Työtön! Miksi et hakenut vaalitoimitsijaksi! Parissa viikossa 4 tonnia!
Ylen mukaan parissa viikossa saa jopa 4000 euroa. Ovatko 12 tunnin työpäivät liikaa? Mieluummin vaan jäädään sohvalle ja annetaan opiskelijoiden tehdä hommat.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa työtä. Papereita kirjekuoreen.
Se on niin vaativa homma, että menee paremmalle väelle. Turha ottaa työttömiä sotkemaan asioita.
Millä perusteella esim. työtön toimitusjohtaja, työtön lääkäri tai työtön jonkun muun ammatin edustaja sotkisi asioita...? Luuletko työttömien olevan myös ammattia vailla olevia?
Työttömyyskassaan ei edes pääse jäseneksi, jos ei ole ollut töissä. Sulla taitaa sossuasiakkaat ja työttömät mennä vähän sekaisin. Ja jopa monella sossun asiakkaalla on ammatti ja työuraa takanaan.
Työtön toimitusjohtaja on paradoksi. Toimitusjohtaja ei ole ammatti. Seuraava työpaikka luultavasti ei ole toimitusjohtaja vaan saman alan joku alempi virka.
Minä olen työtön ja olen monet monet kerrat ollut vaalilauttakunnassa/vaalitoimitsijana. Ja ei siinä mitään palkkaa makseta, se on yksi palkkio joku 100-150€ brutto jopa 16 tunnin päivästä.
Mistä joku on tuollaiset palkkasummat repinyt? Sehän on luottamustoimi, ei palkkatyö.
Jutussakin luki, yhteiskuntatieteiden opiskelijoita (+sopivan puolueen jäseniä). Olisin mielelläni hakenut ja mennyt jos paikkoja olisi jossain mainostettu. Todennäköisesti 90% työttömistä olisi mielellään tienannut 4000e kahdessa viikossa.
Joten ap, voisit ennemmin kysyä miksi näitä paikkoja ei ole ollut esimerkiksi mo.fi sivustolla tarjolla.
Kunnanvaltuuston väkeä ja jotain muita paikkakunnan aktiiveja täällä perähikiällä näyttää vuodesta toiseen olevan.
Mistä ihmeestä tuokin tarina on tempaista? On nimittäin jonkun verran kokemusta vaalitoimitsijan hommasta, ja palkasta.
Totta on, että vaalitoimitsijat valitsevat joko poliitikot (vaalilautakuntaan) tai samoilla poliittisilla periaatteilla valitut virkahenkilöt.
Vierailija kirjoitti:
Vaalitoimitsijat valitaan poliittisten puolueiden valinnan mukaan. Ei sinne mitään ulkopuolista hakua ole vaan sinne menee eri puolueiden aktiiveja.
Mä päädyin valvojaksi vaikka en ollut enkä ole minkään puolueen jäsen.
Ei meillä ainakaan tarvitse olla puolueen jäsen, siellä ollaan vaan kunkin puolueen mandaatilla. Varsinkin nyt kun ei saa olla enää siellä jos on itse ehdokkaana, ja kuntavaaleissa aikalailla kaikki paikallisyhdistyksen aktiivit on ehdolla itse. On välillä vaikeaa löytää siihen hommaan porukkaa kun pitää aamulla mennä, ja olla jopa lähelle puolta yötä, ja riippuen minkälainen vaalilautakunnan pj on että saako välillä mennä kotiin lepäämään. Laskennassa tarvitaan kaikki paikalle. Ja se palkkio on jotain 120€-150€ tyypillisimmin. Ei ole kovin häävi korvaus kun se on pitkä ja raskas päivä, vaikka työ ei sinänsä ole rankkaa fyysisesti, välillä jopa tylsää. En ole eläissäni kuullut että maksettaisiin palkkaa, ei edes ennakkoäänestyspaikoilla. Ne on palkkioilla kaikki koska kyseessä ei ole työsuhde, vaan luottamustehtävä.