HS: Amanda Palo neuvoo katsomaan sivuun, jos joku varastaa ruokakaupasta
Kommentit (428)
"Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus."
Jotkut tahot ilmeisesti ja aivan osaamatta edes hävetä oikein pyrkivät tuollaiseen tilanteeseen.
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010120263.html
hesari jatkaa #varkaustrendaa-linjalla. Jos tämä on nyt omasta mielestään vastuullisen valtamedian keskeistä yhteiskuntakritiikkiä, niin ei tarvitse enää suomalaista valtamediaa lukea. Rationaaliseen järjestelmätason arviointiin ei enää pystytä, vaan liikutaan jossain some-vaikuttajien varastaminenjeejee-tasolla
Julkinen kehottaminen rikokseen on rikos.
Amanda voi päättää vaan niiden asioiden varastamisen sallimisesta jotka hän omistaa.
Ihan älytön ulostulo Amandalla, onko tämä koskaan opiskellut mitään vai vaan sukunimellä ryhtynyt näyttelijäksi.
Ei kai Amandaa haittaa jos hänen esityksiinsä tulee katsojia maksamatta lippua? Onhan kaikilla oikeus nauttia kulttuurista.
Onko näyttelijättäret aina rikollisuusmyönteisiä? Taannoinhan ihan hyvätuloinen näyttelijätär varasti lohta itsepalvelukassalla. Minna Haapkylä. Mitenköhän rehellinen Palo on itsepalvelukassoilla?
Sillä lailla. Kyllä jokaisella on tavalla tai toisella taskussa sen verran rahaa (joko itse tienattua tai tukea), että sillä voi ostaa ruokaa JOS osaa priorisoida tarpeen eikä hassaa rahaa esim viinaan, tupakkaan jne. Kyllä kaikki on lukenut että moni näistä esimerkkihenkilöistä on laittanut rahaansa liikaa esim viinaan.
Ei voi välttyä ajatukselta että kyseinen neito on tainnut saada ensimmäiset ip-kassa näpistelykiksinsä ja nyt kertoo siitä näin julki. Mainitsi vielä että homma alkaa trendata, ei nähtävästi aio jättää kertaan siis.
Kannattaa Töölön kauppiaiden olla tarkkana
Onko isi tiukentanut rahahanoja vai missä mättää
eikö annettu apurahoja
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa (ja Tanskassa) tehtiin vastaavat väännöt kuin Suomessa nyt mietitään vuosituhannen alussa ja kovalla kädellä, eikä kitinää vastapuolelta kuunneltu. Ruotsilla ja Tanskalla pyyhkii hyvin, Suomi vaikeroi kuolonkouristuksissaan
Muissa pohjoismaissa on tehty yhteistyötä työntekijäosapuolten kanssa. Palkaton ensimmäinen sairaslomapäiväkin on pohjoismaista ainoastaan Ruotsissa ennen meitä, ja sielläkin sen luopumisesta on keskustelua.
Ja ei, Suomi ei valtiona ola missään kuolonkouristuksissa vaikka sitä kuinka toisteltaisiin miten huonosti menee ja yli varojen eletään ja koska kansalaiset on niin tyhmiä niin piiskaa täytyy antaa ja itse ollaan fiskaalikonservatiivina oltu muka tosi ahkeria työnteon saralla ennen populistipuolueen johtoon pääsyä.
Suomen taiteilijapiirit on sekoja. Sitä se tekee kun heillä ei ole normaali kotioloja. Olen jättänyt teatterit käymättä. Esim. Greta Thunberggi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa (ja Tanskassa) tehtiin vastaavat väännöt kuin Suomessa nyt mietitään vuosituhannen alussa ja kovalla kädellä, eikä kitinää vastapuolelta kuunneltu. Ruotsilla ja Tanskalla pyyhkii hyvin, Suomi vaikeroi kuolonkouristuksissaan
Muissa pohjoismaissa on tehty yhteistyötä työntekijäosapuolten kanssa. Palkaton ensimmäinen sairaslomapäiväkin on pohjoismaista ainoastaan Ruotsissa ennen meitä, ja sielläkin sen luopumisesta on keskustelua.
Ja ei, Suomi ei valtiona ola missään kuolonkouristuksissa vaikka sitä kuinka toisteltaisiin miten huonosti menee ja yli varojen eletään ja koska kansalaiset on niin tyhmiä niin piiskaa täytyy antaa ja itse ollaan fiskaalikonservatiivina oltu muka tosi ahkeria työnteon saralla ennen populistipuolueen johtoon pääsyä.
No,Ay-liike Suomessa sanoo kaikkiin uudistuksiin ei ei ei, saavutetuista eduista ei voi luopua, vaikka työntekijät eivät edes niitä eduiksi katsoisi. Vaikea tuollaisten kökkötraktoreiden kanssa on neuvotella.
Amanda Palo antaa viestin, että varastaminen on hyväksyttävää ja siihen on aina hyvä syy. Jos hän siis kulkee kaupungilla, häneltä saa napata vaikka takin päältä tai laukun olalta ja sen pitää olla Palolle ok, koska varkaalla on varmasti jokin pakollinen tarve saada hänen vaatteensa tai laukkunsa.
Kyllä mahtaisi legendaarinen isoisänsä Tauno Palo pyöriä haudassaan.
Vierailija kirjoitti:
eikö annettu apurahoja
Apurahat jäänyt saamatta varmaan. Mutta vaikka sais apurahoja niin ei se Amandan näpistelyjä kaupoista lopettaisi. Koska minä, minä, minä olen TAITEILIJA!
Johan noissa vaikuttavuusarvioissakin on kerrottu että köyhyys, ja etenkin lapsiköyhyys tulee lisääntymään leikkausten myötä. Mutta sillä ei ole väliä, koska ideologia edellä mennään, ja tärkeämpää on päästä rankaisemaan niitä, jotka töitä ei onnistu syystä tai toisesta töitä saamaan.
Köyhyys lisää rikollisuutta ja harmaata taloutta. Kun Suomessa on korkea luottamus toisiin ihmisiin, niin se on seurausta siitä, että meillä on ollut pohjoismaisessa kapitalismin mallissa myös laajempaa sosiaaliturvaa ylläpitäviä asioita mukana.
Se ei ole itsestään selvä asia ja sitä nykyinen hallitus haluaa nyt muuttaa. Seuraukset ovat tottakai sellaiset, että Suomesta tulee enemmän ja enemmän suurimman osan muista maista kaltainen valtio turvallisuuden osalta, jolloin varkaukset ja ryöstely on tavallisempaa.
Se, että velvoitetaanko kaikki tekemään myymäläetsivän töitä ja laitetaan kansa aina vaan enemmän töisiaan vastaan, on sitten asia josta voidaan yrittää tehdä poliittisia päätöksiä ja muuttaa ilmapiiriä antamalla ulostuloja lehtiin niin kauan kuin kansalla riittää luottamusta siihen, että nyt on tosissaan älykkäimmät ja kyvykkäimmät ihmiset johdossa, ja parempaan suuntaan mennään, vaikka velkaa otetaan lisää ja varsinkin rikkaimpia hyödyttävät veroalennukset tehdään velkarahalla vaikka muuta luvattiin.
Luvattiin myös, että varsinkaan pielipalkkaisilta suomalaisilta ei leikata, vaikka kokoomus niin haluaisi. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö annettu apurahoja
Apurahat jäänyt saamatta varmaan. Mutta vaikka sais apurahoja niin ei se Amandan näpistelyjä kaupoista lopettaisi. Koska minä, minä, minä olen TAITEILIJA!
Onko se naamanvääntely, ulkoa opeteltuine repiikkeineen sitten taidetta? Mielestäni vain viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Amandaa haittaa jos hänen esityksiinsä tulee katsojia maksamatta lippua? Onhan kaikilla oikeus nauttia kulttuurista.
No enpä kyllä maksaisikaan esityksestä mitään, koska katsoisin kuitenkin sivuun.
Puhumattakaan siitä, että turvattomuuden ja rikollisuuden kasvaessa kaikista haavoittuvimmassa asemassa ovat juuri vähäosaiset, joilla ei ole varaa puolustautumiseen tai muuttamiseen paremmille asuinalueille.
On maita, joissa vähäosaisten murhia ei edes yritetä selvittää.