Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nina Mikkonen opiskelee kuolinduolaksi

Vierailija
19.01.2024 |

Kurssi maksaa 2000 euroa.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doulaksi ilmeisesti. Ihan hyvä ammatinvalinta, sellaisille on tarvetta.

Vierailija
2/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei suntioksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voin kuolevien käsiä silitellä ja musiikkia pistää soimaan taustalle kovalla tuntitaksalla.

Vierailija
4/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina Mikkonen muuttui täysin miehensä kuoleman jälkeen. Tässä hän varmaan hoitaa omaa suruaan, taisi olla tosirakkautta Timo TA:n kanssa

Vierailija
5/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea termi on doula.

Kuolemaan valmistautuvilla ei välttämättä ole ketään läheistä, jonka kannssa puhua rehellisesti lähestyvästä kuolemastaan ja siihen liittyvistä tunteistaan, ajatuksistaan, peloistaan. Jälkeenjääviä koskevista huolistaan.

Työni puitteissa olen kohdannut kuolemaansa odottavia. Perheen ulkopuolisen ihmisen kanssa voi usein puhua asioista, joiden käsittely omaisten kanssa ei ehkä oikein toimi.

Vierailija
6/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Nina Mikkonen paikalla? Onnea valitsemallesi uralle

Vierailija
7/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin hänen piti kertoa julkisuuteen. 

Vierailija
8/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pitää maksaa, 10% perinnönjaossa kirjatusta omaisuudesta?

Vierailija
9/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että opiskelee. Itse en ottaisi häntä läheisteni kuolindoulaksi. Liikaa häiritseviä tekijöitä. Enkä halua, että siellä puhua lärpätetään omista kokemuksista, vaan keskitytään kuolevaan läheiseen.

Vierailija
10/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään tällaisesta ammattinimikkeestä. Näin yksineläjänä voisin kyllä turvautua tällaiseen apuun ihan käytännön asioiden ja henkisyyden kannalta. Minusta Nina Mikkonen on kuitenkin hauska ja voisi olla ihan mukavat loppuhetket hänen kanssaan. 

Vierailija
11/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että hän on ihan hyvä siinä työssä ja osaa olla kuten pitää. Ihan jokaisesta ei edes olisi tuohon työhön, kunnioitettavaa minusta.

Vierailija
12/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että opiskelee. Itse en ottaisi häntä läheisteni kuolindoulaksi. Liikaa häiritseviä tekijöitä. Enkä halua, että siellä puhua lärpätetään omista kokemuksista, vaan keskitytään kuolevaan läheiseen.

Mistä sinä tiedät miten hän toimii tällä alalla? Mistä oletat hänen puhuvan vain omista kokemuksistaan eikä keskittyvän asiakkaan kokemuksiin? Onko jo parempaa tietoa asiasta? 

Vierailija
13/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttää sana doula. Se on totuttu liittämään synnytyksiin, eikä ole suomenkielinen selkeä sana. Doula kuulostaa keittiövälineeltä, ehkä kaulimelta tai joku puunuija jolla hakataan lihaa. "Kuolin" sana ei myös oikein toimi, turhan synkkä. Osa elää kuolemansa jälkeen. Pitäisi olla valoa ja toivoa aina. Jos joku julkkis ilmestyy yhtäkkiä kuolinvuoteelle ripittämään tai "kuuntelijaksi" vailla pätevää terapeutin koulutusta, moni saa ahdistuskohtauksen, oli se kuka hyvänsä. Ahdistus voi olla kova.

Doula tarkoittaa tukihenkilöä. Ihminen nyt joka tapauksessa kuolee tästä maailmasta ja tästä elämästä kuolinhetkenään joten kuolindoula on oikein kuvaava ja sopiva nimike tuohon tehtävään ja tapahtumaan.

Vierailija
14/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nina Mikkonen muuttui täysin miehensä kuoleman jälkeen. Tässä hän varmaan hoitaa omaa suruaan, taisi olla tosirakkautta Timo TA:n kanssa

Orimattilan terveyskeskuksessa voidaan olla tästä montaa mieltä.

Eikö vaikuttanut tosirakkaudelta lähietäisyydeltä?

Vierailija
15/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea termi on doula.

Kuolemaan valmistautuvilla ei välttämättä ole ketään läheistä, jonka kannssa puhua rehellisesti lähestyvästä kuolemastaan ja siihen liittyvistä tunteistaan, ajatuksistaan, peloistaan. Jälkeenjääviä koskevista huolistaan.

Työni puitteissa olen kohdannut kuolemaansa odottavia. Perheen ulkopuolisen ihmisen kanssa voi usein puhua asioista, joiden käsittely omaisten kanssa ei ehkä oikein toimi.

Ja nyt me jotenkin joudumme olettamaan, että päällepäsmäri Mikkonen ko. tilanteessa olisi hyvä keskustelukumppani? Hän vei aikoinaan kirkkovaltuuston kokoukseen muille hiustenhoitotuotteita, koska katsoi, että porukalla oli kuontalot naimatakuissa, joten se kauniista maailmankatsomuksesta.

Aikoinaan. Jospa hän olisi nyt erilainen? Moni ihminen muuttuu, hioutuu ja kehittyy iän ja elämänkokemusten myötä.

Vierailija
16/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletat hänen siis olevan epäpätevä tähän hommaan ihan heti alkajaisiksi? Tukihenkilö puhua pälpättää vain omista asioistaan? 

Vierailija
17/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon että hän on ihan hyvä siinä työssä ja osaa olla kuten pitää. Ihan jokaisesta ei edes olisi tuohon työhön, kunnioitettavaa minusta.

Kyseessä ei ole työ, tuo on harrastustoimintaa. Ennemmin ottaisin lähtöni hetkellä vierelle jonkun, joka osaakin jotain eikä keskity valittamaan.

Vierailija
18/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan Ninan ehdottomasti doulaksi.

Vierailija
19/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole työ, tuo on harrastustoimintaa. Ennemmin ottaisin lähtöni hetkellä vierelle jonkun, joka osaakin jotain eikä keskity valittamaan.

Kyllä sitä työksi voi sanoa.

Vierailija
20/80 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka tämä muu voisi olla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi