SUOMALAISTEN eniten vastustama ehdokas tasavallan presidentiksi on Jussi Halla-aho (ps.)
No eipä yllättänyt.
Myös puolueena PS on epämiellyttävin.
Lähde: Maaseudun Tulevaisuus
Kommentit (448)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahoa kiinnostaa oikeesti suomi ja suomalaiset. Minä äänestän häntä.
Halla-aho on itse sanonut, että ihmiset eivät häntä kiinnosta, eivät siis edes suomalaiset.
Tarkoittaen yksityiselämässään, ihan samoin kuin minuakaan ei kiinnosta pätkääkään mitä muut tekee, on mieltä minusta ja muu sellainen.
Presidentin tulee olla kaikkien suomalaisten presidentti, myös niiden, jotka eivät häntä äänestäneet. Halla-aho tekee selväksi, että ei edes yritä olla sitä. Hän haluaa olla vain osan suomalaisista presidentti. Siksi ei sovi tehtävään lainkaan. Myös äänioikeutetuilla ulkomailla syntyneillä on oikeus presidenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole hirveästi seurannut Halla-ahoa tai muutoinkaan politiikkaa, mutta näitä paneeleita kun nyt olen katsellut (ja myös eduskuntavaalien aikaan) niin en ole saanut kuvaa että olisi naistenvihaaja tai rasisti.
Voisko joku asiallisesti kertoa mistä tämä kuva on syntynyt? Tämä ei siis ole mikään puolustuspuhe tai muutoinkaan mikään kannanotto mihinkään suuntaan, enkä ole hänen kanssaan kaikesta samaa mieltä ja näiden takia en häntä äänestä mutta ihan fiksusti hän on mielestäni omia mielipiteitään perustellut.
No ota vaikka sen vaalilause, siinä ne on molemmat. Suomen pitää olla turvallinen tila tms, jotenkin noin. Jussi on käyttänyt älyään siihen että onnistuu yhdessä lauseessa sekä vilkuttamaan r s teille että kettuilemaan naisille. Aikuinen mies.
Ja tämä on Jussin mielestä nyt sitten ytimessä kun Suomea uhkaa sekä Venäjä että yleinen demokratian rapautuminen. Vihervassarinaisille kettuilu. Ihmisten jakaminen kettuilemalla eli juurikin se mekanismi joka parhaillaan ajaa länsimaisia demokratioita kohti tuhoa. Usa hyvänä esimerkkinä. Hienoa presidenttiainesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestän Mika Aaltolaa. Tulee politiikan ulkopuolelta kuin Ahtisaarikin ja hänkin oli kansan presidentti.
millä eväillä....syksyisellä Ukraina- kommentoinneillaanko...EI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole hirveästi seurannut Halla-ahoa tai muutoinkaan politiikkaa, mutta näitä paneeleita kun nyt olen katsellut (ja myös eduskuntavaalien aikaan) niin en ole saanut kuvaa että olisi naistenvihaaja tai rasisti.
Voisko joku asiallisesti kertoa mistä tämä kuva on syntynyt? Tämä ei siis ole mikään puolustuspuhe tai muutoinkaan mikään kannanotto mihinkään suuntaan, enkä ole hänen kanssaan kaikesta samaa mieltä ja näiden takia en häntä äänestä mutta ihan fiksusti hän on mielestäni omia mielipiteitään perustellut.
No eihän hän olekaan mikään naistenvihaaja. Siitä toisesta en ole niin varma, mutta siinäkin on kyllä lieventänyt näkemyksiään iän myötä.
Hän on toivonut mm. tiettyjen naisten raiskaamista
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö tätä tosissasi tyypistä joka toivoo julkisesti omalla naamallaan naisten tulevan raiskatuiksi?
Jussilta pääsee ihan ihmeellisiä möläytyksiä, esim. se äskettäinen kotieläin-vertaus. Miten tuota voisi päästää Suomea edustamaan maailmalle?
Vierailija kirjoitti:
Presidentin tulee olla kaikkien suomalaisten presidentti, myös niiden, jotka eivät häntä äänestäneet. Halla-aho tekee selväksi, että ei edes yritä olla sitä. Hän haluaa olla vain osan suomalaisista presidentti. Siksi ei sovi tehtävään lainkaan. Myös äänioikeutetuilla ulkomailla syntyneillä on oikeus presidenttiin.
HÄN ON MYÖSKIN MINUN PRESIDENTTINI, ikinä en persuja ole kannattanut, eikä presidenttinä tietenkää ole persujen käsikassara kuten monet luulee ja vielä useammat antaa niin ymmärtää.
Hänellä on laaja näkemys maailman asioista ja ymmärrys siihen, mitä monelta puuttuu ja ovat liian sinisilmäisiä maailman pelastajia.
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestän Mika Aaltolaa. Tulee politiikan ulkopuolelta kuin Ahtisaarikin ja hänkin oli kansan presidentti.
Ahtisaarella oi laaja kokemus kv tehtävistä, Mitä Aaltola, parikymmentä kommentointia Ukrainasta, nekin muuata tuotettua tietoa puhuvana päänä esitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän paljon ihmisiä, jotka äänestävät Halla-Ahoa, eivätkä edes ole aiemmin äänestäneet persuja.
Mikä siinä Halla-Ahossa ahdistaa niin pahasti?
Se, ettei lähde mukaan leikkiin, että Izlam on hyvä juttu?
Se että hän haluaa aktiivisesti pahaa suomen kansalaisille, esim. on sanonut että naiset ansaitsee tulla rai s katuksi eikä kadu eli ole pyytänyt anteeksi puheitaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, H-A on myös viimeinen ketä äänestäisin. En ymmärrä mihin suosio perustuu? Kukaan ei ole mulle sitä avannut että tajuaisin.
Et sitten ole kantasuomalainen?
Stubb haluaa olla yhdistävä tekijä vaalijulisteessaan. Anderson haluaa olla koko kansan presidentti. Haavisto on yhtenäisen Suomen asialla.
Halla-aho: Haluan veetuilla vihervassareille.
Näissä vaaleissa todella mitataan ketkä on liian sokeita äänestämään.
Miten yksi puolue onnistuukin haalimaan kaikki Suomen epämiellyttävimmät poliitikot? Purra, Rydman, Tavio... ja tietysti Halla-aho itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ota vaikka sen vaalilause, siinä ne on molemmat. Suomen pitää olla turvallinen tila tms, jotenkin noin. Jussi on käyttänyt älyään siihen että onnistuu yhdessä lauseessa sekä vilkuttamaan r s teille että kettuilemaan naisille. Aikuinen mies.
Ja tämä on Jussin miel
Ja Jussi pelaa suoraan Venäjän pussiin. Ihme kätyri.
Homoseksuaalina pelkäisin Jussin haluavan ampua minut, niinkuin blogissaan mehusteli ajatuksella että voittaisiko homoseksuaalin ampumisesta aiheutuva mielihyvä vankilasta koituvan harmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on taas hakemalla haettu loukkaantumisen aihetta. Voi tsiisus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahoa kiinnostaa oikeesti suomi ja suomalaiset. Minä äänestän häntä.
Halla-aho on itse sanonut, että ihmiset eivät häntä kiinnosta, eivät siis edes suomalaiset.
Tämäpä juuri. Tommolan haastattelussa sanoi itse, että häntä eivät ihmiset kiinnosta, vaan asiat.
Medialukutaitoa hyvät ihmiset!
Selkeästi nyt on haluttu tehdä vastaveto eiliselle uutiselle jossa Halla-ahon kannatuksen nousu oli korkeinta. Ja yllättääkö ketään se, minkätaustainen toimittaja tämän jutun on kirjoittanut :)
Medialla on Suomessa valtaa vaikuttaa mielipiteisiin ja sitä valtaa se myös käyttää. Jos median oman näkemyksen mukaan joku ehdokas ei miellytä, niin se myös annetaan näkyä ja kuulua. Tätä se on ollut aina eri vaaleissa ja eri ehdokkaiden kohdalla riippumatta siitä onko kyseessä persu vai ei (vrt. Väyrynen).
Halla-aholla on erittäin pitkä historia siitä, että hän ei halua mediaa miellyttää ja se nyppii edelleen suurinta osaa toimittajakunnasta. Kannattaa katsoa vaikka Ylen pressiklubi vuosien takaa millä asenteella Jussia on käsitelty mediassa jo alusta alkaen kun hän on kansan tietoisuuteen noussut. Ja sama tahti on jatkunut kaikki nämä vuodet. Ainahan hegemoniassa on vastustettu niitä jotka eivät halua toistaa samaa mantraa kuin muut ja leimattu mitä mielikuvituksellisimmilla jutuilla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mihin Halla-ahon suosio perustuu, onko ihmisillä niin lyhyt muisti etteivät muista kun Halla-aho ilmoitti ketä naisia pitäisi r*skata?
Perustuu siihen, että iso osa ihmisistä ymmärtää lukemaansa. Toki osa ei ymmärrä ja heitä varten on sydämen sivistyksen Haavisto.
No eihän hän olekaan mikään naistenvihaaja. Siitä toisesta en ole niin varma, mutta siinäkin on kyllä lieventänyt näkemyksiään iän myötä.