Paljonko ideaalikumppanisi käyttää alkoholia viikottain?
Kommentit (11)
Viikonloppuisin on kiva yhdessä ottaa viiniä. Päivittäinen juominen tai kännijuominen ei ole hyvä.
Seurustelu- ja ruokaviinin verran. Ja ehkä saunatuopillisen verran. Ja yhden snapsin tms. verran joskus juhlapäivänä.
No en ole kyllä koskaan miettinyt moista. Ei ole prioriteettilistani kärkipäässä moiset mietiskelyt. Kaikki kumppanini ovat olleet kohtuukäyttäjiä, kuten itsekin olen, eikä alkoholin suhteen ole ollut kenenkään kanssa minkäänlaista erimielisyyttä mihinkään suuntaan.
"Raittiusseuran säännöt:
Jäsenet saavat nauttia kolme ruokaryyppyä ynnä lisäksi yhden kalan kanssa, milloin kalaa tarjotaan.
Aamulla voi ottaa yhden ryypyn, sekä, mikäli haluaa, kello 11 ja 18 yhden.
Toteja saa nauttia kaksi illassa, ynnä vielä yhden sokeripalan kanssa.
Oluen ja viinin käyttöä ei rajoiteta
Tällä kannalla on nyt raittiusseurahanke, ja kyllä se saadaan aikaan vaikeuksista huolimatta.
Elias Lönnrot
v. 1834"
Vierailija kirjoitti:
No en ole kyllä koskaan miettinyt moista. Ei ole prioriteettilistani kärkipäässä moiset mietiskelyt. Kaikki kumppanini ovat olleet kohtuukäyttäjiä, kuten itsekin olen, eikä alkoholin suhteen ole ollut kenenkään kanssa minkäänlaista erimielisyyttä mihinkään suuntaan.
Harva kai tietosiesti haluaa ja pyrkii suhteeseen alkoholin suurkuluttajan kanssa, jollei itse ole ja tai vaikka olsikin. - Moni havahtuu kumppanin mahd. liialliseen alkoholin käyttöön usein vasta sitten kun asutaan ja eletään saman katon alla tai kun kumppani valitsee mieluummin juiomisen kuin yhteisen illan vieton perheen kanssa selvin päin.
Se o ku Juhanni Tamineseella , että laattaa nurkkiin vuan!
Yhyhyhhyy..
ap
Pari lasia viiniä päivällisellä, ehkä snapsi illalla. Saunakaljat ja joskus muutama lisää. Juhlapäivinä tietysti asiaankuuluva viinivalikoima ja cocktailit jälkiruuaksi.
Minä taas juon vain t-alkuisina päivinä: tiistaina, torstaina ja tänään.