Sairaanhoitaja: Paljonko ovat bruttotulosi vuodessa?
Kommentit (40)
Tottakai pyhätöistä ja yötöistä on oikeus saada korvauksia.
Turhaa te pillastutte, minä en sano että sairaanhoitajat saisivat liikaa palkkaa tai muuta, vaan ainoastaan että mielestäni palkaa ei käytännössä ole surkea. Eikä tarvikaan olla, tietenkään. Sairaanhoitajat tekevät arvokasta työtä.
Siis yksi viikonloppu kuussa vapaata. Joulut, uudenvuodet ym. töissä. selittele lapselle miksi äiti ei ole katsomassa kun pukki tulee. Nukut kun muut valvovat ja valvot kuin toiset nukkuvat. Musta se on ihan kamalaa!
T: Työn vaativuuden ja työaikojen/ huonon palkan takia alaa vaihtanut!
21600e. Eli 1800e/kk. Työaikani on ma-pe klo 8-16.
moni ei tekisi niin raskasta, vaativaa ja vastuullista työtä sillä rahalla kuitenkaan. Menkääpäs koittamaan joskus, kuinka kauan viihtyisitte ja olisiko palkkapäivänä hyvä mieli vai tuntuisiko kuitenkin siltä että olen tehnyt enemmän arvosta...
Enkä kritisoinut mitenkään noita vuoro- ym lisiä.
Tuo kertoo vaan ihan sen hoitoalan arvostuksesta, mikä jo tiedetäänkin :(
yöt ja pyhät tuottavat arkivapaita. Minua se ei lohduttanut sikäli, että mieheni ja lapseni elivät eri rytmiä. Esimerkiksi kaksi iltavuoroa peräkkäin tarkoittí sitä, että en nähnyt kuin nukkuvia lapsia muutamaan päivän. Korvaus ei todellakaan kata sitä, mitä menettäa: aikaa lasten ja miehen kanssa. Niinpä minäkin, lukuisten muiden hoitajien tavoin, päädyin vaihtamaan alaa. Nyt päivätyötä ja palkka vähän parempi kuin hoitajajana kaikkinen lisineen. Ja työ tuntuu NIIN helpolta ja kevyeltä hoitsun työn jälkeen. Ah, näitä kissanpäiviä.
Terveisiä työpaikalta!
Vierailija:
Tuo kertoo vaan ihan sen hoitoalan arvostuksesta, mikä jo tiedetäänkin :(
eli paska palkka, suorastaan surkea.
Alan vaihto täälläkin haaveessa, ei pelkästään palkan takia, vaan muutenkin kaipaan jotain muuta. Samalla palkalla voin mieluusti tehdä miljoonaa muuta hommaa...
Saanko udella, mihin alaan vaihdoit? Tai oisko hyviä ideoita?
T. Toinen alanvaihdosta haaveileva
Vierailija:
yöt ja pyhät tuottavat arkivapaita. Minua se ei lohduttanut sikäli, että mieheni ja lapseni elivät eri rytmiä. Esimerkiksi kaksi iltavuoroa peräkkäin tarkoittí sitä, että en nähnyt kuin nukkuvia lapsia muutamaan päivän. Korvaus ei todellakaan kata sitä, mitä menettäa: aikaa lasten ja miehen kanssa. Niinpä minäkin, lukuisten muiden hoitajien tavoin, päädyin vaihtamaan alaa. Nyt päivätyötä ja palkka vähän parempi kuin hoitajajana kaikkinen lisineen. Ja työ tuntuu NIIN helpolta ja kevyeltä hoitsun työn jälkeen. Ah, näitä kissanpäiviä.Terveisiä työpaikalta!
-alan vaihtoa vakavasti suunnitteleva-
itse en ole vielä keksinyt toista työtä jota haluaisin tehdä. Itseni kaltaisia hoitoalalla on varmasti paljon: tykkäämme työstämme ja olemme jollain tavalla kutsumustyössä emmekä siksi halua vaihtaa alaa.
Kumpa vain saisimme johtoomme ihmisen, joka osaisi ja viitsisi oikeasti ajaa asioitamme ja ehkä myös neuvotella meille pikkaisen paremmat ansiot...
ja nyt valmistumisesta 10 vuotta, vietetty lasten kanssa kotona noin kolme vuotta, seitsemän vuotta pätkätöitä (tosin nyt jo viimeiset kaksi vuotta samassa paikassa) ja ensimmäinen kokemuslisä taskussa: palkka 21500 ¿ vuodessa. Päivätyö ma-pe 8-16 erittäin vaativien psyykisesti sairaiden potilaiden kanssa. Työstäni tykkään paljon.
Kahden lapsen hoitomaksut ja talolainat syövät kivasti " runsasta" palkkaa. Emme asu luksusasunnossa vaan pienessä peruskuntoisessa rintamamiestalossa kaukana eteläsuomesta. Onneksi velkaa ei ole joutunut ottamaan enempää, vaan tyydytään vanhoihin autoihin yms, muuten ei minun ja mieheni palkka riittäisi mihinkään. Kumpikin olemme työelämässä. En ymmärrä miten pääkaupunkiseudulla voi pärjätä sh:n palkoilla, kun täälläkin tekee tiukkaa!!! Mielestäni palkassa näkyy selvästi kuinka työtämme ihan oikeasti " arvostetaan" vaikka moni sitä sanoo arvostavansa.
KM:n paperit ja tekee suunnittelutyötä eräässä isommassa terevysalan organisaatiossa. Alan vaihto sujui kivuttomasti. Opiskelin aluksi työn ohessa avoimessa yliopistossa ja sitten pyrin yliopistoon jatkamaan. Suosittelen lämpimästi alan vaihtoa! Minä kyllä pidin sairaanhoitajan työstä hyvinkin paljon, mutta vuorotyö ja valtava vastuu vei voimat.
Ei vain rahat riitä, jos tästä yrittää alkaa opiskella kokopäivätoimisesti useamman vuoden. Lainat ei opintotuilla lyhene, valitettavasti.
Pakko kai vaan kärsiä. Ja minä voin sanoa, etten tykkää työstäni yhtään!
Vierailija:
KM:n paperit ja tekee suunnittelutyötä eräässä isommassa terevysalan organisaatiossa. Alan vaihto sujui kivuttomasti. Opiskelin aluksi työn ohessa avoimessa yliopistossa ja sitten pyrin yliopistoon jatkamaan. Suosittelen lämpimästi alan vaihtoa! Minä kyllä pidin sairaanhoitajan työstä hyvinkin paljon, mutta vuorotyö ja valtava vastuu vei voimat.
että jos et yhtään siitä sh:n työstä tykkää, niin varmasti muutakin löytyy, ja joihinkin hommiin pääsee vielä sentään ihan ilman koulutustakin... Ei ole kiva olla töissä sellaisen ihmisen kanssa joka kärsii työssään eikä tykkää siitä yhtään, ja vielä tylsempää olisi olla sellaisen hoidettavana kun itse on sairaana, joten toivottavasti löydät pian jonkun muun homman itellesi!
T. sh
en minä nyt niin töissäni kärsi, siis että sitä työkaverit tai hoidettavat joutuisi huomaamaan. Vastuuntuntoinen sh olen, niin kauan kuin olen..
Ja itse asiassa vasta hoitovapaiden aikana olen lopullisesti tajunnut, että ala on ihan väärä. Tai ehkä sijoituspaikka on väärä, meillä kun pompotellaan paikasta toiseen.
T. Palveluasuntojen sh, entinen ksh
Vierailija:
että jos et yhtään siitä sh:n työstä tykkää, niin varmasti muutakin löytyy, ja joihinkin hommiin pääsee vielä sentään ihan ilman koulutustakin... Ei ole kiva olla töissä sellaisen ihmisen kanssa joka kärsii työssään eikä tykkää siitä yhtään, ja vielä tylsempää olisi olla sellaisen hoidettavana kun itse on sairaana, joten toivottavasti löydät pian jonkun muun homman itellesi!T. sh
Opiskelin aluksi työnohessa avoimessa. Opiskelu ei vaatinut mitään kohtuuttomia ponnisteluja eli ei sen hankalampaa kuin sh-opiskelukaan. Sitten jäin kotiin ja sain sekä opinto- että kotihoidon tukea ja samalla myös hoitomaksut poistuivat. Lisäksi tein välillä keikkoja siaraalaan. Opiskeluaikan perheemme tulot eivät siis juurikaan tippuneet.
minkälaista on kun KOSKAAN ei pääse nauttimaan joulunvietosta, juhannuksesta, pääsiäisestä tai edes lauantaista perheen tai ystävien kanssa. Mun mielestä on ihan oikeutettua että saa vuorolisiä.