HS: Amanda Palo neuvoo katsomaan sivuun, jos joku varastaa ruokakaupasta
Kommentit (428)
Mun tekee mieli lähteä etelänreissulle. Taidan rullata pari mummelia jotta saan rahaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on taattu katto ja perustoimeentulotuki kaikille, joka varmasti riittää elämiseen. Jos elää yli omi varojen, ei hallitse taloutta, lienee holhouksen alainen yksilö?
Miten kun sitä tukea juuri leikataan. Suurin osa köyhän budjetista menee asumiseen, koska niin halpoja asuntoja ei ole olemassakaan, mikä on köyhälle määrätty. Ei ole mitään mystistä "ruokarahaa" mikä jää köyhälle. Yleensä siitä perusosasta maksetaan myös asumista ja näin ruokabudjetit ovat monella jotain 100-200e/kk. Ja ruoka on kallista nykyään.
Mene töihin ei tarvitse välittää tuista.
Seuraavaksi kannattas tehdä ura työ- ja elinkeinoministeriössä jakamalla työpaikat tasan moninkertaisesti suuremmalle työnhakijajoukolle.
Pääkaupunkseudulla on huutava pula monista ammateista siistijöistä lähtien Töitä kyllä löytyisi.. Ei vain ole työntekijöitä. Meilläkin siivousfirma valitti, ettei löydy sijaisia, kun valitettiin heille, että mistä me maksetaan, kun töissä ei nöy henkilöitä
Joku oikeisto tollo sanoi että perusturvaa ei ole läheskään kaikissa maissa ja se on totta mutta tutkippas niiden maiden rikos tilastot suomi näyttäytyy niihin maihin verrattuna melkein pyhäkoululaisina mutta ikävä kyllä kiitos perskokkare hallituksen ei enää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo Palo puhuu elikkä perskokkare kapitalisti hallitus ajaa köyhät varastamaan nälkäänsä.
Mihin nälkään? Kerro mulle miten ihminen ajautuu tilanteeseen, että näkee nälkää Suomessa, jossa on vahva yhteiskunnallinen tuki sekä sosiaalisten tukien - rahallisten - muodossa, että vielä voi hakea ruokakassin (-kasseja eri paikoista).
Mulla ei mene tuo jakeluun, mutta sulla perskokkareiden asiantuntijana on varmasti pätevä selitys?
Suomessa perusturvan tasosta on tullut huomautuksia kansainvälisestikin jo ennen nykyisiä leikkauksia. Moni joutuu valitsemaan, syökö tarpeeksi vai ostaako tarvitsemansa lääkkeet tai muun perusasian.
Hassua, kun sitä perusturvaa ei monessa maailman maassa ole laisinkaan.
<
Meillä on tällä logiikalla täydellinen peruskoulu. Monissa maissa kun kouluun ei pääse lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo Palo puhuu elikkä perskokkare kapitalisti hallitus ajaa köyhät varastamaan nälkäänsä.
Mihin nälkään? Kerro mulle miten ihminen ajautuu tilanteeseen, että näkee nälkää Suomessa, jossa on vahva yhteiskunnallinen tuki sekä sosiaalisten tukien - rahallisten - muodossa, että vielä voi hakea ruokakassin (-kasseja eri paikoista).
Mulla ei mene tuo jakeluun, mutta sulla perskokkareiden asiantuntijana on varmasti pätevä selitys?
Suomessa perusturvan tasosta on tullut huomautuksia kansainvälisestikin jo ennen nykyisiä leikkauksia. Moni joutuu valitsemaan, syökö tarpeeksi vai ostaako tarvitsemansa lääkkeet tai muun perusasian.
huomatukset
Muissa pohjoismaissa on tehty sosiaalietuuksien leikkaukset, ensimmäisen päivän palkaton sairasloma jne jo 20vsitten, josta meillä vasta puhutaan. Muissa pohjoismaissa myös valtion velka on jopa 30% pienempi kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on taattu katto ja perustoimeentulotuki kaikille, joka varmasti riittää elämiseen. Jos elää yli omi varojen, ei hallitse taloutta, lienee holhouksen alainen yksilö?
Miten kun sitä tukea juuri leikataan. Suurin osa köyhän budjetista menee asumiseen, koska niin halpoja asuntoja ei ole olemassakaan, mikä on köyhälle määrätty. Ei ole mitään mystistä "ruokarahaa" mikä jää köyhälle. Yleensä siitä perusosasta maksetaan myös asumista ja näin ruokabudjetit ovat monella jotain 100-200e/kk. Ja ruoka on kallista nykyään.
Kiitos riittää yksi jo työpaikka. Miten persu olettaa, että köyhiä puolustava ihminen on aina itse se köyhä tuilla eläjä.
Joillakin on kokemusta kaikenkaista elämäntilanteista. Ja empatiakykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä sitten kaupan kautta maksamatta, koska joku Amanda Palo näin meille kertoi, että se on ok ja hallituksen syytä kaikki!
Persut toimii näin. Sokea usko mestariin saa tekemään mitä tahansa. Muilla ihmisillä asia ei ole näin.
ilmaisen ruoan (siis työssäkäyvän keskiluokan maksaman) eli kouluruoan päivittäin. Koulutus, nyt sinne toiselle asteelle saakka on ilmainen - sisältäen myös kuljetuksen ja opetusmateriaalitkin (tai siis elättäjien maksamat siis). Ei enää edes se työllistymistä edistävä koulutuskaan ole rahasta kiinni, joten syy köyhyyteen on pääasiassa laiskuus ja saamattomuus.
Kukaan joka itseään kristityksi väittää ei ota nälkäiseltä leipää suusta.
Kannattaa googlailla esim. Kalifornian osavaltion menosta. Siellä on nostettu rajaa varkaudelle niin, että jos kaupasta pöllii alle tonnin arvosta kamaa se (muistaakseni) lasketaan näpistykseksi johon on käytännössä ihan turha soittaa poliisia perään. Eikä auta sekään, että poliisien määrää ja niille tarkoitettuja varoja on vähennetty.
Tästä syystä kaupat joko lopettavat täysin tietyillä alueilla tai laittavat kirjaimellisesti kaiken lukkojen taakse ja tarvitset aina myyjän avaamaan ovia.
Löytyy ihan Youtubesta, TikTokista ym. somesta videoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi kannattas tehdä ura työ- ja elinkeinoministeriössä jakamalla työpaikat tasan moni
Siivousfirma voi lähettää tuon kysymyksen hallitukselle. Hallituspuolueiden edustajat sanovat, ettei pienituloisen kuulu asua pk-seudulla.
Jos asuminen on liian kallista pienipalkkaiselle, mistä se pienipalkkainen työvoima kalliiseen kaupunkiin tulee?
Amanda Palo voi kääntää katseensa pois kun varastan hänen käsilaukun - ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryöstäkää Amanda Palo, käännän katseeni enkä auta
Persujen koirapilliin on jo puhallettu.
Tästä ne levottomuudet alkavat. Sinumustahallitus ehti olla muutaman kuukauden vallassa niin maa on sekasorron partaalla.
Tähän johti vihervasemmistohallitus joka hassasi rahaa sinne sun tänne - nyt tulee muutos, luuserit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos riittää yksi jo työpaikka. Miten persu olettaa, että köyhiä puolustava ihminen on aina itse se köyhä tuilla eläjä.
Jo
Mullakin on empatiakykyä, mutta kun itse keskituloisen maksan 200 000 euron asuntolainaa, minun empatiakyky ei riitä siihen, että toisella pitäisi olla vastaava elintaso kuin minulla, joka maksaa lainoja pois ja minun pitäisi karsia omista menoistani, jotta toinen elelee vapaaherrana Sori, mutta yksilöllä pitää lähtökohtaisesti olla vastuu itsestään ja siksi mm. nämä tuet pitää porrastaa Jos et löydä 2kk töitä, tippuu tuki 20%, 4kk 30%, 5kk 60% jne Tutkitustikin mitä piteämpään on poissa työelämässä sitä vaikea on työllistyä..
Kuinka monta hesarin lukijan mielipidettä yms olemmekaan saanneet lukea siitä, että jäänyt elämään tuilla, koska ei löydy oman alan töitä. Se, että kouluttaudut jollekin alalle, ei tarkoita, että pääset aina sille alalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomatukset
mutta esimerkiksi Tanskassa irtisanominen on huomattavasti helpompaa kuin Suomessa, ns. Tanskan malli. Mikä helpottaa kasvavia pk-firmoja palkkaamaan uusia työntekijöitä.
Kun on vähän työttömiä ja kasvavia firmoja, on varaa maksaa enemmän turvaa. Kaikkea ei voi saada
Vierailija kirjoitti:
ilmaisen ruoan (siis työssäkäyvän keskiluokan maksaman) eli kouluruoan päivittäin. Koulutus, nyt sinne toiselle asteelle saakka on ilmainen - sisältäen myös kuljetuksen ja opetusmateriaalitkin (tai siis elättäjien maksamat siis). Ei enää edes se työllistymistä edistävä koulutuskaan ole rahasta kiinni, joten syy köyhyyteen on pääasiassa laiskuus ja saamattomuus.
Useimpien lapset syö joka päivä, mutta joka päivä ei ole koulupäivä. jolloin olisi kouluruokaa saatavilla. Ihan rahalla se lasten ruoka pitää kotiin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan joka itseään kristityksi väittää ei ota nälkäiseltä leipää suusta.
Kukaan joka itseään kristityksi väittää ei varasta
Tämä älyvapaa kommentti kyllä kertoo siitä, että kun on tottunut siihen, että mikä laulaen (näytellen) tulee, se viheltäen menee.
Olen maksanut kovimman asteikon mukaan verot Suomeen, olen yksityisellä sektorilla töissä, äänestän Stubbia ja vallan unohdin 20 vuotta sitten, kun mummeli kaupassa sujautti maksamakkaran käsilaukkuunsa. Toiselle mummolle annoin vitosen, kun sitä pyysi jokunen päivä sitten. Jollekin onnettomalle huumeveikolle ostin kaupassa käydessäni aamiaiseksi paistopisteen tuotteita ja appelsiinimehua, vähän suklaata. Tuntui pahalta, kun näytti heräilevän ja keräilevän voimiaan puistossa. Ja näitä on paljon muita, kuten maksan jonkun ostoksia kirpparilla tai kassalla. Lisäksi tosiaan maksan verojakin niin, että heikottaa. Mutta tahallaan ei pidä ketään houkutella rikokseen.
Kohta julkkikset avautuvat ja kertovat varastavansa aina kun valvova silmä välttää. Kuten Minna Haapkylä. En kannata ja annan ilmi aina kun/ jos nään.
Tästä ne levottomuudet alkavat. Sinumustahallitus ehti olla muutaman kuukauden vallassa niin maa on sekasorron partaalla.