Työttömät tuilla eläjät eivät suostu vastaan ottamaan työtä joka on kuitenkin elinehto tämän yhteiskunnan pyörimiselle
Ei se yhteiskunta niin toimi että työttömät hakee toimeentulotukea ja asuvat liian kalliissa asunnossa johon saa asumistukea. Eikä mitään tarkoitustakaan ottaa vastaan töitä jolla voisi rahoittaa omaa elämistään. Todella kummallista.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, loppuuko eläkeloiselta elättäjät? No, pian leikataan myös eläkkeistä!
no eipä ole omasta eläkkeestä leikattu vaan se itseasiassa nousi tälle vuotta taas. hähhähää. asumistukea en muutenkaan saa koska asun työssä olevan kumppanin kanssa. ja käyn kyllä ihan töissäkin pieniä määriä jaksamiseni rajoissa, harmittaako?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Suurin osa tuntemistani työttömistä on jo 50+ kuten minäkin. Ei meitä kukaan ota töihin, ellei työnantaja saa vähintään 80% palkkatukea.
Mä olen 54v. ja on otettu töihin palkkatuella. Yks palkkatuettu työkaveri on mua vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon seurannut meidän töissä siivojaa. Keski-ikäinen suomalainen mies, ja ihan hyvin pärjää. Että siltä alalta ainakin löytyis duunia.
Siis että joku tekee jotain työtä tarkoittaa sinusta, että sillä alalla on töitä?
Itse tiedän siivoojan joka ajelee vanhempiensa autollaan töihin (vaihtuvat kohteet), kun tunteja ei tule tarpeeksi, eikä palkkaa, että sillä maksaisi auton.
Jos sinun tietämäsi siivooja ei saa parempaa paikkaa niin se ei tarkoita etteikö niitä paikkoja olisi.
Valtiovarainministerimme ei ole tehnyt päivääkään töitä.
Ei hätää.
Oikeisto on tekemässä vuosisadan taikatemppua, jossa tukia leikkaamalla saadaan 100 000 uutta työpaikkaa. Kukaan ei ole vielä kertonut miten tämä onnistuu, mutta näin he kovasti uskovat.
Toistaiseksi on mennyt päin mäntyä ja rajatkin vuotavat mutta sehän on vain hyvä, sillä työpaikkoja tulee kohta niin paljon, että tarvitaan kaikki mahdollinen työvoima täyttämään ne.
Vierailija kirjoitti:
Onko noille työttömille tarjolla sellaisia töitä että ei en tarvitse hakea niitä tukia? Vai tarjolla sellaisia töitä että niitä tukia on haettava joka tapauksessa, kävipä sitten töissä tai ei, ja ne käytettävissä olevat ja vähäiset nettotulot jopa pienenee sen jälkeen kun käy töissä. Siinäpä olis miettimist
Tietysti pitäisi tarjota 3 tonnin palkka ja työpaikka kodin vierestä.Mitä jos yrittäisi elättää itsensä eikä vaatia tukia?
Aijaa. Samaan aikaan monet ovat ryhtyneet opiskelemaan lähihoitajiksi.
Sellaiset ihmiset jotka ovat käytyäneet vaikka minkälaisia aineita, varastelleet, huijanneet, pahoinpidelleet ihmisiä, ahdistelleet, raiskanneet jne
Lähihoitajille kyllä töitä riittää. Mukavia pelihetkiä näiden kanssa. Ihan kantasuomalaisia ovat.
Ps. Uskon kyllä että ihminen voi parantaa tapansa, mutta aika riskaabelia hommaa tämä nykymeno.
Mulla on niin huono omatunto työttömyydestä, kun hyväosaiselta VARASTETAAN omaisuutta verojen muodossa. Ajattelin ehkä muuttaa igluun elämään omavaraisesti.
Ei haluta maksaa palkkaa jolla kansalainen kiinnitetään yhteiskuntaan siten että omaisuutta kertyy ja saa ostettua oman asunnon ja tarvittaessa tekee mieli puolustaa omaa maataan.
Jos ei saa mitään itselleen ja pääse mukaan yhteiskuntaan, niin sodan syttyessä EU:ssa on paljon maita jotka tarjoaa yhtä huonoja työpaikkoja ja vuokria.
Ne jää puolustamaan joilla omaisuutta on. Kyllä palkka pitää olla kilpailullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä. Lisätunteja on kysytty 3 kuukauden välein sähköpostilla, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.
Mutta ei saa. Missä on työvoimapula?
Lisätunteja kysytään henkilökohtaisella käynnillä HR-päällikön luona. Tommoset sähköpostianelut on säälittäviä.
Kyllä ne pitää kirjallisesti kysyä. Osa-aikatyötä tekevät on työkkärin listoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyötön ei pärjää missään töissä. Heistä on enemmän haittaa kuin hyötyä työpaikoilla.
Vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, loppuuko eläkeloiselta elättäjät? No, pian leikataan myös eläkkeistä!
no eipä ole omasta eläkkeestä leikattu vaan se itseasiassa nousi tälle vuotta taas. hähhähää. asumistukea en muutenkaan saa koska asun työssä olevan kumppanin kanssa. ja käyn kyllä ihan töissäkin pieniä määriä jaksamiseni rajoissa, harmittaako?
Ei harmita, koska eläkkeisiin (nykyisiin) kajotaan, koska maksajat loppuvat :). Käyt toki enemmän töissä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Suurin osa tuntemistani työttömistä on jo 50+ kuten minäkin. Ei meitä kukaan ota töihin, ellei työnantaja saa vähintään 80% palkkatukea.
Mä olen 54v. ja on otettu töihin palkkatuella. Yks palkkatuettu työkaveri on mua vanhempi.
Niin, eli et ole töissä. Palkkatukityö ei ole oikea työ.
Ap ei suostu ottamaan vastaan paskaduunia paskapalkalla
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkään ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkään ottaa.
Pitää jos muidenkin pitää ;) Et ole ap mitenkään erityisasemassa muihin verrattuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkään ottaa.
Pitää jos muidenkin pitää ;) Et ole ap mitenkään erityisasemassa muihin verrattuna
Ei pidä. Jokainen päättää omasta puolestaan. Enkä ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään olla vapaa ja työtön. Rahaa tulee kelasta nappia painamalla. Mukavaa elämää on tää työttömyys ollut. Kesä tulee niin lähden mökille pitkäksi aikaa. Olin viime vuonna 3,5 kuukautta mökillä. Olen jo lähes viisikymppinen niin ei kukaan enää pyydä minua töitä tekemään edes joten ei ole pelkoa että joutuu kesällä töihin.
Entäs kun sairastut vakavasti, sanotaan vaikkapa eläke-ikäisenä? Kansaneläkkeestä ei juurikaan kalliita lääke- ja hoitokuluja maksella.
Myös eläkeläiset saa toimeentulotukea.
Takuueläke on 970 netto ja 200 000 eläkeläistä eläkeläisen asumistukea ja 240000 leskeneläkettä.
Työministerilläkin aikaa palstailla?
Paljonkoha mäki täällä töissä tuotan ku 8,5 tunnin aikana teen 1 tunnin töitä ja muun ajan maleksin niin ku muutki täällä ku ei oo töitä. Kohta varmaan menee tääki firma konkkaan ja taas on muutama kymmenen uutta työstä kieltäytyjää verorahoilla elämässä. Konkurssit jo finanssikriisin tasolla!