Ylen pressatentti Alexander Stubb tv1 klo21
Tänne keskustelua aiheesta. Kuinka "ennakkosuosikki" Stubb selviää tentistä?
Kommentit (1161)
Professori, filosofian tohtori, entinen pääministeri, ulkoministeri. WOW
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko pyytänyt anteeksi koulukiusaamisensa uhreiltaan?"
On pyytänyt sitä julkisesti anteeksi..
Ei vastannut tähän kysymykseen! Eli ei ole edelleenkään pyytänyt.
Ei selkeästikään ole ymmärtänyt tekojensa seurauksia. Aidosti empaattinen ihminen ja hyvien arvojen puolesta toimiva johtaja ei olisi ikinä noin ylimielinen.
Hyvin meni Alexin tentti. Mutta menköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsimätön, keskeyttää haastattelijaa, akateemisia vastauksia käytännöllisiin kysymyksiin, liian helppo horjuttaa. Ei Stubb ole yhdistävä tekijä valitettavasti. Mieli muuttui.
Arvaamaton. Saisi aina olla huolissaan, että mitä hän laukoo tapaamisissa ja maailmalla. Haluan mieluummin jopa tylsän, ennalta arvattavan henkilön - vaihdoin Stubbin Rehniin. Tämä tentti vain vahvisti.
Rehn osaa talouspolitiikan, mutta Stubbia paljon heikompi kansainvälisessä politiikassa.
Ei todellakaan ole. Entinen EU-komissaari ja komission varapj.
Oppinut, sivistynyt, viisas mies. Ainoa aito valtiomies ehdokkaista.
Rehn vetää talouspolitiikan joka asiaan tenteissä, vaikka ne asiat eivät kuulu presidentille ollenkaan. Odotan jo sitä, kun Stubb vaimoineen lähtee valtiovierailuille Suomen suhteita edistämään.
On kyllä erinomainen ja sujuva puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Gazan tilanteella ei kiusattu ollenkaan.
Aleksi kannattaa kansanmurhaa - on monimutkaista ja niinpoispäin.
Tai sanotaan, että jos Yhdysvallat ilmoittaisi kannattavansa tulitaukoa niin Aleksikin kääntyisi kannattamaan sitä sillä sekunnilla.
Verratkaapa tätä Stubbin nuoleskelua siihen miten esim. Sari Essayahia roustattiin jostakin suomalaisille kaukaisesta Lähi-Idän sodasta.
Säästäkää meidät siltä että tuota joutuisi pressana kuuntelemaan tai katselemaan. Ei ansaitse tulla valituksi.
Stubb vähätteli koulukiusaamista. Höpötti jotain että jos joku kokee sanomiset pahasti, niin sitten on koulukiusaaja. Eikös hän haukkunut sokeaa oppilasta. Pitäisi ymmärtää olevansa koulukiusaaja ilman uhrin kokemia tunteitakin.
Joo ei. Puhetyyli oli niin nopea, että väsyin kun en pysynyt perässä. Jäi fiilis että puhui paljon eikä sanonut mitään.
Kun toimittaja alkoi pointata ristiriitaisia puheita, hermostui ja alkoi kiistää, naamasta näkyi vitutus, katsoi vinosti ja todellinen luonne alkoi tulla läpi.
itse tykkään olen tykännyt Niinistössä siitä, että ottaa asiohin kantaa. Tulee fiilis, että "aikuinen voi puuttua asiaan" jos jokin tilanne eskaloituu tai karkaa käsistä.
Nyt Stubb yritti erottautua ainakin Rehnistä hokemalla sitä kuinka hän keskittyy ulkopolitiikkaan vaikka puhui aiemmin arvojohtajuudesta. 🤦🏼
Ja kiusaamisvastaus oli ihmeellistä sekoilua.
Äänestän itse Rehniä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan voinut sietää tuota kuminaama Stubbia.
Nyt ärsyttää vielä enemmän, koska on ennen vaaleja muuttanut puhetyyliäänkin jotenkin. Mielestäni se on muuttunut semmoiseksi pehmeämmäksi, ikään kuin lapselle lässyttäisi ja puherytmi on myös hidastunut. Mikä lie konsultti neuvonut niin tekemään, että tulisi enemmän ääniä, mutta laskelmoituahan tuo varmastikin on.
Puhetyylin muutos tuli esiin viimeisissä yleisökysymyksissä. Teennäinen pehmeys.
Kertokaapa yksityiskohtaisesti miten se kiusasi ketä ja missä että päästään arvioimaan vielä vuosikymmenten päästä! Ei varmaan ajatellut poliitikon uraa jos paljon kiusasi. Yleensä kaikki on kiusattuja.
Vierailija kirjoitti:
Se on 8!
Ei! Se on 5!
Vierailija kirjoitti:
Pekka Haaviston tentti on ollut näistä ylivoimaisesti paras. Kovin eri tasoa nämä tentit ovat keskenään olleet ja ehdokkaita on näissä kohdeltu ihan eri tavalla. Nähdyn perusteella Ylen suosikki on Pekka Haavisto ja suurin inhokki Jussi Halla-aho. Harry Harkimon ehdokkuutta Yle piti taas vitsinä. Kaikki nämä tentit olen katsonut.
Joo. Tentit katsottuani ymmärsin mitä Jussi Halla-Aho tarkoitti puhuessaan ylestä.
Ainut joka puhui puheensa ulkomuistista. Ihmettelin aiempien ehdokkaitten sisälukuesityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluasin äänestää jotakuta joka olisi vielä vähän enemmän Yhdysvaltojen ulkoministeriön jatke? Minusta on nyt tärkeää että Eurooppa ja Suomi ovat täysin Yhdysvaltojen jatke. Jotenkin Aleksi vielä pikkuisen vihjaili että joskus jenkit voisivat olla väärässäkin, se ei käy minulle.
Paljonko Suomen pitäisi maksaa Usalle jotta pääsee USA 51. Osavaltioksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiero liskoihminen tuo on, eikä mitään muuta.
WEF:n puhuva pää.
kuten SannakinKuin kaksi marjaa. Kuivan kesän leuhkat pintaliitäjät.
Alexander Stubbia ei voi verrata Sanna Mariniin yhtään missään. Sanna Marin on julkkiksia rakastava bilehile. Alexander Stubb on rakastava perheenisä, jolle vaimo ja lapset ovat tärkeintä maailmassa. Sen näkee hänen somekuvistaankin. Ja on hienoa nähdä, miten läheinen suhde Alexilla on isänsä kanssa, ja miten paljon hän arvostaa ja rakastaa Pirkko Mannolaa, sitä, että tämä tuli hänen isänsä ja koko Stubbin perheen elämään.
Niinistö kävi Kemin koulussa puhumassa koulukiusaamisesta edesmenneen Jope Ruonansuun puolesta. Jope oli koulukiusattu.
Nyt olemme siis vaarassa saada presidentiksi ihmisen, joka on itse koulukiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tentti vain varmistaa sen että ääni menee Jussille.
Minun Rehnille.
Älkää äänestäkö Stubbia.
Jokainen äänestää ketä haluaa.
🤣
Presidenttiehdokas Stubb ei ole opettanut lapsilleen suomea ja hän haluaa silti pakkoruotsin jo ekalle luokalle suomenkielisille lapsille.
Pitääkö meidän opetella pakkoruotsia, jotta hänen lastensa ei tarvitse opiskella suomea.
Hbl
http://gamla.hbl.fi/nyheter/2014-04-29/600146/stubb-vill-infora-sprakundervisning-i-ettan
Jussi Halla-aho on ainoa ehdokas joka ei kannata pakkoruotsia.