Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nina Mikkonen opiskelee kuolinduolaksi

Vierailija
19.01.2024 |

Kurssi maksaa 2000 euroa.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan Ninan ehdottomasti doulaksi.

Viisitoista vuotta vanha video? Oletko itse ajatuksissasi, asenteissasi ja ulostulossasi täysin sama ihminen kuin 15 vuotta aiemmin?

Vierailija
22/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon että hän on ihan hyvä siinä työssä ja osaa olla kuten pitää. Ihan jokaisesta ei edes olisi tuohon työhön, kunnioitettavaa minusta.

Kyseessä ei ole työ, tuo on harrastustoimintaa. Ennemmin ottaisin lähtöni hetkellä vierelle jonkun, joka osaakin jotain eikä keskity valittamaan.

Ja kuka tämä muu voisi olla? 

Vaikka sairaanhoitaja. Tulee muuten halvemmaksi palkata koulutettu hoitaja kuin doula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että opiskelee. Itse en ottaisi häntä läheisteni kuolindoulaksi. Liikaa häiritseviä tekijöitä. Enkä halua, että siellä puhua lärpätetään omista kokemuksista, vaan keskitytään kuolevaan läheiseen.

Oletat hänen siis olevan epäpätevä tähän hommaan ihan heti alkajaisiksi? Tukihenkilö puhua pälpättää vain omista asioistaan? 

Typerää lytätä toinen kun kurssit on varmasti käyty. Mä voisin ottaa hönet kuolinvuoteelleni jo siksi, että on hyvästelly miehensä

Vierailija
24/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttää sana doula. Se on totuttu liittämään synnytyksiin, eikä ole suomenkielinen selkeä sana. Doula kuulostaa keittiövälineeltä, ehkä kaulimelta tai joku puunuija jolla hakataan lihaa. "Kuolin" sana ei myös oikein toimi, turhan synkkä. Osa elää kuolemansa jälkeen. Pitäisi olla valoa ja toivoa aina. Jos joku julkkis ilmestyy yhtäkkiä kuolinvuoteelle ripittämään tai "kuuntelijaksi" vailla pätevää terapeutin koulutusta, moni saa ahdistuskohtauksen, oli se kuka hyvänsä. Ahdistus voi olla kova.

Kuoleman jälkeen ei elä kukaan.

Vierailija
25/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään tällaisesta ammattinimikkeestä. Näin yksineläjänä voisin kyllä turvautua tällaiseen apuun ihan käytännön asioiden ja henkisyyden kannalta. Minusta Nina Mikkonen on kuitenkin hauska ja voisi olla ihan mukavat loppuhetket hänen kanssaan. 

Minä pelkäisin kuollakseni, mitä tuo yhdessä vietetty aika tuleekaan maksamaan. 

Vierailija
26/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen.

Vierailija
28/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään tällaisesta ammattinimikkeestä. Näin yksineläjänä voisin kyllä turvautua tällaiseen apuun ihan käytännön asioiden ja henkisyyden kannalta. Minusta Nina Mikkonen on kuitenkin hauska ja voisi olla ihan mukavat loppuhetket hänen kanssaan. 

Eiköhän noista asioista sovita etukäteen? 

Vierailija
29/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä niitä rahoja sinne hautaan saa mukaan. Toisaalta noista on varmasti sopimukset. 

Vierailija
30/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon että hän on ihan hyvä siinä työssä ja osaa olla kuten pitää. Ihan jokaisesta ei edes olisi tuohon työhön, kunnioitettavaa minusta.

Kyseessä ei ole työ, tuo on harrastustoimintaa. Ennemmin ottaisin lähtöni hetkellä vierelle jonkun, joka osaakin jotain eikä keskity valittamaan.

Vaikka sairaanhoitaja. Tulee muuten halvemmaksi palkata koulutettu hoitaja kuin doula.

Mistä tällaisen sairaanhoitajan ajattelit löytää? Ei kai he työajalla voi tehdä tällaisia asioita? 

Vierailija
31/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi liian raskasta kun on masennuksestakin kärsinyt.

Vierailija
32/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan olisi liian raskasta kun on masennuksestakin kärsinyt.

No sitten pitää lopettaa työt, jos käy liian raskaaksi. Turhaan sinä sitä etukäteen murehdit. 

Vierailija
33/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoin hyvän ystäväni hautaan ja autoin kaikissa käytännön asioissa ja olin vierellä siihen viimeiseen henkäykseen asti. Tällaista voisin tehdä vaikka eläkepäivinäni.  

Vierailija
34/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on positiivinen asia että ko ihminen on hakeutunut hommaan ihan omasta halusta eikä työvelvollisuutena. Sairaanhoitajuus ei välttämättä takaa että henkilöllä olisi tuollaiseen tilanteeseen tarvittavia henkisiä ja emotionaalisia kykyjä.

Vierailija
35/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan moni uskovainen alkaa, koska tuossa saa hyvin testamentteja.

Vierailija
36/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sulle jää vain vähän pienempi kasa rahaa laitettavaksi käärinliinojen taskuun.

Vierailija
37/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea ajatus että kuolevan kiusaksi pantaisiin Nina Mikkonen räpättämään. 

Vierailija
38/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea ajatus että kuolevan kiusaksi pantaisiin Nina Mikkonen räpättämään. 

Kuolinvuoteella oleminen tuskin on mikään tv-show.

Voi myös olla kiva, että siinä on joku. Kuuntelee, juttelee, pitää kädestä. On läsnä, saattamassa.

Vierailija
39/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että tuollaisia on! Mutta hyvä jos on ja heitä koulutetaankin. Onkohan tuo samantyylistä päivystyshommaa kuin synnytysdoulillakin? He ovat kai usein kätilöitä ja heillä saattaa olla työvuoro silloin, kun pitäisi mennä doulaksi synnytykseen. Eli vähän epävarmaa, saako sen doulan mukaan vai ei. 

Miten tuollainen kuolindoula löytää asiakkaansa? Loppusuoralla oleville ei varmaan netissä mainostaminen toimi. Ja miten laskutus hoituu, jos kuoleva on vaikka joku muistisairas, jolla on edunvalvoja?

Voisin kyllä itsellenikin ottaa tuollaisen kuolindoulan, mutta sehän pitäisi sopia jo hyvissä ajoin kun vielä järki pelaa. Mieluummin joku vähän itseä nuorempi, ettei kuole ennen minua. 

Vierailija
40/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nina Mikkonen muuttui täysin miehensä kuoleman jälkeen. Tässä hän varmaan hoitaa omaa suruaan, taisi olla tosirakkautta Timo TA:n kanssa

Ja oli eri ihminen ennen Mikkosta, on vanha ystävä kertonut. Ehkä hän löysi hävinneen itsensä, ainakin osittain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi