.
Asetuksen jälkeen loppupäivän supistelua, Buranalla pärjäsi.
Pillerit teki sosiaalista ahdistusta ja ahdistusta, masennusta.
N37
Minulla on ollut 2 Mirenaa, yhteensä yli 10 vuotta, ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei mitään vuotoja tai vaivoja. Toista, kun poistettiin, lankoja ei löytynyt ja kierukka piti kaivaa kohdusta, mutta sekään ei ollut niin paha, kuin olisi luullut.
Turposin niin, ettei sukulaiset enää tunnistaneet. Kuukautiset alkoivat uudelleen pmdd-oireiden kera!
Seksihalut ovat menneet ja elämänhalu! Kiitos teille Mirena-kierukka innovoijat! Miehiähän he ovat!
Kas, kun eivät itse ota käyttöön sitä jo "kaupallistamista vailla olevaa ehkäisyvalmistetta"!?
Lue Mirenan haittaoireet! Anabolisten steroidien käytöstä samat rajut oirert, ihan samoja aineita ehkäisyvalmisteistakin! Synteettisiä hormonivalmisteita! HERÄTKÄÄ NAISET!
Näin miehenä, vierestä seuranneena ihan saatanasta koko vimpaimet.
Eka kierukka rouvalta tuli pois muutaman kk jälkeen, kokoajan runsasta vuotoa, toinen kierukka pysynyt, usein kipeä, vuotoa kokoajan, kerran puolentoista vuoden sisälle kokeilu seksiä, langat tuntui kuin neulalla ois hakattu päähän.
muuten ilmeisesti ihan hyvä.
ehkäisyteho noissa on kyllä huoppuluokkaa se on varma se.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä, vierestä seuranneena ihan saatanasta koko vimpaimet.
Eka kierukka rouvalta tuli pois muutaman kk jälkeen, kokoajan runsasta vuotoa, toinen kierukka pysynyt, usein kipeä, vuotoa kokoajan, kerran puolentoista vuoden sisälle kokeilu seksiä, langat tuntui kuin neulalla ois hakattu päähän.
muuten ilmeisesti ihan hyvä.ehkäisyteho noissa on kyllä huoppuluokkaa se on varma se.
Nuo langathan kantsii lyhentää, mars, mars lääkäriin!
Miehenä, pari ekaa kertaa tuntui kullin päässä, sitten ei ole tuntunut pistelyä. Taisivat vääntyä sivuun. Toinen kierukka menossa ja sama homma molemmissa. Vaimon seksihaluihin vaikuttaa enempi muut asiat kuin kierukka.
50n pari
Hain hyvää ehkäisyä ja kerroin ettei hormoni valmisteet ole sopineet, kyselin naisten sterilisaatiota.
Suostuin lopuksi kyleena kierukkaan.
Hyvin aktiivinen olen seksuaalisesti, ymmärsin nopeasti miksi kierukka on tilastoissa täydellinen ehkäisy. 2kk kierukka minulla oli, eilen vedin sen pois kun oli jo tuloillaan.
Noin 2viikko olin vuotamatta 2kuukaudesta ja nämäkin epävarmoja, nännit niin arat ettei ilman liiviä passannut olla, hermoja kiristi ja loputon nälän tunne.
Eilen kun se tuli ulos, ajattelin että keskeytetty seksikin on parempi kun tämä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla, millaisia vaikutuksia hormoonikierukalla vs. kuparikierukalla on seksihaluihin? Ainakin ovulaatiopanetus jää pois?
Jaydess ollut vajaa 2v. Itellä ainakin limakalvot kuivuneet siitäkin, että päivittäin saa käyttää intiimiöljyä. Ei paljon halujakaan enää, kun ei enää ees juuri kostukaan. Kuparikierukalla taas päinvastoin.. Joten vaihto kupariin takasin kyllä tulossa.
Minä kävin tänään ottamassa hormoonikierukan (olen 18v ja synnyttämätön). Kaikki kauhutarinat keskustelupalstoilla kyllä pelotti, en meinannut uskaltaa ottaa koko kapistusta. Näin jälkikäteen sanottuna aivan turhaan stressasin. Laitto kyllä tuntui, mutta muistutti enemmän kovia menkkakipuja ja sekin oli jo muutamassa minuutissa ohi. Sain onneksi puudutuksen kun sitä etukäteen pyysin ja asettajatkin olivat tosi mukavia ja kärsivällisiä, mikä helpotti asettamista. Näin useampi tunti ottamisen jälkeen tuntuu mahassa aivan kuin olisi menkkakipuja ja tulee myös pientä tiputteluvuotoa. Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin 👍
Yhdellä naisella oli kierukka. Hieno kapistus. Ei kuukautisia. Eli joka päivä naitiin. Nainen kiimainen ja aina märkä. Ei tarvinnut esileikkiä. Tykkäsin
Käytä vaan kumia niin ei tarvi testeissä käydä. Jäihän niitä yöpöydälle
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin tänään ottamassa hormoonikierukan (olen 18v ja synnyttämätön). Kaikki kauhutarinat keskustelupalstoilla kyllä pelotti, en meinannut uskaltaa ottaa koko kapistusta. Näin jälkikäteen sanottuna aivan turhaan stressasin. Laitto kyllä tuntui, mutta muistutti enemmän kovia menkkakipuja ja sekin oli jo muutamassa minuutissa ohi. Sain onneksi puudutuksen kun sitä etukäteen pyysin ja asettajatkin olivat tosi mukavia ja kärsivällisiä, mikä helpotti asettamista. Näin useampi tunti ottamisen jälkeen tuntuu mahassa aivan kuin olisi menkkakipuja ja tulee myös pientä tiputteluvuotoa. Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin 👍
Lyhennettiinkö sulla kierukan lankoja laiton yhteydessä? Meillä mies tunsi langat jotenkin epämiellyttävänä; piti käydä lyhennyttämässä erikseen.
Valitettavasti yhtään hyvää kokemusta en osaa sanoa. Mielenterveys meni, seksihalut katosivat, verta vuodin koko ajan, hiukset tippuivat ja sain elämäni ensimmäistä kertaa aknen. Ai niin kivut ja koko kropan turvotus. Hormonitasopaino aivan viturallaan vielä pitkään, ehkä ikuisesti poiston jälkeen.
Haluaisin mieluusti olla se ihminen, jolle kierukka sopii. Enkä ole mikään lääkevastainen hörhö, mutta kierukan kautta sain kantapään kautta kokea, miten joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksista tosiaan vaietaan.
Kiinnostaisi kokemukset kierukan poistosta. Koska elämä palasi ennalleen?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti yhtään hyvää kokemusta en osaa sanoa. Mielenterveys meni, seksihalut katosivat, verta vuodin koko ajan, hiukset tippuivat ja sain elämäni ensimmäistä kertaa aknen. Ai niin kivut ja koko kropan turvotus. Hormonitasopaino aivan viturallaan vielä pitkään, ehkä ikuisesti poiston jälkeen.
Haluaisin mieluusti olla se ihminen, jolle kierukka sopii. Enkä ole mikään lääkevastainen hörhö, mutta kierukan kautta sain kantapään kautta kokea, miten joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksista tosiaan vaietaan.
Vaihdoitko pillereihin (kuparikierukka?)vai käytättekö kondomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoitko pillereihin (kuparikierukka?)vai käytättekö kondomia?
Kondomilla jatkan. Koskaan en ole elämässäni hormoniehkäisyä aikaisemmin käyttänyt ja siksikin ehkä reagoin kierukkaan niin voimakkaasti. Olen tottunut elämään omien hormonieni kanssa.
Kuparikierukkaa olen joskus harkinnut, mutta tällä hetkellä tuntuu, etten halua mitään vierasesinettä enää sisääni.
Onneksi seksi on minulle paljon muutakin kuin vain yksi akti, jolla laukaistaan siemenet sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kokemukset kierukan poistosta. Koska elämä palasi ennalleen?
Minulla kohtu poisti kierukan itsenäisesi ja kuukautiset tuli sen jälkeen normaalisti aikataulun mukaan. Ehti 3 kuukautta olla enkä saanut mitään oireita kierukasta. Tuntui vaan koko ajan hyvälle (tai siis ei tuntunut millekään, sillä lailla hyvälle). Asennuksen jälkeen oli noin viikko verensekaista vuotoa. Tykkäsin itse kyllä mirenasta muuten, mutta minkäs teet sitten, jos kohtu päättää, että siitä hankkiudutaan eroon.
Tämän jälkeen sitten vaihdoin minipillereihin gynen suosituksesta (oli tarkoitus päästä eroon kuukautisista), niistä tuli heti ensimmäisellä viikolla päänsärky, naamaan tuli pari mojovaa paisetta, pakarat oli täynnä finnejä, tummia karvoja kasvoi yläreisiin polvien yläpuolelle. Oireet sitten tasaantui parissa kuukaudessa, mutta edelleen kaipaan mirenaa ja toivon, että joku joskus kehittää sitten sellaisen kierukkamallin, jota kohtu ei osaa tai pysyty supistaa ulos yhtä helposti kuin noita T-mallisia kierukoita. (itseä nyppii hirveästi muistaa ottaa pilleri joka päivä, kierukan kanssa ei olisi tarvinnut muuta kuin muistaa käydä gynellä kerran vuodessa tarkistuttamassa, että kierukka on paikallaan) EI voi kuin sanoa, että on naisten kohdut kyllä taitavia elimiä.
Itselläni on ollut kyleena joitakin vuosia ja sitä ennen muitakin hormonikierukoita yhteensä yli 10 vuoden ajan. Kaikki olleet ihan todella hyviä eivätkä ole seksissä ne langat tuntuneet.
Käytän kierukkaa koska se sekä lievittää minun erittäin voimakkaita kuukautiskipuja ja samalla ehkäisykin tulee hoidettua.