SUURLAKKO! / ! \ Suomi pysähtyy helmikuun alussa. / ! \ Aiotteko tekin jäädä lakkoon vai menettekö töihin?
Minä jään tietysti lakkoon.
Rikkurit kyllä pysäytetään.
Kommentit (493)
Ehkä poliisit tai palolaitos voisi viedä baarityöntekijät kotiin yöllä, kun soviteltua päivärahaa leikataan eikä ole rahaa autoon?
Onko hyvä idea?
Mulla on keikkatyö vuokrafirma kautta. En kuulu lakon piiriin. En pääse töihin, jos bussiliikenne pysähtyy 2.2.
Eläke 1300. Yhtiövastike 300.
Palkka 1300, vuokra 800.
Kummalle jää enemmän rahaa, sille joka raataa töissä joka viikko 30 h vai sille joka kutoo sukkia kotona?
Vierailija kirjoitti:
Eläke 1300. Yhtiövastike 300.
Palkka 1300, vuokra 800.
Kummalle jää enemmän rahaa, sille joka raataa töissä joka viikko 30 h vai sille joka kutoo sukkia kotona?
Suomi on nykyään ihan vinoutunut kaikessa.
Teen töitä muuten normaalisti, mutta etänä.
Ikävä kyllä, lakolla ei saavuteta kovin paljon. Siihen on kaksi syytä:
1. se on liian lyhyt.
2. se murtuu, koska liittoihin kuulumattomia on paljon ja rikkureita yhtä paljon.
Ikävä kyllä.
Palkat ja eläkkeet on nykyään saman suuruiset.
Kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea niin nuoremmalla sukupolvella ei ole rahaa autoon eikä voi tehdä vuorotöitä.
Hallitus ei ole laittanut Suomen linja-auto liikennettä kuntoon.
Mutta näkevätpä sitten itse.
Vierailija kirjoitti:
Kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea niin nuoremmalla sukupolvella ei ole rahaa autoon eikä voi tehdä vuorotöitä.
Juu, itsekin olen työkkärin listoilla hakemassa päivätyötä linja-auto aikataulujen mukaan.
Ja voin sanoa, että todellakaan ei voi ostaa autoa määräaikaisen työn takia.
Odotellaan sitä vakituista työtä.
Auton kuluja ei huomioida tuissa.
Vierailija kirjoitti:
1. se on liian lyhyt.
2. se murtuu, koska liittoihin kuulumattomia on paljon ja rikkureita yhtä paljon.
Ikävä kyllä.
Jos noin käy niin kansa saa sitä mitä ansaiyseekin. Itselläni on se käsitys että hallitukselle annetaan mahdollisuus tulla vastaan ennenkuin aletaan ampua täysillä.
Vierailija kirjoitti:
En voi mennä töihin kun päiväkodit menee lakkoon 🤷. No, ylimääräinen loma.
Siis palkaton loma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, itsekin olen työkkärin listoilla hakemassa päivätyötä linja-auto aikataulujen mukaan.
Auton osto 6 kuukauden sijaisuuden takia.
No, ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton osto 6 kuukauden sijaisuuden takia.
No, ei onnistu.
Tarhassa työt alkaa klo 6.00
Voi voi, kun ei kulje linja-autoa.
Eli ei voi ottaa sijaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
1. se on liian lyhyt.
Ikävä kyllä.
Mihinkäs se muutaman rikkurin aiheuttamista kustannuksista murtuisi. Pahentaa vaan tilanneta, kun palkka juoksee, mutta mitään ei saa tehtyä.
Olen töissä tietysti. Mietin myös lisäansaitsemisen mahdollisuutta, jos voisin päivätyön lisäksi tehdä iltatyötä lakkolaisen tilalla. Lapsiperheessä tarvitaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. se on liian lyhyt.
Ikävä kyllä.
Jos noin käy niin kansa saa sitä mitä ansaiyseekin. Itselläni on se käsitys että hallitukselle annetaan mahdollisuus tulla vastaan ennenkuin aletaan ampua täysillä.
Millainen "vastaantulo" muka kelpaisi vihervassareille, kun koko operaation tarkoitus on demokraattisesti valitun hallituksen kaataminen :D
No, onneksi eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
Nuoremmilla ei ole rahaa autoon, kun ei ole noita vakituisia työpaikkoja eli ei voida tehdä vuorotöitä.
Lopeta huutaminen, ap. Mikään suurlakko ole, vaan huippupalkkaisten ay-järjestön pomojen epätoivoinen yritys keinuttaa demokratiaa. Ei heitä ole kukaan valinnut päättämän Suomen asioista.
Kuinka te köyhät ja kyykytetyt ylipäänsä viitsitte maksaa pomoillenne satojentuhansien eurojen palkkaa vuodessa? Ja sitten kiljutte kansanedustajien pienemmistä palkoista ja eläkeläisten eläkkeistä?
Vierailija kirjoitti:
1. se on liian lyhyt.
Ikävä kyllä.
Laittaa seuraavaa aina viikon päästä keroimella kaksi, kunnes hallituksella aukeaa puheyhteys muuhunkin kuin EK:n suuntaan.
Kaupan alalla saa 1300 netto kuukaudessa, kun työtunteja saa 30 viikossa. Vuokra 800 niin ei kyllä autoa pidetä, kun soviteltua päivärahaa leikataan.