Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette opiskeluissa keplottelusta? Eli saa kohtuullista tulosta näkemättä vaivaa

Vierailija
15.01.2024 |

Itse opiskelen ja ajankäytön säästämiseksi olen tehnyt tätä nyt ja myös aiemmissa opinnoissa. Esimerkiksi lukiossa käytin samoja esseitä eri opettajille, tarvittaessa pienin muokkauksin. Sit kaikenlaiseen kirjoitustehtävien ideointiin nykysin käytän tekoälyä, en tietenkään sanasta sanaan vaan sen verran ettei sen käyttöä voi huomata. Tai sitten joissakin tehtävissä jossa täytyy itse keksiä vaikka jokin jotakin työtä helpottava systeemi niin kerrot jonkin sellaisen joka teille on jo töihin tullut ja selostat siitä, opettajathan eivät tiedä joka työpaikan yksityiskohtia jne.

Itse näen tämän älykkyyden hyödyntämisenä, mietit tarkasti miten voit hyödyntää jo olemassaolevaa ilman että tarvitsee käyttää paljon aikaa ja vaivaa itse. Toisaalta taas esimerkiksi matematiikkaa ei opi kuin laskemalla ja tenteissä ei pärjää jos olet käyttänyt jotain vippaskonstia tehtäviin eli täytyy vain analysoida se mihin käyttää aikaasi ja mihin ei, tuloksien pysyen hyvänä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletin, että opiskeluaikana oli tarkoitus oppia muutakin kuin lusmuilemaan. Todennäköisesti et tule menestymään kovin hyvin työelämässä.

Tietyillä aloilla on vain eduksi, jos osaa lusmuilla ja käyttää mahdollisimman vähän aikaa ja energiaa hommien tekemiseen. 

Ja ne alat ovat:

Ei riitä teksikenttä niiden listaamiseen, mutta manittakoon nyt vaikka oma alani eli it-ala. Less is more tarkoittaa meillä "mitä vähemmällä vaivalla saat työn tehtyä, sen parempi". 

Vierailija
22/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin vedin ihan vasurilla esim. ruotsin kurssin tehtävät AMK:ssa. En tarvitse ruotsia missään ja siksi tein tehtävät googlekääntäjällä. 4 tuli tekemättä juuri mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletin, että opiskeluaikana oli tarkoitus oppia muutakin kuin lusmuilemaan. Todennäköisesti et tule menestymään kovin hyvin työelämässä.

Tietyillä aloilla on vain eduksi, jos osaa lusmuilla ja käyttää mahdollisimman vähän aikaa ja energiaa hommien tekemiseen. 

Ja ne alat ovat:

Ei riitä teksikenttä niiden listaamiseen, mutta manittakoon nyt vaikka oma alani eli it-ala. Less is more tarkoittaa meillä "mitä vähemmällä vaivalla saat työn tehtyä, sen parempi". 

Juuri näin, tekniikan alalla itsekin. Työelämssä myös useita vuosia takana. Ja sitä liibalaaba työtä ja palaverejä on paljon, niin on oman jaksamisen kannalta vain järkevää jos osaa mennä sieltä mistä aita on matalin ja käyttää aikaa siihen näkyvään työhön. Eikä tunnollisena suorittaa jokaikistä juttua hyvin. Ihminen on inhimillinen ja unohduksia tai "unohduksia" sattuu, niiden kautta sitten oppii, kuin että olisi käyttänyt useita tunteja asian painamiseen mieleen. 

Vierailija
24/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käytetään samoja esseitä eri aineissa? Eihän niissä ole sitten mitään oikeaa asiaa, vaan liirumlaarumia.  Vaikka tekoäly etsisikin asiat ja tietoa niin pakkohan ne on kuitenkin tarkistaa ja lähteet ym merkittävä.

Tenteissä osaaminen sitten näkyy. 

Eri opettajilla, ei eri aineissa. Tarkkuutta!

Eri opettajat opettaa eri aineita. Esseen aiheet on erit. En vain käsitä miten noin voi toimia

Vierailija
25/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse menin aina sieltä missä aita on matalin. Kaikenlaista turhaa joutui opettelemaan aivan riittävästi. Harjoitustyöt ja niiden selostukset olivat hyödyllisimpiä, koska niissä tieteellinen havainnollistui koetuloksina.

Vierailija
26/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käytetään samoja esseitä eri aineissa? Eihän niissä ole sitten mitään oikeaa asiaa, vaan liirumlaarumia.  Vaikka tekoäly etsisikin asiat ja tietoa niin pakkohan ne on kuitenkin tarkistaa ja lähteet ym merkittävä.

Eri opettajat opettaa eri aineita. Esseen aiheet on erit. En vain käsitä miten noin voi toimia

Ehkä teillä pikkukylässä on vain yksi opettaja per aine. Näin ei kuitenkaan ole isommissa kouluissa, vaan samaa ainetta opettaa useampi eri opettaja. Ja välillä aiheet ovat niin lähellä tosiaan, että pienillä viilauksilla saa saman esseen menemään läpi toisellakin kurssilla. Näin jo lukiossa. AMK:sta puhumattakaan. Esimerkiksi omassa koulutuksessani oli valehtelematta 5 eri kurssia, joilla piti kirjoittaa essee omista vahvuuksista. Arvaapa teinkö jokaiselle oman? 

Vierailija
27/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Kyllä minulla oli lukiossa useampi opettaja lähes jokaisessa aineessa. Englantia opetti muistaakseni viisi eri opettajaa, biologiaa kolme eri opettajaa, historiaa kaksi eri opettajaa jne. jne. Isoissa kouluissa on hyvin harvoissa aineissa vain yksi aineenopettaja. 

Vierailija
28/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teillä pikkukylässä on vain yksi opettaja per aine. Näin ei kuitenkaan ole isommissa kouluissa, vaan samaa ainetta opettaa useampi eri opettaja. Ja välillä aiheet ovat niin lähellä tosiaan, että pienillä viilauksilla saa saman esseen menemään läpi toisellakin kurssilla. Näin jo lukiossa. AMK:sta puhumattakaan. Esi

Juuri näin. Lukiossa en myöskään jaksanut lukea opettajan määrämiä kirjoja, luin vain kirja-arvosteluja sisältäen juonipaljastuksia ja kirjoitin niiden pohjalta tehtävät. Nykyisin luen paljon enemmän kuin silloin. Ap

Vierailija
29/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo.. Itse vedän myös kaikki tehtävät viime tippaan. Saan kyllä kiitettäviä mutta en voi väittää että teen työtä sen eteen.

Vierailija
30/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemällä"

Vierailija
31/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itsekin tehnyt samaa, samanlaisista tehtävistä joista oon jo saanut kiitettävän, käytän toiseenkin. Omiahan ajatuksia ja oivalluksia ne on. Joskus oon pyörittänyt mielessä AI:n käyttö tehtävissä mutta en ole jaksanut.

Vierailija
32/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lukioaikana ei kotona kirjoiteltu mitään muuta kuin referaatteja ja joitain analyyseä sekaan harjoiteltiin vieraan  kielen kirjoitelmia. Kaikki arvioitavat kirjoitustehtävät hoidettiin koulussa koeviikolla.

Kertoo koulun tasosta, jos omista vahvuuksista pitää kirjoittaa essee useammalla kurssilla. 

Vierailija
33/33 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua toimintaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi