Riittäisikö 255 - 594 neliön tontti sinulle?
Omakotitontit ovat pinta-aloiltaan 255594 neliötä. Tampereen kaupunki ihmettelee kun ei löydy tonttien vuokraajia.
Kommentit (16)
Nyt on reilu 3000 m ja voisin ottaa lisääkin, joten ei ehkä riittäisi. Talo tontillani ei ole kummoinen, eli taloa varten en isoa tonttia tarvitse vaan oleskeluun ja istutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun talo on jo suurempi kun tuo tontti. En yhtään ihmettele että kukaan ei vuokraa.
Ei haittaa. Putler ostaa hölmöläisten maat.
Kaupungissa ei haittaa pienempi tontti 680m2 mutta kesämökillä pitää olla isompi 18000 m2 jotta omaa rantaviivaa on tarpeeksi ei naaourit häiriköi
Vähintään hehtaari, niin ei kukaan pääse jatkossakaan rakentamaan kylkeen kiinni.
Olen asunut talossa, joka oli 575 neliön tontilla. Eli joo, ainakin nuo isoimmat tontit riittäisivät hyvin.
Ei kukaan halua vuokrata, koska hinta voi nousta. Moni ottaisi oman varmaankin, vaikkei se sittenkään ole ihan oma.
Ei riittäisi. Siinähän on sitten taloa talon vieressä. Enkä kyllä vuokratonttiakaan halua. Lopulta tontilla voi olla isompi arvo kuin talolla.
En ymmärrä miksi asua okt.ssa jos naapuri on aidan toisella puolella muutaman metrin päässä. Saat kaikki ikävät puolet okt asumisesta etkä ainuttakaan hyvää puolta.
Eihän ton kokoinen maapläntti ole tontti... Se on talon pohjapinta-ala.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi asua okt.ssa jos naapuri on aidan toisella puolella muutaman metrin päässä. Saat kaikki ikävät puolet okt asumisesta etkä ainuttakaan hyvää puolta.
Sama homma kaavoitetuissa mökkitonteissa, normaali puhe kuuluu mökiltä toiselle. Tietysti hyvä jos saunaoluet loppuu niin voi heittää naapurin laiturille, ottaa siitä kopin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ei tuon kokoisessa tontissa pääse nauttimaan siitä pihasta ollenkaan, eikä ole mitään yksityisyyttä.
Minulla tontti on 450 m2 ja riittää oikein hyvin. Tottakai naapurit ovat hyvin lähellä, mutta vihaan pihatöitä yli kaiken ja tässäkin niitä on yli oman tarpeen.
Minun edesmenneen äidin tontti oli 9100 neliötä. Me veljen kanssa perittiin sen talo ja tontti mutta me myytiin se. Ei ole aikaa hoitaa niin isoa tonttia koska nurmikkoa oli aivan liikaa ja kaikkea kasvimaata.
Ei se ongelma ole tontin koko vaan se että sitä tarjotaan vuokralle eikä ostettavaksi.
olisipa kiva omistaa omakotitalo jonkun toisen omistamalla maalla. Saako talon ottaa lähtiessään tontilta mukaan kun vuokrasopimus päättyy tai vuokra päätetään viisinkertaistaa?
Mun talo on jo suurempi kun tuo tontti. En yhtään ihmettele että kukaan ei vuokraa.