Miten sait tupakoinnin loppumaan?
Olen alkanut polttamaan aina ennen työpäivää pari. Tätä aikaisemmin savuttomana pitkän aikaa. Tupakka rentouttaa ja kestän työstressiä paremmin. Tiedän että tämä on omanlainen ansa, siksi tuntuu niin järjettömältä.
Miten siis sait tupakoinnin lopetettua?
Kommentit (51)
Olen lopettanut monta kertaa pitkiksi ajoiksi, mutta aina tupakointi palaa, kun käyn baarissa. Humalassa alkaa tehdä mieli tupakkaa. Suurin osa tutuista polttaa humalassa ja sekin vaikeuttaa lopettamista. Olen vältellyt juomista, mutta en jaksa möllöttää joka päivä vuodesta toiseen kotona. Liikunta auttaa vain selvinpäin, mutta tuo juominen tuo tupakan himon takaisin. Osaan toki olla muuten polttamatta, mutta kyllä satunnaisesti tupakoiminen alkoholin alaisenakin tekee terveydelle huonoa.
Kukapa sitä tupakointia noin yleisesti saisi loppumaan.
Mutta omalta osaltani: usemman kerran yritin lopettaa - mulla meni noin 10 savuketta per päivä, vuosia - nikotiinipurkkaa ja tahdonvoimaa - mutta sitten lopulta se vaan tapahtui niin, että rupesi niin kovasti yököttämään sormien, hiusten vaatteiden tupakalta haiseminen, ettei enää tupakkaa sen jälkeen ole ostettu tai poltettu.
Minä olen ehkä erikoinen, mutta en ole koskaan ollut koukussa siihen nikotiiniin vaan siihen "röökitaukoon". Poltin n. 8 vuotta n. 5-10 savuketta päivässä. Minä tein pitkään vaan niin, että menin puhaltelemaan johonkin keppiin pihalle, kun teki mieli tupakkaa. Tää kuulostaa tosi typerälle, mutta se oikeasti toimi. Pari kertaa yritin laastareilla ja kerran nikotiinipusseilla, mutta ei niistä saanut samaa fiilistä. Ja joku siinä muuten oikeasti on, että kun pääsee pihalle käppäilemään rinkiä, niin se auttaa mieleen aika paljon hengähdystaukona, vaikka ei röökiä polta.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin juomisen, niin ei tehnyt mieli polttaakaan. Kännissä sitä tekee kaikkea tyhmää. Korvasin polttamisen entistäkin terveemmällä elämällä ja enemmällä liikunnalla. Kannattaa kokeilla. Maksaako röökiaski jo kympin, muuten? Hittolainen.
9,9e aski pallmall. Mies lopetti juhannuksena röökin. Istui laiturilla ja mietti, että 300e menee kuukaudessa tupakkaan. Seuraavana aamuna hän ilmoitti, että olen hieman hankala muutaman päivän, koska lopetan nyt tupakoinnin. Sanoin, että saat olla hankala, jos todella pääset eroon. Se loppu tosiaan siihen kokonaan. Eikä hän niin veemäinen ollut, mutta kyllä ne pienet asiat nosti tunteet pintaan, kun esim saha oli väärässä paikassa. Se oli jotenkin huvittavaa katseltavaa.Yöllä heräili pyörimään. Ei vaan ratkennut. 4 päivää siinä meni ja sit hän sanoi, etttä on aika ookoo fiilis.
1. Terveys
2. Hajuhaitat ( vaatteiden alinomainen pesu ja tuuletus)
3. Ärsyyntyminen koko hommaan, ei mitään mieltä
4. Raha
1. Jätin ostamatta
2. En pummaillut
3. En ottanut tarjottuja
En saanut meillä tupakointia loppumaan. Isäni veti tupakkaa kuin korsteeni ja samin eksäni oli ketjupolttaja. Molemmat tupakoivat sisällä. Ei auttanut kuin ottaa avioero, tosin myös muista syistä. Itse en ole koskaan polttanut, en edes henkostakaan vetäissyt! Enkä aio aloittaakaan.
Mieti, miten junttia tupakointi on.
Mä poltin 20 vuotta ja yritin monta kertaa lopettaa. Sit se loppuikin yrittämättä ikään kuin luonnostaan. Ei vain enää tehnyt mieli poltella. Savuton oon nyt neljättä vuotta.
Yksi työkaveri kertoi että lähti (talvella siis) jäälle kävelemään kun alkoi tehdä mieli sauhutella. Onnistui lopettamaan.
En itse polta mutta jos olisi tarve lopettamiseen niin on tullut mieleen että pitäisin mukanani vesi(tai vichyvesi)taskumattia ja jos nikotiininhimo iskisi, hörppäisin pikkuriikkisen minikulauksen.