Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa omituisia ruokaan liittyviä sääntöjänne!

Vierailija
17.01.2024 |

Aloitan:

Eri maanosien/ruokakulttuurien ruokia ei voi sekoittaa ihan miten sattuu.

Intialaisen ruuan kanssa pitää syödä basmatiriisiä, jasmiini ei käy. Thairuuan kanssa toisinpäin.

Jos kastikkeessa on juustoa, sen kanssa syödään pastaa, ei missään nimessä riisiä.

Perunoiden kanssa ei voi syödä aasialaistyyppisiä kastikkeita, vaan niitä syödään riisin tai nuudelien kanssa.

Leivälle ei voi laittaa sekä kinkkua että juustoa paitsi jos kyseessä on lämmin leipä, jossa juusto on sulaa. Kylmään leipään joko kinkku tai juusto, ei molemmat.

Eurooppalaisten keittojen kanssa syödään leipää, mutta aasialaisten keittojen kanssa ei.

Jos pasta on loppu, sitä ei voi korvata nuudeleilla. (Tämä vinkkinä höntille anopilleni :D)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sääntöjä. Päinvastoin, on hauska kokeilla uutta. Jos nyt yksi sääntö pitäisi keksiä, niin se, että kaikkea pitää maistaa, mutta mitään ei ole pakko syödä.

Vierailija
22/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sääntöjä. Päinvastoin, on hauska kokeilla uutta. Jos nyt yksi sääntö pitäisi keksiä, niin se, että kaikkea pitää maistaa, mutta mitään ei ole pakko syödä.

Tämä. Mutta yritänpä minäkin oikein keksiä jonkun säännön. No... En keksi enkä viitsi jäädä miettimään. Ai niin, en pidä majoneesista. Mutta se ei ole sääntö, olen syönyt sitä silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kuin se sääntö että ruokaa ei haaskata eikä siitä puhuta halveksivasti.Ymmärrän toki että kaikesta ei voi pitää mutta sen voi ilmaista muutenkin kuin sanomalla yök yök tai kuten jotkut ameeba-aivoiset puhuvat pask..sta

Vierailija
24/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äyriäispastan päälle ei kuulu parmesaaniraaste.

Spagettia ei syödä matalalta lautaselta haarukalla ja veitsellä, eikä salaattia annostella samalle lautaselle.

Vierailija
25/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spagettia ei syödä matalalta lautaselta haarukalla ja veitsellä, eikä salaattia annostella samalle lautaselle.

Jos salaattia ei laiteta samalle lautaselle, niin miten käy lautasmallin??

Vierailija
26/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakkia vain kahvin kanssa,

Vierailija
27/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä ei sotketa suolaiseen ruokaan.

Vierailija
28/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kuin se sääntö että ruokaa ei haaskata eikä siitä puhuta halveksivasti.Ymmärrän toki että kaikesta ei voi pitää mutta sen voi ilmaista muutenkin kuin sanomalla yök yök tai kuten jotkut ameeba-aivoiset puhuvat pask..sta

Olen ihan samaa mieltä. Ruokaa ei yökötellä eikä sanota, että se on pahaa. Jos se ei miellytä, niin jätät vaan syömättä tekemättä asiasta sen suurempaa numeroa.

Myötähäpeä on suuri, kun joku aikuinen ihminen äimistelee ruokapöydässä jopa muiden syömisiä tyyliin "hyi vttu, miten sä voit syödä oliiveja!?!" 

Vierailija
29/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää syödä proteiinia.

SE jauhemainenko ? EN tahdo olla sun lähellä sitten suolikaasujen takia    D:

Vierailija
30/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan syödä enintään kahtena päivänä viikossa, kolmas päivä tekee itseinhosta jo sietämätöntä. Olen vegaani mutta kunnioitan kaikkea ruokaa enkä puhu siitä halveksuvasti; haaskausta ja hävikkiä pidän pahana.

Vierailija
31/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä. Ruokaa ei yökötellä eikä sanota, että se on pahaa. Jos se ei miellytä, niin jätät vaan syömättä tekemättä asiasta sen suurempaa numeroa.

Myötähäpeä on suuri, kun joku aikuinen ihminen äimistelee ruokapöydässä jopa muiden syömisiä tyyliin "hyi vttu, miten sä voit syödä oliiveja!?!" 

Itse jätän jotain syömättä tekemättä sen suurempaa numeroa. Ja voin vaikka tuoda omat eväätkin illanistujaisiin.

Muut ihmiset tekevät ruokarajoitteistani suuren numeron. 

Vierailija
32/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me just mietittiin miehen kanssa että mikä siinä onkin, että hernekeiton kanssa täytyy aina olla näkkileipää. Ei missään nimessä ruisleipää. Mutta sitten taas linssikeiton, nakkikeiton, lohikeiton ym kanssa pitää aina olla ruisleipää, ei koskaan näkkileipää.

Vierailija
33/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos salaattia ei laiteta samalle lautaselle, niin miten käy lautasmallin??

Erillinen salaattilautanen? Mä välillä hifistellessä lämmitän myös lautasen, eikä lämpimälle lautaselle todellakaan laiteta kylmää salaattia

Vierailija
34/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketsuppia vain ranskalaisten perunoiden kanssa, ei muun ruuan!

Kyllä sitä makaroonilaatikon päälle pitäö laittaa.

Vierailija
35/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee- ja kahvilusikka on tee- tai kahvipöytää varten. Niillä voi syödä siis sellaisia syötäviä joita tarjottaisiin kahvipöydässä. Kuten kakkua.

Kaikki muu lusikalla syötävä syödään isolla lusikalla. Keittojen lisäksi siis myös rahkat, jogurtit, jäätelö ja vastaavat syödään isolla lusikalla.

Mieskin on tämän omituisuuteni (?) onneksi jo oppinut. Paitsi epähuomiossa eilen toi mulle jogurtin syömiseen pikkulusikan 😳 Kävi sitten tietysti vaihtamassa. En pystyisi syömään jogurttia pikkulusikalla 😂

Vierailija
36/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki säännöt kuin ap:llä, paitsi juusto/kinkku koska en syö lihaa lainkaan. Lisäksi:

- Jos pastaan tulee kalaa tai äyriäisiä, siihen ei sovi juusto

- Mozzarellan kanssa ei sovi valkosipuli

- Kananmuna ja mustapippuri on ihan kammottava makuyhdistelmä

- Samoin punajuuri ja valkosipuli

- Punaviini munaruoan kanssa on myös horror luokan kamaa, aivan erityisesti jos ruoassa on keitettyä munaa

Vierailija
37/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei syödä makeaa; ei kuulu aamuun, eikä edes tee mieli. 

Vierailija
38/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketsuppia vain ranskalaisten perunoiden kanssa, ei muun ruuan!

Kyllä sitä makaroonilaatikon päälle pitäö laittaa.

Ei ikinä, makaronilaatikon päälle kuuluu ehdottomasti puolukkahillo 😄

Vierailija
39/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan viiniä ruuan kanssa. Pilaa hyvän ruuan maun täysin.

Vierailija
40/40 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uudehko työpaikalla, kun sain kutsun pienen porukan tapaamiseen vapaa-ajalla. Olin järkyttynyt, kun porukan arvostetumpiin kuuluva, hyvin koulutettu  työkaverini aloitti keskustelun kahvipöydässä. Hän julisti sitä, kuinka lihapulliin ei voi laittaa sipulia. Hänen mielestään ne kuutiot ovat ällöttäviä. Siitä sitten tuli keskustelu kahvipöydässä. Kun en heti sanonut mielipidettäni, niin minulta erikseen kysyttiin mitä mieltä olen asiasta. Olin aika järkyttynyt, mutta kun tämä arvostettu suosikki ja esimieheni sitä kysyivät valehtelin, etteivät ne sipulinpalat minunkaan mielestäni sinne lihapulliin oikein sovi. Olin tosi järkyttynyt. Olin itse tottunut monipuolisiin kasvisruokiin ja todella pidän sipulista. En ollut ajatellut, että aikuiset miettivät moista.