Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla olisi seuraavat 3kk vapaata, mitä tavanomaisesta arjesta poikkeavaa puuhailisit?

Vierailija
15.01.2024 |

Minulle on tulossa sattuneesta syystä seuraavat reilu 3kk "lomaa". Vapaa-aikaa siis riittää ja mietin miten voisin sitä hyödyntää, tehdä siis jtn muutakin kun vaan "normi juttuja". Ulkomaille lähtisin muuten, mutta ylimääräistä rahaa ei nyt kauheasti ole. Jotain uutta harrastusta olisi kiva kokeilla, mutta ei ole oikein mitään mikä erityisesti kiinnostaisi... Mitä te tekisitte?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin romaanikäsikirjoitukseni valmiiksi. Olisi niin luksusta!

Vierailija
2/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin koh samuille nättiin villaan ja nauttisin elämästä . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin lomamatkalle Etelä-Koreaan 17:sta kertaa. Ainut este on, että en ole pystynyt kerryttämään tarpeeksi lomapäiviä töistä. Mies25

Vierailija
4/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun helmikuuksi pakkolomalle ensimmästä kertaa lähes 30 vuoteen ja lähden etelään. Jos jäisin Suomeen, pyörisin varmaan kotinurkilla niin kuin normi viikonloppuna.

Vierailija
5/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti reissuun. 

Vierailija
6/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjeveneen miehistöksi. Joutuisi vähän maksamaan mutta vaikka lainalla.

Vierailija
7/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti säiden lämmittyä ulkoilisin mahdollisimman paljon, siihen asti jumppaisin kotona. Kävisin kotona myös kaappeja läpi ja myisin / antaisin pois / hävittäisin itselleni tarpeettomia tavaroita. Mukava olisi myös reissata joko kotimaassa tai kauempanakin, mutta se tosiaan kuluttaisi säästöjä, joten jäisi varmaan aika vähiin.

Vierailija
8/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kirjastoon ja lainaisin teoksia ennen minulle tuntemattomalta kirjailijalta. Lukisin paljon.

Käyttäisin hyväkseni kotikaupunkini museoiden ilmaiset sisäänpääsypäivät. 

Päiväsaikaan pyrkisin olemaan mahdollisimman paljon ulkoilmassa kevyesti liikkuen.

Vuorokausirytmin pitäisin tarkasti ennallaan, illalla järkevään aikaan nukkumaan ja aamulla viimeistään kahdeksalta ylös.

Vierailija
9/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäisin. Mielikuvitusmatkailu poistumatta omalta kotisohvalta on sitä parhautta!

Vierailija
10/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin saada ruokarytmin ja kuntoilurytmin kuntoon. Ihan perus elämä siis sellaiseksi että rutiinit on kunnossa, lähinnä just ruoka, uni ja kuntoilu. Nyt tässä arjen pyörityksessä tuntuu kuin jokainen päivä olisi vaan yhtä selviytymistä päivästä toiseen.

Vierailija
11/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin ison neuletyön. Varmaan vastaisin enemmän perheen ruokahuollosta, ja päiväkotilaisen kanssa tulisi oltua enemmän kotona/lyhyempää päivää. Varmaan käytäisiin lapsen kanssa sukuloimassa enemmän. 

Päivisin hiihtelisin, myöhemmin lenkkeilisin tai kävisin kävelyillä. Käyttäisin museokorttia ja tutustuisin lähialueen museoihin.

Nyt on vähän huono sää aloittaa mitään kodin kunnostusprojektia, ehkä tekisin sisällä jotain pientä.

Aloittajalle vinkiksi, onko sinulla jotain huonekaluja, joita voisit tuunata? Itse olen useamman huonekalun kunnostanut kesälomilla ja vanhempainvapaalla.

Vierailija
12/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryyppäisin. Mielikuvitusmatkailu poistumatta omalta kotisohvalta on sitä parhautta!

Tuohan on ihan normi arkea

Vierailija
13/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläminen 3 kk jossain halvassa Aasian maassa tulisi edullisemmaksi kuin eläminen Suomessa. Joten lähtisin.

Vierailija
14/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä vaikka töihin. Tai ainakin käydä näyttämässä naamaani siellä

Vierailija
15/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko ajan vapaata muutenkin, kun ei tarvitse enää käydä töissä ja voin viettää luksuselämää.

Vierailija
16/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkua ja hiippailla kotona. Katsella ja kuunnella uutisia. Lukea paperi-Hesari.

Käydä kaupassa ostamassa wessapaperit ja pesuaineet kuukaudeksi. Imuroida.

Taas pötkötellä välillä. Ehkä päiväunet. Puhua puhelimessa.

Laittaa pariksi-kolmeksi päiväksi safkat valmiiksi.

Vierailija
17/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toissakesänä yksin 6 viikkoa. Aloin jo hyvissä ajoin käymään kotia läpi ja tämän 6 viikkoa tein ns täysiä. Heti töiden jälkeen jatkoin. Oli hirveä työ. 

Kun perhe tuli takaisin, kävivät läpi ja valtaosa lähti kiertoon.

Viime kesänä tein saman, paitsi sain valmiiksi ennen kuin aloitin.

Tee kunnon jälkeä, ylläpito on helppoa

Vierailija
18/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona useita kuukausia ja voin kertoa että mitä kauemmin kotona on niin lähialue käy liian tutuksi jos ei ole rahaa matkustaa. Ei kiinnosta enää kävelyt, hiihdot tms vaan haluaisin jonnekkin reissuun.

Vierailija
19/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan tehosiivoaisin kämpän, myisin kaiken ylimääräisen. Sitten rahoilla jonnekin lomailemaan. Viimeisen kuukauden vain olisin. Lukisin varmaan paljon. Lopulta kaikelle muulle on arjessa aikaa paitsi rauhassa lukemiselle ja kunnon levolle.

Vierailija
20/36 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen pitkä sairausloma yhtenä keväänä jolloin geokätköilin lähes joka päivä, harrastin sitä kyllä aikaisemminkin ja edelleen sen jälkeenkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi