Te jotka käytätte hajustettuja pyykinpesuaineita, eikö häiritse kun vaatteissa on voimakas tuoksu?
Monista ihmisistä oikein pöllähtää ohikulkiessakin pyykinpesuaineen lemahdus ja yleensä aivan voimakkaana. Tosi epämiellyttävää.
Itse käytän vain hajusteettomia pesuaineita.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän Methodin päärynäntuoksuista pesuainetta ja sen tuoksu on todella mieto ja hienostunut.
Niinhän sinä luulet.
Tiedän. Haihtuu vaatteista ihan liian nopeasti, kun tuoksu tulee eteerisestä öljystä eikä synteettisestä hajusteesta.
Ei se geranioli sen kummempaa ole, on se sitten eteerisistä öljyistä tai synteettisesti valmistettua.
Vierailija kirjoitti:
Pyykkiin jää ummehtunut likainen haju jos käyttää hajusteettomia aineita yäk.
Sinulla on likainen kone, jos niin käy. Oletko sen milloin pessyt? Peset myös liian täysiä koneellisia ja lyhyitä ohjelmia, likaiset vaatteesi vaativat pidemmän pesun. Ehkä hienhajusi on voimakasta ja jää vaatteisiini em.syiden takia.
Hajusteisella pesuaineella vain peität sen ummehtuneen hajun vaatteista, ei se hajuste tee pesuaineesta puhdistavampaa. Huijaat itseäsi. 😄
Kannattaa opetella pesemään vaatteet ensin oikein ja hajuttomiksi, ei ummehtunutta hajua eikä muutakaan ja ottaa sen jälkeen vasta hajusteiset käyttöön, jos sellaista haluat käyttää, niin tiedät onko vaatteesi puhtaat.
En käytä tuoksutonta pyykinpesuainetta, koska täällä toisessa asuinmaassani Aasiassa ei edes myydä sellaisia. Tai ehkä niitä myydään joissain erityisliikkeissä, mutta marketista sellaisia ei löydy. Sama juttu kaikkien pesuaineiden, muotoilutuotteiden ym. kanssa. Asia ei tunnu ketään häiritsevän. En ole koskaan nähnyt yhtään "ethän käytä voimakkaita hajusteita" -kylttiä missään paikassa. Itse asiassa en ole nähnyt sellaisia muualla kuin Suomessa ja Pohjois-Ruotsissa.
Olen asiaa joskus ihmetellyt. Miksi hajusteet aiheuttavat ongelmia ihmisille Pohjolassa, kun muualla tätä ilmiötä ei juurikaan näytä esiintyvän. Jokin syy siihen täytyy olla. Geenit?
Vierailija kirjoitti:
Haiskaa mille haisette, mutta on täysi fakta, että pesuaineen hajuinen nainen haisee köyhälistöltä.
Tää on muuten totta! Tulee heti vaikutelma alemmasta sosiaaliluokasta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki kauhutuoksuista: Saimme siskoltani sängyn lapsellemme. Sänky ja patja olivat laadukkaita ja suht uusia. Käytetty kuitenkin jonkin verran ja lakanat pesty aina tuoksullisilla aineilla. Nyt tilanne on se, että patja ja koko sänky lemuaa niin, ettei siinä voi nukkua. Tällaisen haistaa vain tuoksuttomassa kodissa, ei tietenkään heillä kotona. Siskoni ei usko, kun ei pysty itse sitä hajua haistamaan, mutta voin sanoa, että se on oksettava ja päänsärkyä aiheuttava. Lastani en aio kuormittaa moisella kemikaalipatjalla.
Lisään vielä, että kyllä minäkin käytän hajuvesiä ja mieheni myös, mutta ne pystyy pesemään pois.
Huh huh, aivan karrrrmea narsistisisko sinulla, yritti tahallaan hajustuttaa kotisi ja lapsesi, huh huh!!
Vierailija kirjoitti:
Tuoksut ei tuoksu itselle kovinkaan kauan. Polttakaapa vaikka tuoksukynttilöitä, niin tunnin kuluttua ette niitä enää haista.
Ja oisiko aika lopettaa häiriintyminen normaaleista asioista kuten tuoksuista, äänistä ja valoista.
🤣🤣🤣 et tietenkään haista hajua, jota olet tunnin jo haistellut. Olet siihen jo itse tottunut. Koulussa jo opetettiin mitä sana adaptaatio eli tässä tapauksessa aistien mukautuminen on. Kotisi voi haista kamalalle vieraan mielestä, vaikka itse en haista mitään.
Tästä huomasin ettei moni tiedä pesukoneenkin vaativan puhdistusta.
Nukkasihti, pesuainelokerot, oven tiivisteet kasaa likaa. Ottakaapas riepu ja varovasti pyyhkikää tiivisteiden poimut. Jos ette ole sitä koskaan tehneet ällistytte sitä pahanhajuista töhnää. Mutta vahvempituoksuinen huuhteluaine?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän Methodin päärynäntuoksuista pesuainetta ja sen tuoksu on todella mieto ja hienostunut.
Niinhän sinä luulet.
Tiedän. Haihtuu vaatteista ihan liian nopeasti, kun tuoksu tulee eteerisestä öljystä eikä synteettisestä hajusteesta.
Ei se geranioli sen kummempaa ole, on se sitten eteerisistä öljyistä tai synteettisesti valmistettua.
Helposti silti haihtuu.
Ei häiritse eikä ne tuoksu voimakkaalle. Olen käyttänyt välillä myös hajusteettomia ja pyykki haisi jotenkin tunkkaiselle, ulkona kuivatettuna jopa hirveälle.
Vierailija kirjoitti:
En käytä tuoksutonta pyykinpesuainetta, koska täällä toisessa asuinmaassani Aasiassa ei edes myydä sellaisia. Tai ehkä niitä myydään joissain erityisliikkeissä, mutta marketista sellaisia ei löydy. Sama juttu kaikkien pesuaineiden, muotoilutuotteiden ym. kanssa. Asia ei tunnu ketään häiritsevän. En ole koskaan nähnyt yhtään "ethän käytä voimakkaita hajusteita" -kylttiä missään paikassa. Itse asiassa en ole nähnyt sellaisia muualla kuin Suomessa ja Pohjois-Ruotsissa.
Olen asiaa joskus ihmetellyt. Miksi hajusteet aiheuttavat ongelmia ihmisille Pohjolassa, kun muualla tätä ilmiötä ei juurikaan näytä esiintyvän. Jokin syy siihen täytyy olla. Geenit?
Mistä sinä tiedät kuinka monelle siellä ne hajut aiheuttavat ongelmia, tunnetko kaikki? Siellä ei ehkä asiaan ole perehdytty, sen tietää jo siitä, koska hajusteettomia ei ole kaupan.
Ei kannata muka olla viisas, jos ei ole asiasta laajempaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse eikä ne tuoksu voimakkaalle. Olen käyttänyt välillä myös hajusteettomia ja pyykki haisi jotenkin tunkkaiselle, ulkona kuivatettuna jopa hirveälle.
Pyykki oli likaista. Peität sen hajusteisella pesuaineella. Mieti nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Pyykkiin jää ummehtunut likainen haju jos käyttää hajusteettomia aineita yäk.
Oikaisen: laitan välillä pulverimaista pesuainetta, silloin ei ole ummehtunutta hajua. Ymmärrän kyllä pointin. Kone on välillä käytettävä tyhjänä tai keittopesussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haiskaa mille haisette, mutta on täysi fakta, että pesuaineen hajuinen nainen haisee köyhälistöltä.
Tää on muuten totta! Tulee heti vaikutelma alemmasta sosiaaliluokasta.
Tuo muuten on totta. Siivoton ja haiseva koti ja vaatteet yritetään peittää hajustetuilla tuotteilla, että vaatteet haisivat muulle kuin kodille.
Meillä ihan sama. Saatiin lähes käyttämätön patja ja siinä nukkunut lapsi, jolla hajustetulla pessyt yöpuvut nukkuessa päällä. Koko patja haisee vaikka tuuletettu ja päällinen pesty useampaan kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksut ei tuoksu itselle kovinkaan kauan. Polttakaapa vaikka tuoksukynttilöitä, niin tunnin kuluttua ette niitä enää haista.
Ja oisiko aika lopettaa häiriintyminen normaaleista asioista kuten tuoksuista, äänistä ja valoista.
🤣🤣🤣 et tietenkään haista hajua, jota olet tunnin jo haistellut. Olet siihen jo itse tottunut. Koulussa jo opetettiin mitä sana adaptaatio eli tässä tapauksessa aistien mukautuminen on. Kotisi voi haista kamalalle vieraan mielestä, vaikka itse en haista mitään.
Niinpä. Joskus kun olen tuoksukynttilää poltellut ja poistunut joksikin aikaa raikkaaseen ulkoilmaan, niin kyllä se haju läjähtää kuin nyrkki naamalle kun palaa takaisin sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihan sama. Saatiin lähes käyttämätön patja ja siinä nukkunut lapsi, jolla hajustetulla pessyt yöpuvut nukkuessa päällä. Koko patja haisee vaikka tuuletettu ja päällinen pesty useampaan kertaan.
Sama juttu, kun serkkuni antoi pieneksi jääneitä vaatteita minulle, ei niistä se kammottava haju lähde pois. Roskiin menee hyvät vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse, rakastan tuoksuja. Itseäni häiritsee hieltä ja pesemättömältä päänahalta haisevat ihmiset julkisissa tiloissa. Tuntuu etten saa happea kun hikihaisuli pöllähtää ohitse.
Yrittäjä tässä moi
Yksi nuori nainen haisi makealle vintille
mistäkö tiedän
jouduin pesemään sovittamansa vaatteen 2 kertaa
lisäksi koko takahuone löyhkäsi päivän neidin kainaloille.
Miksi ihmiset ei käytä seodoranttia?
Kyllä minunkin hiki haisee, jos en käytä?
En käytä voimakkaasti tuoksuvia huuhteluaineita. On kiva kun vaatteet tuoksuvat hyvälle.
Hajustehullu taas aktiivisena. :D