Millainen ihminen on juntti? Mitkä paikat ovat nykyään junttiloita?
Kommentit (31)
Helsinki, siinä se suurin junttila.
Vanhanmallinen juntti käyttää crocseja julkisilla kaupoilla, polttaa tupakkaa ja äänestää Halla-Ahoa. Moderni juntti ei tunnista junttiutaan, alleviivaa päälleliimattua kansainvälisyyttään ja cooliuttaan sekä äänestää Stubbia.
Persu on juntti, persun läävä on junttila.
Mutta millainen on juntti? Onko kyse sivistymättömyydestä? Vai onko persu automaattisesti juntti?
Ap
Helsinki, tunkkainen kylmä, ruma pikkukaupunki paskaisen rapakon rantamilla. Täynnä ää liöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta millainen on juntti? Onko kyse sivistymättömyydestä? Vai onko persu automaattisesti juntti?
Ap
on.
Mä ihmettelen miksi juntilla on niin negatiivinen klangi. Pidän itseäni junttina vaikka ihan työssäkäyvä, kouluttautunut ja sivistynyt ihminen olenkin :D Junttina on ihan kivaa!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Rkp:tä äänestävä on juntti.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella vierailu riittää
Siksi minä juntti viihdynkin täällä. Ei tarvitse esittää enempää, mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Persu on juntti, persun läävä on junttila.
Olen persu enkä asu läävässä. Minusta vassarit ovat juntteja, ylimielisiä omasta mielestään muita parempia ihmisiä eli siis kunnon juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomi on aika juntti paikka.
Muuta vaikka Afrikkaan, jos Suomi on juntti mielestäsi. Siellä on varmasti ah niin ihanaa ei-junttia meininkiä. Koko ihana sekasortoinen paskayhteiskunta, jossa mikään ei toimi.
Juntti on sosiaalisesti puusilmä. Ei siis tarvitse olla supliikki small talkkaaja, vaan osata peruskäytöstavat ja kirjoittamattomat säännöt ihmisten kanssa asioidessa sekä ihmissuhteissa. Entitled ei käänny kunnolla suomeksi, mutta sellainen on juntti, joka räyhää esim työntekijälle, että minä maksan veroja, minulla on oikeus saada erityiskohtelua. Ulkomailla matkustaessa juntti ei ota selvää maan kulttuurista, vaan painuu katedraaliin puolialasti tai iskee syömäpuikot pystyyn riisikuppiin. Juntit sotkevat ravintoloissa ja sekoilevat alkoholin kanssa, ovat itsekkäitä liikenteessä.
Pakkoruotsittaja.
Mm. Ahvenanmaa.