Työttömät tuilla eläjät eivät suostu vastaan ottamaan työtä joka on kuitenkin elinehto tämän yhteiskunnan pyörimiselle
Ei se yhteiskunta niin toimi että työttömät hakee toimeentulotukea ja asuvat liian kalliissa asunnossa johon saa asumistukea. Eikä mitään tarkoitustakaan ottaa vastaan töitä jolla voisi rahoittaa omaa elämistään. Todella kummallista.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne.
Palkkatuettu työ on viimesijainen keino työllistyä. Ensisijaisesti haetaan vapaita työpaikkoja ja tehdään avoimia hakemuksia työmarkkinoilta. Siten työllistyy varmimmin pitempiaikaiseen työsuhteeseen.
On tosi yleistä ettei korkeastikoulutettu tai sellaisen ammatin osaaja, joka tienaa enemmän, ota matalasti palkattuja töitä vastaan.
Pitävät itseään parempana. Monesti työttömänäkin saavat reilusti enemmän kuin mitä kyseisessä ammatissa saisi ylityölisineen. On myös yleistä ettei ylityölisiä makseta joten todelliset tulot on 400e vähemmän.
Työnteko ei kelpaa, koska porukka pitää itseään parempana kuin tarjotut työt ja heille maksetaan paremmin tekemättömyydestä.
En löydä halukasta palkanmaksajaa, työhaluja kyllä olisi.
Töiden "vastaanottaminen" väite vihjaa että töitä tarjoiltaisiin työttömille kuin ravintolassa ruokaa, mutta ei se niin mene. Osoittaa miten harhaisia moisen paskan väittäjät ovat.
Työttömillä on työnHAKUvelvollisuus. Töitä ei vain saa hakemallakaan!! Tämä on se todellisen elämän totuus!!!
Olen jo vuoden ollut työttömänä, yhtään työpaikkaa ei ole mulle "tarjottu"!!
Vierailija kirjoitti:
Työttömillä on työnHAKUvelvollisuus. Töitä ei vain saa hakemallakaan!! Tämä on se todellisen elämän totuus!!! Olen jo vuoden ollut työttömänä, yhtään työpaikkaa ei ole mulle "tarjottu"!!
Kultaseni, taktiikkasi on aivan väärä. Pitää verkostoitua ja löytää piilotyöpaikat sekä kontaktoida mielenkiintoisia yrityksiä avoimilla hakemuksilla. Onhan cv:si kunnossa? Ihmettelen jos et vuoden jälkeen ole työllistynyt.
Vierailija kirjoitti:
On tosi yleistä ettei korkeastikoulutettu tai sellaisen ammatin osaaja, joka tienaa enemmän, ota matalasti palkattuja töitä vastaan.
Pitävät itseään parempana. Monesti työttömänäkin saavat reilusti enemmän kuin mitä kyseisessä ammatissa saisi ylityölisineen. On myös yleistä ettei ylityölisiä makseta joten todelliset tulot on 400e vähemmän.
Työnteko ei kelpaa, koska porukka pitää itseään parempana kuin tarjotut työt ja heille maksetaan paremmin tekemättömyydestä.
Ei ole kyse mistään paremmuudesta, vaan ammattiylpeydestä. Jos sulla on jonkun alan vankka työkokemus, osaamista ja tietoa, niin ei siinä heti ensimmäiseksi olla katselemassa jotain muuta. Ihan kohtuullista on pitää se oma ala ykkössijalla. Määräaikaisia työsuhteita ei edes noin vaan pureta ja pahimmillaan siinä menee oman alan työmahdollisuus ohi, jos nykyinen työnantaja ei ole halukas työsuhteen purkuun ja uusi ei voi odottaa nykyisen työsuhteen päättymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömillä on työnHAKUvelvollisuus. Töitä ei vain saa hakemallakaan!! Tämä on se todellisen elämän totuus!!! Olen jo vuoden ollut työttömänä, yhtään työpaikkaa ei ole mulle "tarjottu"!!
Kultaseni, taktiikkasi on aivan väärä. Pitää verkostoitua ja löytää piilotyöpaikat sekä kontaktoida mielenkiintoisia yrityksiä avoimilla hakemuksilla. Onhan cv:si kunnossa? Ihmettelen jos et vuoden jälkeen ole työllistynyt.
Olen tehnyt avoimia hakemuksiakin, cv on tehty niiden ohjeiden mukaan mitä sain työnhakukurssilla, jolla suoritin myös työturvallisuuskortinkin, edellisessä työpaikassa tuli oltua n. 14 vuotta, mikä osoittaa pitkäaikaista sitoutumista työpaikkaan, mutta muutama haastattelu on ainut tulos mitä työnhaku on tuottanut. Aina tulee vaan se: "valitettavasti ette tällä kertaa tulleet valituksi tähän tehtävään", ja avoimista hakemuksista ei myöskään ole kuulunut koskaan mitään.
Olen hakenut samankaltaisia paikkoja mistä on työkokemusta edellisestä työpaikasta, mutta ei näy olevan mitään merkitystä, olen hakenut myös ihan eri alojenkin paikkoja, mutta ihan samantekevää, mitään en saa. Pikemminkin ihmettelevät sitten että miksi haen ihan erilaista työtä jota olen aiemmin tehnyt.
Minun pitäisi olla varmaan joku ihan eri henkilö että saisin töitä. Ei ole komeaa ulkonäköä, ehkä olisi parempi poistaa kuva siitä cv:stä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt avoimia hakemuksiakin, cv on tehty niiden ohjeiden mukaan mitä sain työnhakukurssilla, jolla suoritin myös työturvallisuuskortinkin, edellisessä työpaikassa tuli oltua n. 14 vuotta, mikä osoittaa pitkäaikaista sitoutumista työpaikkaan, mutta muutama haastattelu on ainut tulos mitä työnhaku on tuottanut. Aina tulee vaan se: "valitettavast
Tuo kuvavaatimus cv:ssä pitäisi kyllä poistaa! Olen joskus miettinyt, että laitan siihen kuvan käsistäni. Työtäni tehdään käsillä, ei naamalla, ja käsistäni näkyy, että töitä on tehty! Niinhän ne kauniisti kiertelee, että kuva tuo persoonallisuutta hakemukseen ja jää paremmin rekrytoijan mieleen. Joo joo, uskoo ken tahtoo. Miellyttävän näköisiä henkilöitä ne niistä valikoi. Jos kaksi hakijaa on muuten täysin samalla viivalla, niin ihan taatusti miellyttävämmän näköinen saa paikan.
Outo väite, koska pitäisi olla kunnon työpaikkoja firmoissa (ei suojatyöpaikkoja kunnalta), kuntopaja ei ole kunnollinen paikka. Moniko jaksaa pitkän päivän vajaakuntoisena tai muuten jos haluaa tehdä jotain muuta. Kenties osa haluaisi panostaa omaan yritykseen, niiden luonti ja säilyttäminen on tehty aika vaikeaksi. On kilpailu ja markkinat. Ihmiset eivät ole pelkkiä kaleeriorjia robottina työmarkkinoilla, ihmisillä pitäisi olla ihmisarvo. Eläimillä myös hyvinvointi.
Kyllä minä ottaisin heti paikan vastaan jos tarjottaisiin paikoista joissa olen käynyt haastattelussa. Tarjouksia vaan ei kuulu. Harvoin kutsutaan edes haastatteluun. Ei sitä työtä noin vaan oteta, kun sitä ei tarjotakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse mistään paremmuudesta, vaan ammattiylpeydestä. Jos sulla on jonkun alan vankka työkokemus, osaamista ja tietoa, niin ei siinä heti ensimmäiseksi olla katselemassa jotain muuta. Ihan kohtuullista on pitää se oma ala ykkössijalla. Määräaikaisia työsuhteita ei edes noin vaan pureta ja pahimmillaan siinä menee oman alan työmahdollisuus ohi, jos nykyinen työna
Aika harva määräaikainen työsopimus ei tänä päivänä sisällä irtisanomis/sanoutumispykälää. On sekä työnantajan että työntekijän etu jos työsopimuksen voi irtisanoa normaalin irtisanomisajan puitteissa.
Olen aivan samaa mieltä, että pitkän työkokemuksen, vahvan ammattitaidon omaavan ja päälle vielä korkeakoulutkinnon suorittaneen on turha lähteä hakemaan sellaisia töitä, joihin ei vaadita koulutusta tai työkokemusta. Ensinnä se on resurssien tuhlausta ja sen vaatiminen/ehdottamienn kuvastaa vain perisuomalaista kateutta ja herravihaa. Hyväksytään ennemmin, että ihmisillä on erilaiset vahvuudet ja valmiudet eri tehtäviin. Lisäksi, koulutettu henkilö ei jää niihin alemman palkkaluokan paikkoihin kuin hetkeksi ja pakon edessä. Tätä tärkeämpää on sisäistää se, että jos kyvykkäämpi ja koulutettu aines työllistetään kiusantekona matalapalkkatöihin niin heikompi aines, jolle koulutusta vaatimattomat työpaikat ainoa vaihtoehto työllistyä, jää tietenkin ilman töitä. Ja mitä pitempää kouluttamaton ja/tai vähemmän kyvykäs aines on ilman töitä, sitä varmemmin he ei työllisty jatkossakaan. Siitä tulee lopulta huomattavasti suurempi taloudellinen ja yhteiskunnallinen taakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt avoimia hakemuksiakin, cv on tehty niiden ohjeiden mukaan mitä sain työnhakukurssilla, jolla suoritin myös työturvallisuuskortinkin, edellisessä työpaikassa tuli oltua n. 14 vuotta, mikä osoittaa pitkäaikaista sitoutumista työpaikkaan, mutta muutama haastattelu on ainut tulos mitä työnh
Ei kuvaa cv:hen, eikä syntymävuotta. Jos tutkinnon suorittamisesta on 20-30v, älä laita vuosilukua. Ihan perusjuttuja cv:n kirjoittamisesta. Jos joku muuta opettaa niin se joku ei ole ajan tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä? Mitään ei ole tarjottu eikä hakemuksiin vastata.
T: N 52 v,merkonomi
Voitko muuttaa ihan mihin vain? Oletko talouspuolen merkonomi?
16 v kuopus asuu vielä kotona joten en vielä voi muuttaa..Asumme Vantaalla.
Ok. No jos on joku muu talousnero, niin Rautalammilla on paikka ollut auki varmaan vuoden.
Ja syy ettei työtä voi tehdä etänä vaikka Vantaalta oli???? Pistä linkki avoimeen paikkailmoitukseen niin katsotaan miten monta sataa hakemusta se saa :D
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pari tällaista tapausta. Toinen 60-v täysi juoppo. Ollut töissä viimeksi kolmekymppisenä. Toinen 35-v elämäntapatyötön joka vain laiska ettei työt kiinnosta.
Hieno tuttavapiiri sinulla. Miten tuollainen voittaja kuten sinä viettää kun aikaa tällaisten tuttujen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt avoimia hakemuksiakin, cv on tehty niiden ohjeiden mukaan mitä sain työnhakukurssilla, jolla suoritin myös työturvallisuuskortinkin, edellisessä työpaikassa tuli oltua n. 14 vuotta, mikä osoittaa pitkäaikaista sitoutumista työpaikkaan, m
Ei onnistu kuntarekryssä ainakaan eikä monissa muissakaan nettikaavakkeissa. Syntymäaika on pakko ilmoittaa. Neuvo jättää vain ikä ilmoittamatta on samaa sarjaa nykyään kuin se kuuluisa tehtaan portille käveleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse mistään paremmuudesta, vaan ammattiylpeydestä. Jos sulla on jonkun alan vankka työkokemus, osaamista ja tietoa, niin ei siinä heti ensimmäiseksi olla katselemassa jotain muuta. Ihan kohtuullista on pitää se oma ala ykkössijalla. Määräaikaisia työsuhteita ei edes noin vaan pureta ja pahimmillaan siinä menee
Voi mitä ylpeyttä!Miksi sinun mielestä matalapalkkaista työtä tekevä on heikompi aines ja vähemmän kyvykäs?Kaikkia ei kiinnosta ura ja korkea palkka ja vuosikausia koulunpenkillä istuminen.Ja sen jälkeen työttömänä makaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse mistään paremmuudesta, vaan ammattiylpeydestä. Jos sulla on jonkun alan vankka työkokemus, osaamista ja tietoa, niin ei siinä heti ensimmäiseksi olla katselemassa jotain muuta. Ihan kohtuullista on pitää se oma ala ykkössijalla. Määräaikaisia työsuhteita e
Luetun ymmärtäminen. Heikompi aines: ne joilta puuttuu kyky ja/tai halu kouluttautua sekä hakeutua vaativampiin tehtäviin. Tarkoittaa melkeinpä väistämättä matalapalkkaisia töitä. Melkien odotan sitä huutoa kun jokaiselta löytyy tuttavapuurustä vähintään yksi kansakoulutodistuksella miljoonia tienaava XD
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen. Heikompi aines: ne joilta puuttuu kyky ja/tai halu kouluttautua sekä hakeutua vaativampiin tehtäviin. Tarkoittaa melkeinpä väistämättä matalapalkkaisia töitä. Melkien odotan sitä huutoa kun jokaiselta löytyy tuttavapuurustä vähintään yksi kansakoulutodistuksella miljoonia tienaava XD
Heikompi aines. Kehitysvammaisuudesta tuomitaan köyhyyteen ja koulussa menestyvät ovat voittaneet geenilotossa ja heitä palkitaan sen lisäksi vielä paremmilla palkoillakin, kun koulut sujui kuin leikiten. Vettä vain.
Nykyään matalapalkka-aloillakaan ei katsota hyvällä hitaita ja heikosti hoksaavia ihmisiä. Saavat nopeasti monoa, kun eivät ole tuottavia. Siksi nyt tällä hetkellä hiillostetaan koulutettua väkeä, koska heissä on sitä jotain.
He ymmärtävät yksinkertaisetkin asiat heti ja ovat tuottavia hyvin nopealla perehdytyksellä.
Työttömänä on paljon sellaista porukkaa joka haluaisi tehdä töitä, mutta heidät potkitaan ulos, koska ovat liian hitaita monessakin mielessä.
PERSU TROLLI MENE TÖIHIN JA JÄTÄ TÄMÄ PASKAN KIRJOITTELU KOKONAAN JA SEN KALJAN LIPITTÄMINEN.
Okei. Mieti sit tätä kun makselet kansaneläkkeestäsi vakavan sairautesi aiheuttamia hoitokuluja ja lääkelaskuja. Vanhuus ei tule yksin, niinhän sitä sanotaan..