Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten hiustenleikkuun korkeammat hinnat eivät ole syrjintää?

Vierailija
19.01.2024 |

En ole voinut käyttää kampaamoja yli 15 vuoteen, koska en aio maksaa sukupuoleni takia. Isolla osalla etenkin vanhemmista naisista on lyhyet hiukset ja toisaalta monilla miehillä on heviletti. Kas kun tälle ei tehdä mitään, mutta miehet itkevät kun Finlayson oli antanut naisille alennusta PÄIVÄN ajan.

Miksi tälle ongelmalle ei tehdä mitään? Älkääkä hokeko miten ei ole pakko maksaa. En maksakaan. Se on SYRJINTÄÄ että minä joudun pidättäytymään palvelusta vain sukupuoleni takia.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden hinnoista voisi sanoa samaa. Se pinkki lisä vähän joka paikassa

Vierailija
2/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä saat sen siilitukan ihan samaan hintaan kuin miehetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, saako miestukkainen nainen mennä parturiin vai ajavatko pois?

Vierailija
4/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan hiustenleikkuusta 25 e. 

Kysyttävää?

Vierailija
5/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä maksan hiusteni leikkuusta parturileikkauksen hinnan eli 21 euroa. Leikkaa koneella + siistii saksilla.

Vierailija
6/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lähimmässä parruri-kampaamossa on miesten hiustenleikkuu tällä hetkellä 33€. Koko ajan hinta vaan nousee. On niin kova hinta että ei tule maksettua. Tiedä sitten mitä leikkaus naisilla maksaa. 

Vierailija
7/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset haluavat maksaa enemmän. naisille se on hemmottelua. "olen sen arvoinen". eli miitä kalliinpi, sitä parempi fiilis naiselle siitä tulee.

Vierailija
8/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset haluavat maksaa enemmän. naisille se on hemmottelua. "olen sen arvoinen". eli miitä kalliinpi, sitä parempi fiilis naiselle siitä tulee.

Miehen luottokortillahan nuo maksetaan, joten ei niillä hinnoilla ainakaan naisia syrjitä.

Vierailija
9/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran erehdyin miehenä kysymään kampaamosta tukanleikkuuaikaa ja kampaaja sanoi että hän ei valitettavasti leikkaa lainkaan miesten tukkia.

Eikö tämä ole sukupuolisyrjintää?

Vierailija
10/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden hinnoista voisi sanoa samaa. Se pinkki lisä vähän joka paikassa

Kyllä naisilla voidaan tehdä vaatteita saman hintaan.

Mutta vaatteet on sitten viivasuoria, niin on halvempaa valmistaa. Ei mitään muotoilua. Ne tehdään halvemmmasta eli karheammasta kankaasta, ja tietyt värit jätetään pois.

Vierailija
11/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten leikkaukseen menee enemmän aikaa kuin miesten.

Toki jos tyydyt leikkauksen koneella ja korvan seudun siistimisen, niin pyydä sellainen.

Vierailija
12/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku? Täysin relevantti kysymys.

Vierailija
13/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoleen perustuva hinnoittelu on todettu laittomaksi jo aikoja sitten, mutta jostain syystä sitä katsotaan läpi sormien. Ketään ei kiinnosta puuttua asiaan, vaikka sukupuoleen perustuvaa hinnoittelua mainostetaan näyttävästi kaduilla vuodesta toiseen.

Jos koet joutuneesi maksamaan liikaa sukupuolen takia, voit valittaa asiasta kuluttajariitalautakuntaan ja tarvittaessa haastaa parturin/kampaajan oikeuteen.

Vierailija
14/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit olla melko lailla varma etteivät aja pois.

Pyydät sen viiden millin siilin tai "perusmalli ja sentti pois", niin leikkaavat mielellään.

Vierailija
15/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten lyhyissä hiusmalleissa on paljon enemmän saksityötä ja muotoilua esim. veitsellä. Aikaa menee siten enemmän. Miesten mallit menee koneella hyvin pitkälti, vain vähän saksimista. Turkkilaiset leikkaa 15min miesten hiukset ja 15e hintaan. Oma paksu lyhyt mallini vie noin tunnin ja maksaa noin 40e. Kyllä niissä malleissa vaan on eroja, vaikka lyhyestä tukasta onkin kyse. Sitä puolestani en ymmärrä, että pelkkä pitkien hiusten latvojen tasaus voi maksaa jopa 35e.

Vierailija
16/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehille ja naisille ole parturissa eri hintoja vaan erilaisille hiuksille on. Minusta oman lähes kaljun pään siiistiminen on suhteessa todella kallista koska aikaa menee parturissa vain noin 5 min ja maksaa 28€ kun työkaverini kävin kampaajalla jossa tehtiin yli 2 tuntia kaikenlaista leikkaamista ja värjäämistä mutta maksoi vain 110€. Eli mun hinta oli 336€ / tunti ja työkaverilla 55€ / tunti

Vierailija
17/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten lyhyissä hiusmalleissa on paljon enemmän saksityötä ja muotoilua esim. veitsellä. Aikaa menee siten enemmän. Miesten mallit menee koneella hyvin pitkälti, vain vähän saksimista. Turkkilaiset leikkaa 15min miesten hiukset ja 15e hintaan. Oma paksu lyhyt mallini vie noin tunnin ja maksaa noin 40e. Kyllä niissä malleissa vaan on eroja, vaikka lyhyestä tukasta onkin kyse. Sitä puolestani en ymmärrä, että pelkkä pitkien hiusten latvojen tasaus voi maksaa jopa 35e.

Ja ellei mene turkkilaiselle, niin se on 15min ja 35€.

Minun puolestani käy, että luovutaan sukupuoleen perustuvasta hinnoittelusta. Hinnoittelu ajan mukaan.

Tunnin hiustenleikkuu naiselle olisi sitten 140€.

Vierailija
18/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluavat maksaa 200e värjäämisestä, vaikka saman värin saa marketista kympillä.

Vierailija
19/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran erehdyin miehenä kysymään kampaamosta tukanleikkuuaikaa ja kampaaja sanoi että hän ei valitettavasti leikkaa lainkaan miesten tukkia.

Ihan samalla tavalla miesten parturi kieltäytyy leikkaamasta naisen lyhyttä tukkaa. Valitettavasti.

Vierailija
20/86 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla miesten parturi kieltäytyy leikkaamasta naisen lyhyttä tukkaa. Valitettavasti.

Omalla parturilla käy parikin naisasiakasta. Juju on siinä, että he ottavat saman hiusmallin kuin miehetkin. Elli 15 min, sentti pois ja that's it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä