Työttömät tuilla eläjät eivät suostu vastaan ottamaan työtä joka on kuitenkin elinehto tämän yhteiskunnan pyörimiselle
Ei se yhteiskunta niin toimi että työttömät hakee toimeentulotukea ja asuvat liian kalliissa asunnossa johon saa asumistukea. Eikä mitään tarkoitustakaan ottaa vastaan töitä jolla voisi rahoittaa omaa elämistään. Todella kummallista.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Suurin osa tuntemistani työttömistä on jo 50+ kuten minäkin. Ei meitä kukaan ota töihin, ellei työnantaja saa vähintään 80% palkkatukea.
Mä olen 54v. ja on otettu töihin palkkatuella. Yks palkkatuettu työkaveri on mua vanhempi.
Niin, eli et ole töissä. Palkkatukityö ei ole oikea työ.
Kyllä on. Työttömiä on ollut jopa valtion virastoissa palkkatuella toimistotöissä asiakaspalvelussa. Enää ei, mutta kaupungin yksiköissä ja yrityksissä kyllä.
Kyllä olen ottanut. Yksi tukityöpaikka 12 v aikana. Muualle en ole kelvannut.
Ilman tukia olisin asunnoton, lapsi otettu huostaan, hyvin todennäköisesti kuollut. Eläkkeellekään en pääse kun eräs nulikka kirjoitti 10 v sitten paperin että mun pitäis saada vähintään Nobelin yhdistetty fysiikan, lääketieteen ja kirjallisuuden palkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Suurin osa tuntemistani työttömistä on jo 50+ kuten minäkin. Ei meitä kukaan ota töihin, ellei työnantaja saa vähintään 80% palkkatukea.
Mä olen 54v. ja on otettu töihin palkkatuella. Yks palkkatuettu työkaveri on mua vanhempi.
Niin, eli et ole töissä. Palkkatukityö ei ole oikea työ.
Kyllä on. Työttömiä on ollut jopa valtion virastoissa palkkatuella toimistotöissä asiakaspalvelussa. Enää ei, mutta kaupungin yksiköissä ja yrityksissä kyllä.
Ei ole, koska työ loppuu heti kun loppuu palkkatukikin. Palkkatuella työtä tekevä on tukityöllistetty.
Vierailija kirjoitti:
Ilman tukia olisin asunnoton, lapsi otettu huostaan, hyvin todennäköisesti kuollut. Eläkkeellekään en pääse kun eräs nulikka kirjoitti 10 v sitten paperin että mun pitäis saada vähintään Nobelin yhdistetty fysiikan, lääketieteen ja kirjallisuuden palkinto.
amispohjalta lähtenyt vai peräti peruskoulututkinto takana?
Työttömiä on 265 000 ja avoimia työpaikkoja 53 000-jaetaanko nuo jokainen 6: n osaan.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on 265 000 ja avoimia työpaikkoja 53 000-jaetaanko nuo jokainen 6: n osaan.
Ja taas tämä nostetaan esille. Kuvitteletko tosiaan että mol.fi tai työmarkkinatori avoimet työpaikat on koko totuus? Salli mun nauraa!
Vierailija kirjoitti:
Voin muuten todeta että vihaan tätä maata ja suomalaisia. Jos voittaisin lotossa lähtisin ulkomaille lasten kanssa samana päivänä kun rahat ois tilillä. Enkä edes kusis suomen suuntaan.
Toivottavasti Puttepossu iskee tännekin niin saatte itse tuntea sen mitä olen kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, koska työ loppuu heti kun loppuu palkkatukikin. Palkkatuella työtä tekevä on tukityöllistetty.
Ei lopu. Mun työpisteessä on jatkuvasti töitä. Kun yksi lähtee niin uusi työntekijä tulee tilalle.
Minä olen ollut palkkatukitöissä ja työkokeilussa AMK tutkinnolla.
Noihin voidaan laittaa kenet tahansa.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu. Mun työpisteessä on jatkuvasti töitä. Kun yksi lähtee niin uusi työntekijä tulee tilalle.
Tällä lailla kunnat työllistivät aikoinaan kouluavustajia (nykyään kai koulunkäynninohjaajia): puoli vuotta töissä, ja sit vaihtoon just oli oppinut tuntemaan oppilaat ja hommat alkoi luistaa. Näin vältyttiin palkkaamasta oikeaa työntekijää ja valtion tuet rullasivat. En tiedä vieläkö on nykyäön sallittua.
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne.
Alkaa epäilyttää kokoomuksen ja EKn matemaattiset taidot puhumattakaan persuista.
Vierailija kirjoitti:
Tällä lailla kunnat työllistivät aikoinaan kouluavustajia (nykyään kai koulunkäynninohjaajia): puoli vuotta töissä, ja sit vaihtoon just oli oppinut tuntemaan oppilaat ja hommat alkoi luistaa. Näin vältyttiin palkkaamasta oikeaa työntekijää ja valtion tuet rullasivat. En tiedä vieläkö on nykyäön sallittua.
Mun työpaikalla on myös vakituisia työntekijöitä.
Mun entinen työnantaja palkkasi kouluavustajat lukuvuoden ajaksi. Olivat kesät työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut palkkatukitöissä ja työkokeilussa AMK tutkinnolla.
Noihin voidaan laittaa kenet tahansa.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Ja joudun aina uuteen työpaikkaan, kun kuulemma olen liian hidas niin en pääse samaan työpaikkaan koskaan takaisin.
Aivot väsyvät enkä pysty ymmärtämään asioita ja tekemään yhtä nopeasti kuin muut.
El oo tietsikkaa käytös, ei pydee hakee duunii
Vierailija kirjoitti:
El oo tietsikkaa käytös, ei pydee hakee duunii
Nyt vain lippis päästä ja nenän niisto, sen jälkeen marssit mielenkiintoiseen yritykseen paikan päälle töitä kysymään. Its simple as that!
Tuillaeläjät. Eivätkös he ole töissä? Tui on matkatoimisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä. Lisätunteja on kysytty 3 kuukauden välein sähköpostilla, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.
Mutta ei saa. Missä on työvoimapula?
Lisätunteja kysytään henkilökohtaisella käynnillä HR-päällikön luona. Tommoset sähköpostianelut on säälittäviä.
Nimenomaan kysytään sähköpostilla, jolla voi sitten todentaa asian työkkärintädille.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkoha mäki täällä töissä tuotan ku 8,5 tunnin aikana teen 1 tunnin töitä ja muun ajan maleksin niin ku muutki täällä ku ei oo töitä. Kohta varmaan menee tääki firma konkkaan ja taas on muutama kymmenen uutta työstä kieltäytyjää verorahoilla elämässä. Konkurssit jo finanssikriisin tasolla!
Mun työ on nimenomaan paikallaoloa ja ajantappamista lakisääteisesti.
-sos.alan laitosyökkö
Ja nämä tapauksethan kertoo koko työttömien armeijan luonteesta, kyllä olette kaukana arjesta.