Te jotka käytätte hajustettuja pyykinpesuaineita, eikö häiritse kun vaatteissa on voimakas tuoksu?
Monista ihmisistä oikein pöllähtää ohikulkiessakin pyykinpesuaineen lemahdus ja yleensä aivan voimakkaana. Tosi epämiellyttävää.
Itse käytän vain hajusteettomia pesuaineita.
Kommentit (120)
Joissakin on kyllä vahvat tuoksut. En tiedä pitääkö kaikkien tietää, että eilen oli pyykkipäivä. Itsestä on kiva, jos pyykki tuoksuu sen verran, että hajun tuntee jos vaatteeseen nenän tunkee. Sama kuin hajuvesissä. Ei ole tarkoitus haista metrien päähän.
Ymmärrän, että tykkää tuoksuvista pyykeistä. Mutta miksi niin voimakkaat lemut? Eikö kannattaisi sekottaa hajusteetonta ja hajusteellista, niin olisi miedompi tuoksu?
Kurjalta kyllä tuntuu joidenkin lasten puolesta, kun ovat kyllästettyjä vahvoilla hajuilla ja nokat ihan turtuneita niihin. Ei voi hajusteallergiset kaveritkaan tulla heidän luo leikkimään.
Omo Colorilla pesen. Lakanat ja pyyhkeet saa lisänä huuhteluaineen, muut ei. Minulla on niin paljon vaatteita ja liinavaatteita, että kun pesty ja olleet kaapissa aikansa. Niissä ei oo kyllä mitään hajua jäljellä. Minulla on astma, enkä saa oireita muista tuoksuista kun perinteisistä isoista kenkäkaupoista. Siksi tilaan kengät netistä. Sensijaan homekodissa asuvan henkilön tunnistan kyllä helposti. Se lemu on niin selkeä. Ikinä en oo asiasta maininnut kyllä.
Työkaveri käyttää voimakkaasti hajustettuja pesuaineita. Jos on viiden metrin säteellä niin minulla alkaa heti hengitysvaikeudet ja jos tulee viereen niin keuhkoja polttaa. Että tällainen luulotauti minulla.
Meillä kanssa pojan hyvällä kaverilla vaatteet haisevat aivan järkyttävälle teennäiselle pesuainehajusteelle. Kerran tuli housut puntit pas*assa kylään. Se vasta erikoinen yhdistelmä oli.
Kiva poika, mutta en mielelläni ota häntä meille. Koko asuntoon jää pitkäksi aikaa paha pesuaineen haju, kun hän käy. En ole hajusteyliherkkä, mutta pojasta tulee tosi paha haju.
Vierailija kirjoitti:
Käytän hajustettua pyykkietikkaa eikä vaatteet "pölähdä" millekään. Hienoinen raikas tuoksu, mikä ei leviä ympärille hajuveden lailla. Ei sitä tarvitse laittaa kuin puoli korkillista.
Pyykkietikka on parasta! Vaatteisiin jäävä tuoksu on tosiaan mieto ja raikas, eikä sellainen äitelän kemikaalinen. Lisäksi se hoitaa vaatteita ja puhdistaa pesukonetta.
NE VAATTEET HAISEE VAUVAN OKSENNUKSELLE HIEN KANS, kun muutaman kerran pessyt hajustetulla pesu/huuhtelu-aineilla. YÖÖK !
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse vähääkään. Mulla on kaikki pesuaineet tuoksullisia, koska tykkään tuoksuista. En usko kenenkään otettavan, että hajusteet lisäisivät pesuaineiden tehoa.
Mielummin tuoksuihin hyvälle kuin pesupulverille.
Onhan sekin totta että homekodissa asuvat eivät itse haista sitä hometta
En ole tuoksulle yliherkkä mutta monesti kun menen kaupassa pyykinpesuainekäytävälle niin se haju oikein pistää nenään.
Ulkomailla asuessani kaupoista ei saanut tuoksutonta pesuainetta ja kyllä se löyhkä joka siitä kuivuvasta pyykistä lähti oli niin kammottava.
Samoin kun meillä oli ulkomailta vieraita niin heti kun he tulivat ovesta sisälle niin haistoin pyykinpesuaineen todella voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun käytin niitä niin ei häirinnyt. Sitten meille tuli vauva ja siirryin hajusteettomiin ja nyt kun on tottunut hajuttomuuteen niin kyllä nuo hajustetut pyykinpesuaineet lemahtaa todella voimakkaasti. En ole herkkä mutta jotkut pyykkiaineet haisee suorastaan pahalle ja tunkkaiselle. Ostin kerran miehen paitoja varten pyykkietikkaa jossa luki "mieto tuoksu", niin koko asunto löyhkäsi niin kuolemalle että luulin jo ettei haju lähde kuin polttamalla koko kämppä maan tasalle. Ja jostain facen vauvanvaatekirppiksiltä ostetuissa "miedosti tuoksuvissa" vaatteissa on kyllä ollut kans semmoset lemut että ne ei ihan hetkessä hälvene.
Mulla sama. Ennen oli tuoksuvat pesuaineet käytössä. Ei ongelmaa. Ensimmäisen lapsen synnyttyä käyttöön tuoksuton pesuaine, ja edelleen käytössä. Etikkaa en ole ikinä käyttänyt pyykinpesussa. Kun asuttiin kerrostalossa, kuivaushuoneeseen ei voinut viedä omaa pyykkiä kuivumaan silloin kun siellä löyhkäsi jonkun etikkapesijän pyykit ja haju ois tarttunu omiin.
Ei häiritse hajusteet. Jostain syystä tulee yökkäysrefleksi jos on koiran kostean turkin haju eli ulon haju ja talossa on paljon koiria. Voi meitä hajuherkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesuaineen haju vaatteissa on varma roskasakin haju.
Prikulleen. Formil, Wau ja Omo on suosittuja köyhissä vuokratalossa.
Niin minäkin, mutta se mitä todella moni käyttää, haisee ihan kauhean voimakkaalle. Omo color? Edellisessä asunnossa tämän haistoi talon ulkopuolellakin, kun naapuri oli pessyt pyykkiä (rivari). Methodissa ja Sertossa on mun mielestä miedot ja hyvät tuoksut.