Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät tuilla eläjät eivät suostu vastaan ottamaan työtä joka on kuitenkin elinehto tämän yhteiskunnan pyörimiselle

Vierailija
17.01.2024 |

Ei se yhteiskunta niin toimi että työttömät hakee toimeentulotukea ja asuvat liian kalliissa asunnossa johon saa asumistukea. Eikä mitään tarkoitustakaan ottaa vastaan töitä jolla voisi rahoittaa omaa elämistään. Todella kummallista.

Kommentit (203)

Vierailija
101/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi sitten työnantajat valittavat että hukkuvat työnhaku papereihin kun niitä tulee niin paljon.tämän on sanonut hallitus.mikään asia ei täsmää nyt.en usko aloittajaa enkä useita muitakaan kirjoittelijoita.

Kai niitä hakemuksia pakon edessä tehtaillaan, kun kela vaatii. Ei se tarkoita, että olisi oikeasti hakemassa töitä. 

Tuet ovat nyt jo niin pieniä että niillä ei elä.joka ei usko niin ottakaa lopputili.niin näette totuuden.kyllä sinä sen tiedät että kun tekee työhakemuksen niin motiivilla ei ole mitään tekemistä vaan jos työtä tarjotaan niin kyllä se vastaanotetaan .ja tiedät myös sen että töitä ei riitä.kaikille .älkää hyökätkö enempää itseänne vastaan ! Voitte joutua työttömäksi pysyvästi milloin vain ja entä sitten kun sosiaaliturvaa ei enään ole? Älkää

Älä jaksa. Kyllä niillä tuilla todella moni elää tälläkin hetkellä. Just eilen kaveri kertoi, että hänen työtön poikansa oli sanonut ettei hänellä ole mitään aikomusta mennä töihin kun nytkin ihan hyvin pärjää. Jotkut kuluttaa ihan minimaalisesti, ja arvostaa enemmän omaa vapautta kuin rahaa.

Vierailija
102/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön 9kk. Katson avoimet työpaikat läpi 2 kertaa päivässä. Lähetän hakemuksen jokaiseen paikkaan, jossa on asiallinen palkkaus (=palkka riittää elämiseen ilman tukia) ja edes teoriassa minulle soveltuva työnkuva (esim. en hae lääkärin paikkaa, koska olen tradenomi jne.). Tällä viikolla on lähtenyt tasan yksi hakemus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia ne persut pakkaa olemaan. 

Vierailija
104/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi sitten työnantajat valittavat että hukkuvat työnhaku papereihin kun niitä tulee niin paljon.tämän on sanonut hallitus.mikään asia ei täsmää nyt.en usko aloittajaa enkä useita muitakaan kirjoittelijoita.

Kai niitä hakemuksia pakon edessä tehtaillaan, kun kela vaatii. Ei se tarkoita, että olisi oikeasti hakemassa töitä. 

Tuet ovat nyt jo niin pieniä että niillä ei elä.joka ei usko niin ottakaa lopputili.niin näette totuuden.kyllä sinä sen tiedät että kun tekee työhakemuksen niin motiivilla ei ole mitään tekemistä vaan jos työtä tarjotaan niin kyllä se vastaanotetaan .ja tiedät myös sen että töitä ei riitä.kaikille .älkää hyökätkö enempää itseänne vastaan ! Voitte joutua työttömäksi pysyvästi milloin vain ja entä

Seli seli. 

Itse taidat olla orjapiiskuri joka nostaa yritystukia ja käyttää palkattomia työkokeilijoita. 

Vierailija
105/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä. Lisätunteja on kysytty 3 kuukauden välein sähköpostilla, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle. 

Mutta ei saa. Missä on työvoimapula? 

Vierailija
106/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pieni osa on "loisijoita". Loput eivät saa töitä, tai ovat työkyvyttömiä joita ei päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Jos ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle ei ole täysin työkyvytön. 

Vierailija
107/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pieni osa on "loisijoita". Loput eivät saa töitä, tai ovat työkyvyttömiä joita ei päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Jos ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle ei ole täysin työkyvytön. 

Niinhän sitä voisi luulla kun ei tiedä mitään todellisuudesta Kelan kanssa. 

Vierailija
108/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työtön 9kk. Katson avoimet työpaikat läpi 2 kertaa päivässä. Lähetän hakemuksen jokaiseen paikkaan, jossa on asiallinen palkkaus (=palkka riittää elämiseen ilman tukia)

Uusi aika vaatii uudenlaista suhtautumista työhön. Palkkamalttia tarvitaan ja on tyydyttävä vähempään palkkatasoon, jotta voidaan työllistää mahdollisimman moni

Vierailija
109/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään olla vapaa ja työtön. Rahaa tulee kelasta nappia painamalla. Mukavaa elämää on tää työttömyys ollut. Kesä tulee niin lähden mökille pitkäksi aikaa. Olin viime vuonna 3,5 kuukautta mökillä. Olen jo lähes viisikymppinen niin ei kukaan enää pyydä minua töitä tekemään edes joten ei ole pelkoa että joutuu kesällä töihin.

Entäs kun sairastut vakavasti, sanotaan vaikkapa eläke-ikäisenä? Kansaneläkkeestä ei juurikaan kalliita lääke- ja hoitokuluja maksella.

Vierailija
110/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä. Lisätunteja on kysytty 3 kuukauden välein sähköpostilla, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle. 

Mutta ei saa. Missä on työvoimapula? 

Lisätunteja kysytään henkilökohtaisella käynnillä HR-päällikön luona. Tommoset sähköpostianelut on säälittäviä.

Vierailija
111/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aloja voi verrata keskenään, paljonko sinä tuotat tai joku kynänpyörittelijä tuottaa. Tai kirjailija jolla on kaksi kirjaa. Eikö silloin osan suojatyöpaikat lähde alta turhilta virkailijoilta. Entä alat joista on muille vain haittaa ja esteitä, esimerkiksi ei olekaan hyödyllinen ala kuten on luultu. Jos niitä oikein lähtee tutkimaan ja "kaivaa luurangot ylös lapiolla". Aina on kaivettavaa. Tuskin kaksi työntöntä ristissä vaikuttaa aina kokonaisuuteen, ehkä heitä on syrjitty. Suomessahan on vaikea päästä firmoihin, ellei ole suhteita. Osalla on syitä miksi ei ole vaativassa työelämässä, ehkä harkitsee muita aloja.

Vierailija
112/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun joku tajuaisi joskus. 

En suostu ottamaan työtä vastaan koska olen työkyvytön. Siitä lääkärin paprut. Mutta kela se vaan jaksaa passittaa työttömäksi työnhakijaksi aina uudestaan. 

Pitkäaikaistyöttömistä (jotka saa toimeentulotukea) iso osa on työkyvyttömiä. 

Ei se tilanne siitä mihinkään muutu vaikka tuet pienenee, huudetaan menetöihin ja vedetään herne nokkaan jos työttömät ei hae töitä vaan hakee toimeentulotukea. 

Missä on halpoja asuntoja? Sen haluisin nähdä! Kuitenkin sairauteni vuoksi tarvin erikoissairaanhoitoa, terapeuttia yms palveluita joten minnekään pöpelikköön jumalanselän taakse en voi muuttaa ajokortittomana ihmisenä.

Btw minä kävin aikoinaan töissä ja sain mukavaa 7000e nettoliksaa. Mutta elämä se ei aina menekään niinku suunnittelee ja toivoo.....

Luulisi että näillä aikanaan saaduilla nettotuloilla olisi ajokortti ja oma asuntokin.Monilla 2 tonnin nettotuloillakin on nämä.

Vierailija
113/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi aika vaatii uudenlaista suhtautumista työhön. Palkkamalttia tarvitaan ja on tyydyttävä vähempään palkkatasoon, jotta voidaan työllistää mahdollisimman moni

Joo, mä niin tykkään tehdä töitä 1500e bruttopalkalla.

Ohis

Vierailija
114/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on järkevää työtä ja ei liian pitkä matka.. esim 100km suunta on liikaa 

Vierailija
115/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nykyään mitään työtä tarjota, joten ihan turha unelma sen "vastaanottamisesta". Miten näillä tämän asian jankkaajilla on aina tämä kuvitelma, että työttömille tyrkytetään paikkoja, joihin sanovat ei. Onko teillä yhtään mitään käsitystä, miten kova kilpailu niistä vähänkään järkevistä työpaikoista oikein on? Niistä vakituista työpaikoista, joilla voi oikeasti elättää itsensä ilman tukia?

Mutta tämähän olikin provo joltain elämäänsä kyllästyneeltä eläkeläiseltä, jolla ei ole muutakaan tekemistä kuin kertoa maailmalle miten pihalla kaikesta onkaan.

Ja taas esimerkki siitä että työt ei kelpaa.Heti pitää olla vakituinen työ ja kokoaikainen ja "jolla elää."Eli matalapalkkatyöt ei kelpaa..Kukaan ei väitä että tyrkytetään paikkoja mutta huonommin palkatut työt ei kelpaa koska makaamalla saa melkein saman.

Vierailija
116/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on painostettu ja kiusattu työkyvyttömäksi. Myös osalla ei samoja mahdollisuuksia kuin toisella. Sitten lisää kiusataan ja painostetaan ihmisiä. Myös virkailija-armeija. Sairasta. Joillakin on todella myös vaivat ja Suomi ei ole hyvä ilmastoltaan. Paha ilmapiiri.

Vierailija
117/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät pössytteijät lymyävät kotona

Vierailija
118/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Suurin osa tuntemistani työttömistä on jo 50+ kuten minäkin. Ei meitä kukaan ota töihin, ellei työnantaja saa vähintään 80% palkkatukea.

Vierailija
119/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun karenssi loppuu niin se sitten lusittu kenenkään ei kannata ottaa vastaan työtä josta ei joko pidä ja josta maksetaan paskaa palkkaa. Se on oikein  että työtön saa työttönyysrahan. :) 

Ja sitten koetetaan väittää kuinka työttömät haluavat töitä!Minä en tee,anna muiden raataa.Minä elän muiden rahoilla!

Vierailija
120/203 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut toimeentulotukea, joten asuntoni vuokra on vain oma henkilökohtainen ongelmani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä