R a i s k a u s t e n määrä Suomessa on noussut koko 2000-luvun
Kommentit (207)
Ei minkäänlaista aavistustakaan miksi. Tutkijatkin ymmällään...
Ilmoituskynnys laskenut huomattavasti kun on tunnistettu paljon paremmin mikä kaikki on seksuaalista väkivaltaa.
Ilmoituskynnys on laskenut. Enosta tai naapurin Erkki-sedästäkin uskalletaan jo tehdä ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Se olla mulle suuri ullatus.
Kuka sinä olet? Et kuulosta suomalaiselta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vastannut sun hakuamalla tavalla niin rupeat juttelemaan itsesi kanssa. Mene hoitoon.
Vähän sama syy kuin autovarkauksien totaalinen väheneminen ja luvattomien käyttöönottojen raju nousu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: hyvä
Kukaan ei vastannut sun hakuamalla tavalla niin rupeat juttelemaan itsesi kanssa. Mene hoitoon.
Vastannut millä tavalla?
Ilmaston muutoksesta johtuu aivan selvästi. Molempien käyrät menevät samassa tahdissa ylöspäin.
Omalla paikkakunnallani 0-5 tapausta vuodessa koko 2000 luvun. Hankala uskoa kun asutaan suurperhevaltaisella raamattuvyöhykkeellä. Ehkei niitä avioliitossa tapahtuvia ja perheen sisäisiä sitten edelleenkään uskalleta ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on oikeistolainen joka yrittää esittää muualta tullutta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010125956.html
Selvästi ovat kasvaneet 2015-vuodesta lähtien. Uudet tilastot nyt tuotu julki. Mitäköhän tapahtui noihin aikoihin joka on johtanut raiskausten kasvuun?
2017 Me too -movement.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi ovat kasvaneet 2015-vuodesta lähtien. Uudet tilastot nyt tuotu julki. Mitäköhän tapahtui noihin aikoihin joka on johtanut raiskausten kasvuun?
En tiedä mitä tapahtui, olen vieläkin enemmän ymmälläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi ovat kasvaneet 2015-vuodesta lähtien. Uudet tilastot nyt tuotu julki. Mitäköhän tapahtui noihin aikoihin joka on johtanut raiskausten kasvuun?2017 Me too -movement.
Itse veikkaan ilmastonmuutosta, kuten joku aikaisempi totesi. Käyrät liikkuvat samaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: hyvä
Vastannut millä tavalla?
Mene sinne hoitoon rasisti. Kello ei ole edes yhdeksää, työtön luuseri.
Ei vaan ilmoitusten määrä on noussut, koska nykyään se ei ole enää uhrin syy joutua rikoksen kohteeksi.
Kaikki ei siti ole tilastoissa,häpeän takia ihmiset ei ilmoita.Raiskatuina on niin yhä nuoret naiset/kuin miehetkin..Ei puhuta sitä kuinka naisia raiskatiin sodassa,sotien jälken Suomessa ja enen intternettiä,miehiä tai poikia unohtamatta.. Minut on raiskattu v1969.Se oli häpeä josta ei puhuttu aika jana.Vaan itsekseen kärisittiin ja juuri nuoret tytöt matkalla aikuisuuteen.
Ns "sormipillukin" lasketaan nykyisin raiskaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi ovat kasvaneet 2015-vuodesta lähtien. Uudet tilastot nyt tuotu julki. Mitäköhän tapahtui noihin aikoihin joka on johtanut raiskausten kasvuun?2017 Me too -movement.
Itse veikkaan ilmastonmuutosta, kuten joku aikaisempi totesi. Käyrät liikkuvat samaan suuntaan.
No, jotkut veikkaavat selkäytimellä ja toiset tietävät kriminologisen tutkimuksen perusteella. Ei siinä mitään.
Hieman minua ihmetyttää suomalaisten miesten (?) outo halu vänkyttää, näsäviisastella ja vitsailla aiheesta. Tällaisesta seksuaalisen väkivallan kohteeksi joutuneesta naisesta se tuntuu surulliselta.
Oulussa vuosituhannen alussa 13-30 tapausta vuosittain. Vuodesta 2015 alkaen 37-95 tapausta vuosittain.
Raiskaus tunnistetaan nykyään paremmin ja sen vakavuus tunnustetaan.