Stubb ei tiedä, mikä on mangusti, Kenian pääkaupunki tai viisi potenssiin kolme
Tuo ukkohan on täydellinen imbesilli.
Ensimmäisenä kysytään Kenian pääkaupunkia.
- Mä näen sen edessäni, olen käynyt siellä. Nyt mulla on blackout, en muista, Stubb myöntää. Oikea vastaushan olisi ollut Nairobi.
Seuraava kysymys kuuluu, kuinka paljon on viisi potenssiin kolme. Kysymys vetää Stubbin hiljaiseksi.
- Mä oon tosi huono matikassa. 75? presidenttiehdokas veikkaa. Oikea vastaus on 125.
- Tiedättekö arvoisat kansalaiset, että tasavallan presidentti ei tiedä kaikkea. Ei esimerkiksi sitä, mikä on mangusti, Stubb päättää puheenvuoronsa ja saa nauravaiset koululaiset hämilleen.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/17363be0-1db0-4a7f-a585-d2e0ab5…
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tiesin kaikki helposti, enkä yllättynyt."
No, siitä vaan pressaksi... eiku...
Siinä se on. Tiesin vastaukset lasten kysymyksiin helposti. Mutta tuskin osaisin vastata tutkivan toimittajan kysymykseen vaikka EUn tilasta tms. En ymmärrä miksi nuo kysymykset aiheuttaa jonkun myrskyn, koska ne ei ole kovin relevantteja.
Kyllä ne kysymykset ovat hyvinkin relevantteja ja paljastavia. Kertovat älykkyydestä, yleistiedosta ja kiinnostuksista. Minulle tulee myös ylimielinen vaikutelma, että ihminen käy Kenian pääkaupungissa, muttei vaivaudu painamaan mieleen edes kaupungin nimeä, kun ei kiinnosta. Jos vain EU:n tila kiinnostaa, niin sitten kannattaisi varmaan pysyä niissä hommissa, EU-virkamiehenä yms.
Käyny niin mones paikassa ettei pysty muistaa kaikkea. Tottakai joku köyhä mamma muistaa paikat missä on käyny kun ulkomaille pääsee elämänsä aikana ehkä 3 kertaa; Tallinnaan, Tukholmaan ja sitten joku kova repäisy kauemmaksi esim. Teneriffalle. Jos olet Stubbin kaltainen korkean profiilin poliitikko ja arvostettu professori tason asiantuntija, niin tietysti sitä tulee matkusteltua 120 maassa, eikä enää jossain vaiheessa muista että missä tuli käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelläkään noista kysymyksistä ei taida olla suurta merkitystä presidentin viranhoidon kanssa.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Se että tyyppi osaa just ja just irvistellen polkea munamankelia, pyöriä tikkatauluna ja tehdä leivästä pskaa ei ihan riitä.
Sori siitä.
:D Repesin täysin näille mielikuville. Kiitos!
Suomi tarvitsee aikuisten oikean presidentin. Stubido ei siis kertakaikkiaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy aika paljon ihmisiä, joilla on paljon merkittävämpää tekemistä, kuin nippelitiedon keräämistä ja YouTuben katsomista.
Ihmiset Stubbin tasolla, keskittyy paljon oleellisimpiin asioihin, kuin keskivertosuomalainen.
Keskivertosuomalainen keskittyy kasvattamaan lapsia ja pitämään nämä ruuassa ja lämpimänä. Näkee pirusti vaivaa sitä tehdessään ja tekee työkseen yleensä jotain järkevää ja tärkeää.
Kokoomus elää teistä kuninkaallistenpalvojista, joiden mielestä yksikään sinne hinkuva nulikka ei voi olla muuta kuin huipputasoa. Sääli heitä, jotka yrittävät pitää puolueessa jotain tolkkua.
Nolo mies. Ei edes pahoitellut tietämättömyyttään. Amiksen käynyt ystävä tiesi kaikkiin oikeat vastaukset. Minä en tota laskua heti osannut mut pähkäilyn jälkeen osasin. Uskon,että Jussi ja Olli ja ehkäPekkakin olisi tiennyt.Todennäköisesti myös naisehdokkaat. Ainakin Sari. Unohdin Mikan. Varmaan oisi tiennyt. Ollaanko valitsemassa tyhmipää ehdokasta?
Vierailija kirjoitti:
Yli 15 vuoden kekemuksella voin sanoa:
Heppu viettää hyvin paljon aikaa Kehä III:n ulkopuolella ja tulee toimeen ihan kansanihmistenkin kanssa.
Tulee toimeen halutessaan varmaan kenen kanssa vaan aidanseipäästä trumpettiin, mutta kysymys kuului, ymmärtääkö hän jotain heidän elämästään. Ja mitä hän tekee kaikille niille, jotka eivät ole ymmärtäneet tulla toimeen hänen kanssaan silloin, kun hän katsoo olevansa asemassa jossa pääsee pelottelemaan ja kostamaan. Esimerkiksi yritys savustaa Valtonen herrapuolueesta.
Vierailija kirjoitti:
Menen tänään äänestämään, mutta en Stubbia. Ärsyttää päivä päivältä enemmän tämä tyyppi. Valtonen vahingossa laittoi päähänsä Stubb-pipon postaukseensa, todella härskiä kampanjointia ukolta.
Ehkä hän tietää, että pää putoaa jos noin ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa presidentin tehtävä on vähän kuin kuningas Ruotsissa, siis edustuksellinen. Varsinainen päättäjän eli valtioneuvoston edustaja on pääministeri, jolla on suurin valta, jos yksittäistä ihmistä ajatellaan.
Hyvä presidentti matkustelee ja yrittää saada kauppasuhteita muista maista ja edustaa joissain tilaisuuksissa Suomea.
Presidentin olisi hyvä olla avoin ja näkyvä persoona, joka ei ujostele isojen miesten seurassa, eikä sellainen nyhjöttäjä jolle muiden maiden päättäjät antavat ovella takkinsa ja jättävät tippiä.
On maita kuten venäjä ja p-korea, jossa presidentillä on kaikki valta.
Ei ei ja ei. Suomen presidentti johtaa ulkopolitiikkaa edelleen, vaikka valtaoikeuksia on paljon karsittu. Seuraavana presidenttikautena veikkaan, että aika vähän jää aikaa kaupanedistämismatkailuun ja edustamiseen. Kun on sen verran paljon niitä perinteisempiä presidentin hommia jonossa.
Helena Petäistön artikkelin kun lukee, siellä todetaan Stubbin ärsyttäneen EU-hommissa porukkaa nimenomaan koohottamalla kukkulan kuninkaana vaikka on pienestä maasta. Ei ymmärtänyt paikkaansa ja vei ilmatilaa väärissä tilanteissa. Meidän mielipidettä kysytään kyllä, ja on tärkeää, että kun kysytään, vastaaja ei ole marakatti eikä pelle. Ja kun sellainen tilaisuus järjestetään, presidentille ei kukaan jätä takkiaan, sen ehkäisemiseen on protokolla.
Suomen presidentin pitää olla huolellinen ja tarkka, taitava neuvottelija, psykologista silmää ja hyvä tietopohja. Ei tarvitse olla koristeellinen eikä kuninkaallisen oloinen. Ihaile sinä edelleen rokkitähtiä tai naapurin kuninkaallisia jos sellaieen on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbihan vaikuttaa olevan tyhmä kuin saapas: ei omaa minkäänlaista yleistietoa, eikä edes alkeellista päässälaskutaitoa. Perin huolestuttavaa, jos tuollainen henkilö päästetään tekemään koko kansakuntaa koskevia ratkaisuja.
Pelkkä keulakuvahan siitä tehdään. Käskyt tulevat Brysselistä ja Washingtonista, ja Stubidon tehtävänä on vain artikuloida ne suomalaisille.
Juuri näin. Puhua ja esiintyähän tuo jätkä osaa. Suomelle tarvitaan oma Zelenskyinsä.
Voi se puhua ja esiintyä, jos tarkoitus on häikäistä hölmöjä. Tavallisiin ihmisiin ei pure, pitäisi olla myös sydän ja aivot. Zelenskyllä on, Stubbilla ei. Törppöä edes verrata.
Presidentti ei edelleenkään ole etäpääte, vaikka tätä yritetään ties mistä syystä väittää.
Haavisto ei tiedä mitä ovat käytöstavat alaisiaan kohtaan ja mihin ei kannata pistää nimeään paperissa, jolla sähköverkot myydään pois.
Toiselle kierrokselle voisi painattaa mangustipaitoja. Teksti sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi tarvitsee aikuisten oikean presidentin. Stubido ei siis kertakaikkiaan käy.
Olli Rehn.
"Itse en tiedä, miten TV-kamerat vaikuttaisivat, tulisiko helpommin lapsuksia, mutta kotona istuen tuntuu itselleni - pidän omaa yleistietoani hyvänä - helpoilta nuo Kenian pääkaupunki ja viisi potenssiin kolme, mutta mangustista en ollut koskaan kuullut. Googletin just ja englanninkielisen nimen mongoose olen kuullut aiemmin, mutta suomenkielisenä uusi tuttavuus.
Stubb toki puolestaan on paljon etevämpi omalla erityisosa-alueellaan varsinkin kv. politiikan kiemuroissa.
-Ulkosuomalainen"
Mietin mikä tuossa aiemmassa kommentissani aiheutti alapeukut, mutta ilmeisesti se oli tuo, että ihmettelystäni huolimatta kommentoin positiivisesti Stubbin osaamisesta muissa asioissa.
-Ulkosuomalainen
Onko tuo mangusti ollut jossakin TV-ohjelmassa tms. erityisesti esillä? Tuskin aikanaan koulussa moisesta eläimestä puhuttiin.
t. Kai varmaan sitten kalkkis
Laitatko itse mangustiisi kananmunaa. Itse laitan vain pastaa jauhelihaa ja juustoa. Olen käynyt Kemiassa. Siellä on vanha kulttuuri. Keksivät kemian eli al-kemian. Potenssiasiat on yksityisasioita eikö nih
Mistä lähtien mangusti on ollut tärkeää yleistietoa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien mangusti on ollut tärkeää yleistietoa?
Ja miksi?
Ovat tietysti elintärkeitä kysymyksiä, mutta kenian pääkaupungin, mangustin ja matikankin voi nopeasti tarvittaessa katsoa netistä. Ihan turhaa höpinää.
Mä haluan nähdä ne kuvat, joissa stubbido ei edes ehdi selfietä ottamaan kun sormet sauhuaa etsien, mikä maa mikä kaupunki.