Työtön! Miksi et hakenut vaalitoimitsijaksi! Parissa viikossa 4 tonnia!
Ylen mukaan parissa viikossa saa jopa 4000 euroa. Ovatko 12 tunnin työpäivät liikaa? Mieluummin vaan jäädään sohvalle ja annetaan opiskelijoiden tehdä hommat.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne nimenomaan otetaan kaikista puolueista aktiiveja. Se takaa puolueettomuuden. Jokainen seuraa toisia puolueita. Puolue valitsee omia luottohenkilöitään. Ensin siis pitää liittyä puolueeseen. Ja se on kyllä raska homma. Vaikka joku täällä irvailee eikö 12 tunnin työ maistu. Siinä pitää 12 tuntia aktiivisesti seurata ja olla tarkka.
Näin se menee varsinaisena vaalipäivänä, ei ennakkoäänestyksessä. Eikä ole pakko olla puolueen jäsen.
Olen työtön ja ollut virallisena vaalipäivänä vaaliviranomaisena.
Juu, suhteilla.
Mutta muuten olen ollut sitten työkokeilussa ja palkkatukitöissä.
Minulla on cv:ssä toi vaalihomma, mutta en ole varma ymmärtääkö työnantajat mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
En nähnyt yhtään ilmoitusta joissa noita olisi haettu.
Mutta näit aloituksen vauvapalstalla? Miksi haet töitä vauvapalstalla? Tuskin näille modeille maksetaan mitään jos niitä edes on täällä olemassa
Vierailija kirjoitti:
Vaalitoimitsijat valitaan poliittisten puolueiden valinnan mukaan. Ei sinne mitään ulkopuolista hakua ole vaan sinne menee eri puolueiden aktiiveja.
ja heidän lapsiaan, nepotismi jyllää ja voi Suomessa hyvin.
Olen työllinen työnhakija (nollatuntisoppari). Hain nyt neljättä kertaa vaalivirkailijaksi enkä päässyt.
Kävin kirjastossa äänestämässä. Toimitsijoina oli kaksi nuorta tyttöä ja iäkkäänpi nainen ja mies. Nämä iäkkäät näyttivät 65-70 v.
Eipä ole moista työtä vastaan edes tullut. Onnistuuko kaikilta ja missähän tehtävässä kyseistä henkilöä edes tarvitaan? Mitä vaaditaan?
Toimitsijat eivät ole pelkästään opiskelijoita. Ikähaitari on laaja, nuorista eläkeläisiin.
Meidän kunnassa ainakaan ei ollut julkinen haku. Meni kunnan johtoportaan kakaroille ne paikat.
Vierailija kirjoitti:
Omassa kunnassa homma hoidetaan kunnan henkilöstön kesken liukumilla, joita ei koskaan ehdi pitämään. Missä tällainen palkkailmoitus on?
Miksi te huutelette paikkailmoitusten perään? Pitää osata itse hakea aktiivisesti töitä tiskin alta.
- Riikka
Olen joskus ollut äänestyspaikalla töissä (paikan puolesta, en varsinaisissa vaaleissa) ja virkailijat oli kaikki eri puolueiden aktiiveja.
Käsittääkseni puolueet etsivät näitä omista jäsenistään, mutta kai siellä jotain kumminkaimojakin saattaa olla. Idea on pyrkiä takaamaan ettei vaalivilppiä pääse tapahtumaan, kun kaikki ovat mahdollisimman eri kannalla, joten eivät ala yhteistyössä jotain sopimaan.
Varmaan siitä jonkun nimellisen pikkukorvauksen sai, mutta lähinnä kokivat kunnia-asiana.
E nähnyt missään ilmoitusta niistä hommista. Olen aina halunnut vaalitoimitsijaksi. Tärkeää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa työtä. Papereita kirjekuoreen.
Se on niin vaativa homma, että menee paremmalle väelle. Turha ottaa työttömiä sotkemaan asioita.
Millä perusteella esim. työtön toimitusjohtaja, työtön lääkäri tai työtön jonkun muun ammatin edustaja sotkisi asioita...? Luuletko työttömien olevan myös ammattia vailla olevia?
Työttömyyskassaan ei edes pääse jäseneksi, jos ei ole ollut töissä. Sulla taitaa sossuasiakkaat ja työttömät mennä vähän sekaisin. Ja jopa monella sossun asiakkaalla on ammatti ja työuraa takanaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen työllinen työnhakija (nollatuntisoppari). Hain nyt neljättä kertaa vaalivirkailijaksi enkä päässyt.
Minäkin hain ja soittivat ja kysyivät, haluaisinko tulla jälkitöihin siivoamaan talkoo-hengessä, koin tilanteen erittäin nöyryyttävänä ja ahdistavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa työtä. Papereita kirjekuoreen.
Se on niin vaativa homma, että menee paremmalle väelle. Turha ottaa työttömiä sotkemaan asioita.
Millä perusteella esim. työtön toimitusjohtaja, työtön lääkäri tai työtön jonkun muun ammatin edustaja sotkisi asioita...? Luuletko työttömien olevan myös ammattia vailla olevia?
Työttömyyskassaan ei edes pääse jäseneksi, jos ei ole ollut töissä. Sulla taitaa sossuasiakkaat ja työttömät mennä vähän sekaisin. Ja jopa monella sossun asiakkaalla on ammatti ja työuraa takanaan.
Ensinnäkin hyvin harvoin noista kunnon töistä jäädään työttömäksi, jos työt lähtevät alta, lähes jokainen korkeasti koulutettu saa jo uuden työ, ennen kuin vanha lähtee alta.
Ylin johtohan yleensä "hyppää jo uppoavasta laivasta" ennen kuin jotkut yt-neuvottelut alkavat ja siirtyvät vastaaviin hommiin "naapuri-firmaan".
Sitten kun itse valmistuin ammattikoulusta ja asuin vielä kotona, sain ihan täyden työttömyyskorvauksen, vaikka en ollut päivääkään tehnyt töitä, paitsi toki pari kertaa kesätöissä ja tähän ei mitään työttömyyskassan jäsenyyttäkään tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän näitä töitä ole edes tarjolla. Pienessä kunnassa nämä paikat on annettu eri puolueiden jäsenille, sukulaisille ja kumminkaimoille. Ihan mahdotonta yrittää päästä siihen sisäpiiriin.
No tää on ihan totta. Minäkin pääsin sukulaisen siivellä.
Se työtön joka on hommissa vaalisunnuntait.
Täällä sama juttu. Ei toimitsijoita edes haettu missään. Multakin vaan kysyi sukulainen, että tuutko.
Tässä on nyt iloisesti mennyt ennakkoäänestyksen vaalivirkailijan, vaalilautakunnan jäsenen ja keskusvaalilautakunnan jäsenen tehtävät sekaisin. Ennakkoäänestyksen vaalivirkailijoita pestataan tuntipalkalla, joka on kaupungista/kunnasta riippuen n. 12-15 eur/hlö.
Varmaan olisivat hukkuneet hakemuksiin, jos olisi ollut avoin ilmoitus jossain. Ei ollut.