Mikä ilmiö maailmassa saa sinut tällä hetkellä eniten surulliseksi?
Paljon on kaikkea kurjaa meneillään, mutta mikä koskettaa sinua eniten?
Kommentit (72)
Päivittäin kymmenettuhannet nälkään kuolevat ihmiset, joiden kärsimykset eivät oikeasti kiinnosta lähes ketään.
Kaikenlainen eläinten kaltoinkohtelu, oli se sitten lemmikki tai tuotantoeläin tai metsän eläin.
Ja se ettei eläimillä ole oikeuksia. Eläin on vain joku tavara jolla ei ole arvoa.
Eläinrikoksista ei saa minkäänlaisia tuomioita. Vaikka miten huonosti kohtelet eläintä niin korkeintaan saa pienet sakot ja eläintenpitokieltoa, jota kukaan ei edes valvo joten käytännössä tuolla ei ole mitään merkitystä.
Myös petoeläinten (etenkin suden) vihaaminen surettaa. Myös ahmoja monet vihaa. Suomi on hirveän eläinvihainen ja vastainen maa kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten pahoinvointi. Mielenterveysongelmat ja päihteiden, erityisesti kovien huumeiden lisääntynyt käyttö.
Tekee toki surulliseksi, mutta kyllä valitettavasti se nuori itse on aktiivisesti lähtenyt huumeiden käyttöön. Mielenterveysongelmista osa on "silmänlummetta" kun ei ole pakko kantaa vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Se että meillä on ainoastaan paskoja ehdokkaita presidentiksi. Eikö me todella pystytä parempaan? Myös hallitus on täynnä kyvyttömiä säkkejä aiheuttamassa ongelmia. Parempi olisi kun eivät tekisi mitään.
Noooo, eipä ole hurraamista myöskään Yhdysvaltojen pressaehdokkaissa, sama ongelma sielläkin...
Jeesus sanoi itsestään: Minä Olen tie, totuus ja elämä. Jos uskoisimme Häneen ja oppisimme Hänestä, maailma olisi paljon parempi paikka.
Surulista on myös niin sanotun viher/vas ylimielinen woketus joka on osa agenda 2030 jonka niin sanotun "hyvän" edistäminen vaatii niin paljon pahaa. (Talouden alasajo, sukupuolten moninaisuus sillä uhalle tttä jos vanhempi vastustaa, lapsi otetaan pois. Ihmisten vähennys=sodat jne jne).
Mitä voi pieni ihminen tehdä muuta kuin huokailla Herra auta!
Ihmisen sotaisuus, riidan- ja vallanhalu, suvaitsemattomuus, vastakkainasettelu, empatian puute.
Suomalaisten naisten ruma sielu. Tulee parhaiten esiin tällä palstalla.
Se että meillä olisi resurssit siihen, ettei kenenkään tarvisi nähdä nälkää tai olla koditon, mutta ihmiset ovat ahneita eikä näin tapahdu
Kokoomus ja näiden kätyrit.