Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka käytätte hajustettuja pyykinpesuaineita, eikö häiritse kun vaatteissa on voimakas tuoksu?

Vierailija
18.01.2024 |

Monista ihmisistä oikein pöllähtää ohikulkiessakin pyykinpesuaineen lemahdus ja yleensä aivan voimakkaana. Tosi epämiellyttävää.

Itse käytän vain hajusteettomia pesuaineita.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, miksi pitäisi?

Vierailija
102/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki kauhutuoksuista: Saimme siskoltani sängyn lapsellemme. Sänky ja patja olivat laadukkaita ja suht uusia. Käytetty kuitenkin jonkin verran ja lakanat pesty aina tuoksullisilla aineilla. Nyt tilanne on se, että patja ja koko sänky lemuaa niin, ettei siinä voi nukkua. Tällaisen haistaa vain tuoksuttomassa kodissa, ei tietenkään heillä kotona. Siskoni ei usko, kun ei pysty itse sitä hajua haistamaan, mutta voin sanoa, että se on oksettava ja päänsärkyä aiheuttava. Lastani en aio kuormittaa moisella kemikaalipatjalla.

Lisään vielä, että kyllä minäkin käytän hajuvesiä ja mieheni myös, mutta ne pystyy pesemään pois. 

Meillä ihan sama kokemus. Pakko oli heittää patja kokonaan pois ja nyt välit ovat täysin tulehtuneet, koska "emme hyväksy heitä". Ihan vaan hetken mietin, että kuka ei hyväksy ja ketä...

Kun kävimme heillä kylässä, niin kaikki kamppeet on aina tuuletettava ja itse käytävä suihkussa. Haju jää kiinni kaikkeen. Heillä on tuoksua vahvasti kaikessa, pesuaineet, tiskiaineet, saippua, löytyy suitsuketta ja tuoksukynttilää ja haju/partavesiä käytetään vahvasti kaikkien "ihanan" tuoksuisten dödöjen ja huislakkojen lisäksi.

Kun he kävivät meillä kylässä, niin koko kämppä piti tuulettaa aina superhuolella ja putsari huusi yötäpäivää. Mm. sohvalla ollut torkkupeite piti pestä ja naulakko oli aina tyhjennettävä ennen heitä.

No, nyt ei enää kyläillä. Toisaalta se on valtava helpotus, vaikka toisaalta harmi. Noin turha asia, mutta kun he eivät ymmärrä. Lienee turha kertoa, että heillä lapset ovat kalpeita, vetämättömiä ja koulussakin huomautellaan kuulemma hajusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on herkkä lumihiutale, jota tuoksut häiritsevät. 

Vierailija
104/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä haistan kuukautiset

Onko tuo sitten jotenkin outoa? Haistan itsekin. Samoin siteet haisevat kauas, jos sisältävät myrkkyjä. 

Vierailija
105/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on herkkä lumihiutale, jota tuoksut häiritsevät. 

Teepä testi. Mene johonkin puhtaaseen tilaan vaikka lomalle, ulkoile hajusteettomissa vaatteissa ja elä, kuten kuuluisi.

Huomaat olevasi lumihiutale, kun palaat vanhaan elämääsi.

Eli elät myrkkyjen keskellä koko ajan, et vain enää haista sitä. Vertaa vaikka navettaan. Nenä tottuu.

Vierailija
106/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serti on paras pyykkijauhe.

Toiset syöttää koiralle, toiset pesee sillä pyykkinsä. No, siltä ne pyykit osalla haisevatkin. Muka kukkaistuoksu...

Vierailija
107/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Methodin päärynäntuoksuista pesuainetta ja sen tuoksu on todella mieto ja hienostunut.

Itse ole kanssa käyttänyt Methodin pesuaineita (laventeli, pioni) ja ei mikään noista mielestäni haise pahalle. Methodin mantelintuoksuinen puulattianpesu aine jättää muuten ihanan tuoksun kotiin ja myös ne yleissuihkeet on kanssa todella raikkaan tuoksuisia. Muista puhdistusaineista saan helposti migreenin, mutta näistä ei ole koskaan tullut ja siksi käytän vaikka onkin kalliimpia.

Vierailija
108/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä tuollaiset kodit joissa kaikki on hajustettua, ja lisäksi vielä huonetuoksut, tuoksukynttilät, jokasen omat suihkusaippuat, ym. ym. Ihme jos ei ole päänsärkyä jatkuvasti.

Ei pääse tällasten päähän, kun ei kait tule mieleenkään että on normaalia toisten huomioon ottamista kun minimoi hajusteita...

Vierailija
109/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä tuollaiset kodit joissa kaikki on hajustettua, ja lisäksi vielä huonetuoksut, tuoksukynttilät, jokasen omat suihkusaippuat, ym. ym. Ihme jos ei ole päänsärkyä jatkuvasti.

Ei pääse tällasten päähän, kun ei kait tule mieleenkään että on normaalia toisten huomioon ottamista kun minimoi hajusteita...

Normaalia toisten huomioon ottamista olla käyttämättä tuoksuja OMASSA kodissa?

Vierailija
110/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse, rakastan tuoksuja. Itseäni häiritsee hieltä ja pesemättömältä päänahalta haisevat ihmiset julkisissa tiloissa. Tuntuu etten saa happea kun hikihaisuli pöllähtää ohitse.

Samoin tupakalta haisevat ihmiset saavat ottamaan luontaisesti etäisyyttä, jotta heidän hajunsa ei tarttuisi. Joku nirppanokka tällä palstalla jaksaa valittaa siitä että ihmiset käyttävät tehokkaita pesuaineita pyykin pesussa. Etikka on tarkoitettu suolakurkkujen säilömiseen, ei pyykinpesuun.

Vierailija
111/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri käyttää voimakkaasti hajustettuja pesuaineita. Jos on viiden metrin säteellä niin minulla alkaa heti hengitysvaikeudet ja jos tulee viereen niin keuhkoja polttaa. Että tällainen luulotauti minulla.

Ruuanlaitossa syntyy huomattavasti voimakkaampia tuoksuja kuin pyykkiä pestässä. Tee vaikkapa makkaramunakas sähköliedellä paistinpannussa. Minua ei kyllä hajustetut pesuaineet haittaa mutta tuuletan asunnon tavallisesti ruuanlaiton ja syömisen jälkeen samalla kun tiskaan astiat.

Vierailija
112/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hajustettua huhteluainetta käytän koska vaatteet puuvillaa enkä tykkää siitä puuvillan hajusta. Kaikki vaatteet tulee pestyä vähintään kuudessakympissä ja vaikka haistan kyllä pesu- ja huuhteluaineet muiden vaatteissa ei ne minua häiritse. Ainoa haisu joka saa voimaan huonosti on keitetty lipeäkala. 

Vierailija
113/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle, että mistä aineista JÄÄ se tuoksu vaatteisiin?! Käytän hajustettua pesuainetta JA huuhteluainetta, joten pyykki tuoksuu mukavasti kun ottaa koneesta. Mutta kun viikon päästä otan puhtaan paidan kaapista, niin siinä ei ole enää hitustakaan tuota tuoksua, vaikka kuinka nuuhkisi! Tästä on herännyt ihmetys, että mitä ihmettä ne kirppismyyjät tekevät, joiden vaatteista ei tuoksua saa pois useammassa pesussakaan?! En tietysti sellaista löyhkää vaatteisiin halua, liikaa on liikaa, mutta edes pieni hitunen tuoksua...

Vierailija
114/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri käyttää voimakkaasti hajustettuja pesuaineita. Jos on viiden metrin säteellä niin minulla alkaa heti hengitysvaikeudet ja jos tulee viereen niin keuhkoja polttaa. Että tällainen luulotauti minulla.

Ruuanlaitossa syntyy huomattavasti voimakkaampia tuoksuja kuin pyykkiä pestässä. Tee vaikkapa makkaramunakas sähköliedellä paistinpannussa. Minua ei kyllä hajustetut pesuaineet haittaa mutta tuuletan asunnon tavallisesti ruuanlaiton ja syömisen jälkeen samalla kun tiskaan astiat.

Joo, mulla sama. Mua ällöttää ruualle tuoksuvat ihmiset. Käristetty jotain rasvassa tai selvästi sipulille haisevat ihmiset. Hyi olkoon.

Vierailija
115/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuaistissa vikaa

Vierailija
116/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki kauhutuoksuista: Saimme siskoltani sängyn lapsellemme. Sänky ja patja olivat laadukkaita ja suht uusia. Käytetty kuitenkin jonkin verran ja lakanat pesty aina tuoksullisilla aineilla. Nyt tilanne on se, että patja ja koko sänky lemuaa niin, ettei siinä voi nukkua. Tällaisen haistaa vain tuoksuttomassa kodissa, ei tietenkään heillä kotona. Siskoni ei usko, kun ei pysty itse sitä hajua haistamaan, mutta voin sanoa, että se on oksettava ja päänsärkyä aiheuttava. Lastani en aio kuormittaa moisella kemikaalipatjalla.

Lisään vielä, että kyllä minäkin käytän hajuvesiä ja mieheni myös, mutta ne pystyy pesemään pois. 

Eikö patjanpäällistä voi pestä? Eivät ne hajut ikuisia ole. 

Näiden hajustehullujen mielestä ovat ikuisia. He haistavat jotain, mitä muuten eivät huomaa, ja heiltä puuttuu myös sairaudentunto, kuten luulosairailta yleensäkin. 

Koska hajustehullu ei pidä hajustetuist aineista, ei kukaan muukaan saa niitä käyttää, koska hajustehullu luulee haistavansa sen kahden kilometrin päästäkin

Kaikeksi ihmeeksi he ovat edelleen hengissä, ja hyvin ovat kasvaneet aikuisiksi kaikkien hajujen keskellä. Ihme. 

Vierailija
117/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee, koska ihmiset eivät osaa annostella pesuainetta oikein. Sitä lotrataan aivan liikaa. Ja lisäksi nykykoneet ovat pihejä vedenkäytössä. 

Vierailija
118/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisee, koska ihmiset eivät osaa annostella pesuainetta oikein. Sitä lotrataan aivan liikaa. Ja lisäksi nykykoneet ovat pihejä vedenkäytössä. 

Minulle ei tulisi mieleenkään laittaa pesuainetta ohjeen mukaan! Iso kone ja kova vesi, annostus muka 145 ml! Ei kiitos, laitan sen korkillisen! Joten kuinka paljon jotkut oikein pesuainetta laittavat, jos menee jopa yliannostusta?

Vierailija
119/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollo. Vähän jos jaksat vaivata hoksottimiasi niin ymmärrät ehkä, että ne hajut eivät jää vaan sinne kotiin, ellei sitten pysyttele aina kotona. Myös kodissasi käyviä vieraita voi huomioida vähentämällä hajusteita.

Vierailija
120/120 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollo. Vähän jos jaksat vaivata hoksottimiasi niin ymmärrät ehkä, että ne hajut eivät jää vaan sinne kotiin, ellei sitten pysyttele aina kotona. Myös kodissasi käyviä vieraita voi huomioida vähentämällä hajusteita.

No en todellakaan lakkaa olematta polttelematta tuoksukynttilöitä ja suitsukkeita kotonani tai lukkiutumaan neljän seinän sisälle. Tuohan on jo aivan kaistapäistä muiden elämän kontrollointia. Mulle on pikemminkin vieraat aina sanoneet, että meillä aina tuoksuu todella hyvälle.Jos kotiini tulee hajuste yliherkkä niin hänen vierailunsa ajan toki voin olla polttamatta, mutta kyllä muuten tavallinen tuuletus riittää. Peseytymättömät ja hieltä haisevat ovat muuutenkin mielestäni paljon pahempi ongelma kuin tuoksullisia tuotteita käyttävät. En kyllä ikinä ole huomannut, että olisin haistanut vaikkapa jonkun ihmisen shampoon tai kosteusvoiteen tuoksun kaukaa. Ainoa mikä tuoksuu kunnolla on hajuvesi ja useimmat niistäkin on mukavan tuoksuisia normaalille ihmiselle.