Kertokaa omituisia ruokaan liittyviä sääntöjänne!
Aloitan:
Eri maanosien/ruokakulttuurien ruokia ei voi sekoittaa ihan miten sattuu.
Intialaisen ruuan kanssa pitää syödä basmatiriisiä, jasmiini ei käy. Thairuuan kanssa toisinpäin.
Jos kastikkeessa on juustoa, sen kanssa syödään pastaa, ei missään nimessä riisiä.
Perunoiden kanssa ei voi syödä aasialaistyyppisiä kastikkeita, vaan niitä syödään riisin tai nuudelien kanssa.
Leivälle ei voi laittaa sekä kinkkua että juustoa paitsi jos kyseessä on lämmin leipä, jossa juusto on sulaa. Kylmään leipään joko kinkku tai juusto, ei molemmat.
Eurooppalaisten keittojen kanssa syödään leipää, mutta aasialaisten keittojen kanssa ei.
Jos pasta on loppu, sitä ei voi korvata nuudeleilla. (Tämä vinkkinä höntille anopilleni :D)
Kommentit (40)
Mulla samat säännöt kuin Ap:llä, mutta laitan kyllä sekä kinkkua että juustoa leivälle.
🇺🇦🇮🇱
Kanaliemijauhetta kaikkeen muuhun paitsi aamukahviin sekä löylyveteen.
Jauhelihakastike ja ranskalaiset, ah mikä makuelämys. Kaikenlaisia uusia hyviä ruokia sitä keksiikin, kun ei ole rajotteita ja tekee eväitä töihin usean päivän tähteistä. Joskus mulla on vähän riisiä, perunaa, jotain kastiketta, pari chorizoa yms ja kaikki vaan ääntä kohti.
Leipää syödään vain keittoruuan kanssa.
Minulla ei ole mitään omituisia sääntöjä ruuan suhteen. En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka ronklaavat ruuan kanssa ja keksivät jotain ihme sääntöjä. Onko meillä tosiaan asiat niin hyvin tässä maassa että on varaa ruuan kanssa keksiä tuollaisia sääntöjä? Se on vähän ristiriidassa sen kanssa mitä tällä palstalla väitetään eli että suurin osa kansaa on nyt kuolemassa nälkään hallituksen vuoksi.
Taitaa Ap olla mahdoton tapaus, jopa kotityranni. Voi lapsiparkoja.
Humus-tahna kuvotti ja oksetti kunnes kuulin että se ei olekaan islamilaista ruokaa vaan kreikkalaista.
on muuten hyvää vaikka leivän päällä se.
Tuorekurkku ja juusto eivät voi koskea toisiinsa, koskaan! Ainoa ruokasääntöni.
Vierailija kirjoitti:
Humus-tahna kuvotti ja oksetti kunnes kuulin että se ei olekaan islamilaista ruokaa vaan kreikkalaista.
Hmmm :) täällä melkein sama. Arrabbiata-pestoa en sietänyt koska kuvittelin sen olevan arabialaista eli paskaa. Myöhemmin tiesin arrabbiata-sanan olevan italiaa ja tarkoittavan tulista =)
Ap:lla on ihan asialliset jutut.
Ei tuorekurkkua ja levitettä vastakkain. On jos välissä on juustosiivu.
On toki yksi sääntö:
Se ruoka syödään saatana inisemättä ja jos ei kelpaa niin sopii mennä syömään johonkin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm :) täällä melkein sama. Arrabbiata-pestoa en sietänyt koska kuvittelin sen olevan arabialaista eli paskaa. Myöhemmin tiesin arrabbiata-sanan olevan italiaa ja tarkoittavan tulista =)
Ja samalla inisit kuinka kuolet nälkään hallituksen vuoksi?
Säännöt on tehty rikottaviksi. Vain ääliö luo itselleen typeriä sääntöjä.
Ketsuppia vain ranskalaisten perunoiden kanssa, ei muun ruuan!
- Kananmunaa syön vain jos keltuainen on valuva
- Jos puuroon laittaa esim. mehukeittoa tai vastaavaa, ei sitä saa sekoittaa puuron kanssa, vaan joka lusikkaan otetaan molempia tuotteita
- Suolakurkkua ja tuorekurkkua ei voi syödä samaan aikaan esim. subissa
Jos en poistu koko päivänä kämpiltä niin ko päivänä en syö mitään. Rankaisen itseäni laiskuudesta.
Mikä syömishäiriöisten ketju tämä taas on?
EI kyllä ole tuollaisia hölmöläisten juttuja. Minulla on lähinnä se, että ruokaa ei saa tuhlata, sitä ei saa tahallaan päästää pilaantumaan. Etenkin lihan suhteen olen tiukka: jos joku eläin on minun ruokani takia tapettu, se on käytettävä mahdollisimman täydellisesti hyväksi (esimerkiksi lampaan taljaa ei saa heittää menemään; sisäelimiä pitää hyödyntää jne).
Lisäksi olen opettelemalla opetellut kokeilemaan uusia asioita. Wokin kanssa sopii todella hyvin tagliatelle, peruna sopii curryyn. Lisäksi olen oppinut, että "ulkomaalaiset" tuppaavat olemaan oikeaoppisempia ruokien suhteen kuin paikalliset, eli nipotus pois. Paitsi ruuan tuhlaamisesta.