Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukka kokemuksia?

Vierailija
19.01.2024 |

Kenelläkään hyviä kokemuksia hormonikierukasta? Mahdollisia haittoja? Entä kuukautiset? 

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan panettaa, paikat on märkänä. Haluan kahdesti päivässä, mieluiten illalla nukkumaan mennessä ja aamua herättyä, ennenkin skesi oli ihan ok, joskin olisin voinut olla ilmankin, mutta sitä oli, koska mies halusi enkä kokenut asiaa itseni suhteen mitenkään pahana. MIes tykkää tästä uudesta muutoksesta, enkä yhtään ihmettele miksi. Tulee minultakin aloitteita ja varmaan ole aktiivisempi sängyssä.

Mies kyseli alussa semihuolestuneesti, että  voidaanhan me pitää Mirena parisuhteen kolmantena pyöränä. Todellakin aion. Kierukkaa en ottanut seksihalujen takia, vaan ihan vain laitettiin rajoittamaan kohdun limakalvon kasvua. Tämä seksihalujen lisääntyminen on todellinen yllätys. Tuntuu, että palasin takaisin aikaan ja elämään, kun kuukautiset eivät olleet ongelma.

Asennuksen jälkeen parina päivänä oli migreeniä ja muutama kuukausi rinnat oli muhkuraiset ja niitä kutitti, josta gyne laittoi varmuuden vuoksi mammografiaan, mutta kaikki oli ok.

Vierailija
22/117 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin. terkkuja kirjoittajalta 3. kierukka on asennettu ja gyne jätti langat papereiden mukaan 2,5 senttisiksi. On käynyt niin, että todellakin ovat kääntyneet ylöspäin, joten ainakaan längat päät eivät miestä sitten  pistele (etenkin jos jäävät tuohon asentoon, sitä nyt vaan toivon enää).  Tähän asti olen ollut tosi tyytyväinen kierukkaan.  Alkupäivinä pistelivät/kutittelivat ikävästi emättimen seinämiä, mutta sitten kai kääntyivät ylöspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noniin. terkkuja kirjoittajalta 3. kierukka on asennettu ja gyne jätti langat papereiden mukaan 2,5 senttisiksi. On käynyt niin, että todellakin ovat kääntyneet ylöspäin, joten ainakaan längat päät eivät miestä sitten  pistele (etenkin jos jäävät tuohon asentoon, sitä nyt vaan toivon enää).  Tähän asti olen ollut tosi tyytyväinen kierukkaan.  Alkupäivinä pistelivät/kutittelivat ikävästi emättimen seinämiä, mutta sitten kai kääntyivät ylöspäin.

Sinä vaihdoit kuparikierukan hormoonokierukkaa. Onko tämä vaikuttanut haluihin mitenkään?

Vierailija
24/117 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä vaihdoit kuparikierukan hormoonokierukkaa. Onko tämä vaikuttanut haluihin mitenkään?

Aika vähän aikka ollut hormonikierukka minulla että ei ehkä vielä voi mitään varmaa sanoa... kuparikierukka oli ollut pois  jonkin aikaa, mutta se mitä muistan kuparikierukasta, niin halupiikit oli ovulaation aikaan   ja sitten kuukautisten aikaan.  Ainakin limaklavot tuntuvat olevan paremmassa kunnossa kuin ilman kierukkaa, seksihaluja on ollut enemmän, mutta en tosiaan tiedä, että johtuuko muutos kierukasta.  pitänee odotella vielä pari kuukautta ja katsoa pysyykö tilanne samana vai tuleeko vielä lisää muutosta Toistaiseksi olen tosi tyytyväinen. Paljon helpottaa sekin, että tietää, että raskautuminen on nyt aika epätodennäköistä, joskin yhden kohtutulehduksen sairastaneena aion vaatia kondomin käyttöä vähintään kontrolliin asti.

Vierailija
25/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajalta kolme taas terkkuja.Itku pitkästä ilosta tai kuka viimeksi nauraa, niin se parhaiten nauraa. Tällä hetkellä siis kohtuni pisti voitonviirin pystyyn, kun kierukka synnytetty tänään ulos. Seillä se kohdunkaulakanavaan on tipahtanut. Huomenna sitten naistentautien polille takaisin kierukan poistoon ja saapa nähdä sitten mitä gyne keksii. Tällei yhden kuparikierukankin kanssa kävi. Ei ole enää langat ylöspäin, vaan tiukasti alaspäin ja huomattavasti 2,5 senttiä pidemmät, toisaalta eipä tuolla nyt väliä ole, kun kivut sellaiset että mikään ei kyllä nyt sinne mene kuin huomenna ehkä ne gynen kierukanpoistopihdit.    Onkin tässä saanut ravata gynellä ihan riesaksi asti.

Vierailija
26/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei toiminut mitkään kierukat kun mies on sen verran iso, että langat pisteli aina.

Vierailija
27/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pettää siinä missä nainenkin.

De Facto.

Vierailija
28/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei toiminut mitkään kierukat kun mies on sen verran iso, että langat pisteli aina.

Langat voi lyhentää kohdunkaulakanavan sisäänkin. SIlloin kierukan poisto voi olla haasteellisempaa, mutta kyllä niitä lyhennellään esim. juuri silloin, jos ne langat vaan pistelee koko ajan.

Vierailija
29/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittajalta kolme taas terkkuja.Itku pitkästä ilosta tai kuka viimeksi nauraa, niin se parhaiten nauraa. Tällä hetkellä siis kohtuni pisti voitonviirin pystyyn, kun kierukka synnytetty tänään ulos. Seillä se kohdunkaulakanavaan on tipahtanut. Huomenna sitten naistentautien polille takaisin kierukan poistoon ja saapa nähdä sitten mitä gyne keksii. Tällei yhden kuparikierukankin kanssa kävi. Ei ole enää langat ylöspäin, vaan tiukasti alaspäin ja huomattavasti 2,5 senttiä pidemmät, toisaalta eipä tuolla nyt väliä ole, kun kivut sellaiset että mikään ei kyllä nyt sinne mene kuin huomenna ehkä ne gynen kierukanpoistopihdit.    Onkin tässä saanut ravata gynellä ihan riesaksi asti.

Menee sulla kyllä hankalaksi. Oletko harkinnut muuta ehkäisymuotoa? Kondomi?

Vierailija
30/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee sulla kyllä hankalaksi. Oletko harkinnut muuta ehkäisymuotoa? Kondomi?

kondomia olen "aina" käyttänyt moninaisista syistä, mutta tämä kierukka on minulle myös sairauden hoitoa, että saa nyt nähdä. Noh, ei voi sanoa muuta, kuin että on kyllä tarmokas ja sisukas kohtu, kun pääsee kierukoistakin eroon noin vain.

Vierailija
31/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle asennetaan toinen, niin alan kutsumaan sitä vaikka Matiksi. Ihan siltä varalta, että Matti voisi maskuliinisempana ja hetero-oletettuna saada asumisoikeuden kohdustani eikä kohtuni pyrkisi siitä yhtä tarmokkaasti eroon. Näemmä tässä taloudessa ei majoiteta kuin yhtä naista.

Vierailija
32/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa pistelee takaapäin pannessa mutta se on ilmeisesti minun ongelma. Olen asiasta monesti sanonut mutta ei vaikutusta. Ja langat on siis kertaalleen lyhennetty ja kierukkakin ilmeisesti alkaa olla vaihtoiässä. 

Vierailija
33/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vei kyllä kuukautiset lähes kokonaan mutta siinä 3-4 vuoden kuluttua alkoi jatkuvat tiputteluvuodot ja kuukautiset alkoi tulla 2 viikon välein ja kestää sen 2 viikkoa. Kaksi Mirenaa ollut ja poistin lopullisesti viimeisimmän joulukuussa. Kuukautiset alkoi lähes heti poiston jälkeen ja on nyt pidemmät ja runsaammat. Seksihalut lisääntyi entisestään poiston myötä ja ärsyttää kun kuukautiset nyt kestää kauemmin. On meillä seksiä myös kuukautisten aikana mutta nautin enemmän seksistä ilman kuukautisia. 

Vierailija
34/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vei kyllä kuukautiset lähes kokonaan mutta siinä 3-4 vuoden kuluttua alkoi jatkuvat tiputteluvuodot ja kuukautiset alkoi tulla 2 viikon välein ja kestää sen 2 viikkoa. Kaksi Mirenaa ollut ja poistin lopullisesti viimeisimmän joulukuussa. Kuukautiset alkoi lähes heti poiston jälkeen ja on nyt pidemmät ja runsaammat. Seksihalut lisääntyi entisestään poiston myötä ja ärsyttää kun kuukautiset nyt kestää kauemmin. On meillä seksiä myös kuukautisten aikana mutta nautin enemmän seksistä ilman kuukautisia. 

Kierukan vaikutus haluihin tuntuu olevan kovin yksilöllistä; toisilla kierukka lisää haluja, toisilla taas vähentää. Kokeilemallahan tuo tietysti selviää. Tällä hetkellä meillä on käytössä kondomi-ehkäisy, mutta kierukka on vakavasti harkinnassa. Hiemman mietityttää kuitenkin nuo kierukan langat. Aika usein keskusteluissa miehet valittavat noista.

Vierailija
35/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toinen Mirena nyt putkeen, olen 46v ja tässä välissä kun kierukkaa ei ollut puolen vuoden ajan (halusin pitää taukoa ja söin minipillereitä) tulinkin sitten raskaaksi 45v iässä.. eli tarvetta on. Äkkiä siis Mirena takaisin (sain keskenmenon varhaisilla viikoilla) ja tästä en luovu.

Pillerit ei sopineet muutenkaan, monta merkkiä kokeiltu. Kierukka ainut joka hormoniehkäisystä sopii. Ei vie haluja ja mielestäni vaan tasaa pms oireita jotka itsellä aika pahat. Painon nousu on mielestäni ainut negatiivinen oire, tuntuu että kroppa kerää nestettä ihan eri lailla 

Vierailija
36/117 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhdenlapsen äiti ja lapsen teon jälkeen vaihdoin pillereistä Mirena kierukkaan. Se on ollut nyt kohta kaksi vuotta ja kuukautiset ei ole aivan kokonaan jääneet pois, mutta ovat kestoltaan lyhenneet kahden päivän pelkkään tiputteluun ja selviän niistä pelkillä pikkuhousun suojilla. Aivan alkuun mulle tuli pieniä alavatsa oireita ja nippailuja, myös rinnat oireili ja aristi jonkin verran, eli ne oli vähän saman tuntuiset kun alkuraskaudessa.

Meillä myös alussa mies valitti tuntevansa langat takaapäin asennoissa ja itsekin silloin tunsin ja löysin ne helposti sormin, mutta sitte kun kävin ne lyhennyttämässä, niin miehelläkin valitukset loppui. 

Varmaan vuoden verran vielä ehkäistään kierukan kanssa, mutta kun esikoinen täyttää kolme, niin jospa siinä vaiheessa olisi aika luopua kierukasta ja yrittää saada mies innostumaan haaveilemastani toisesta lapsesta.

Vierailija
37/117 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut joskus laitattaa kierukan, mutta jotenkin minua pelottaa ajatus vieraasta esineestä sisälläni ja olen vaan jatkanut pillereillä. Eikö se teistä kenestäkään tunnu missään asennossa ja tilanteessa ikävälle? 

Vierailija
38/117 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut joskus laitattaa kierukan, mutta jotenkin minua pelottaa ajatus vieraasta esineestä sisälläni ja olen vaan jatkanut pillereillä. Eikö se teistä kenestäkään tunnu missään asennossa ja tilanteessa ikävälle? 

Ei ainakaan minulla ole koskaan millään lailla tuntunut ikävältä. Pois lukien toki asetuksen jälkeiset pari päivää, jolloin pientä menkkamaista jomotusta oli, mutta ei silloinkaan tuntunut itse kierukkaa. 

Vierailija
39/117 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin viikkoa ennen kuukautisia tuntui  supistelukipuja,   muuten en sitä tuntenut mitenkään. Toisinaan, jos sai oikein voimakkaan orgasmin ja kohtu innostui supistelemaan siitä, niin silloin tuntui myös, mutta ei kipuna, ihan vain siten, että huomasi, että siellä on jotain.

Vierailija
40/117 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten aikoihin pyöriessäni nukkuessa sängyssä, olen joskus jossain asennossa tuntevinani kohdun seuduilta pientä nipistelyn / pistelyn kaltaista kipuilua ja olen ajatellut sen johtuvan kierukasta. Samoin joskus vähän rajummin miehen kanssa touhuillessa on tullut jänniä vatsanpohjan vihlaisuja, joita ei ennen kierukkaa ole ollut. Mun mies on myös joitain kertoja sanonut tunteneensa kikulissaan lankojen ikävästi tökkäisseen, kun on mua takaapäin voimalla paukuttanut. Lankoja en kuitenkaan ole lyhennyttänyt ja ehkäisynä kierukka on ollut mulla kolmannen lapsen jälkeen jotain kolmisen vuotta. Ikää mulla 40+.