HS: Amanda Palo neuvoo katsomaan sivuun, jos joku varastaa ruokakaupasta
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo Palo puhuu elikkä perskokkare kapitalisti hallitus ajaa köyhät varastamaan nälkäänsä.
Mihin nälkään? Kerro mulle miten ihminen ajautuu tilanteeseen, että näkee nälkää Suomessa, jossa on vahva yhteiskunnallinen tuki sekä sosiaalisten tukien - rahallisten - muodossa, että vielä voi hakea ruokakassin (-kasseja eri paikoista).
Mulla ei mene tuo jakeluun, mutta sulla perskokkareiden asiantuntijana on varmasti pätevä selitys?
Suomessa perusturvan tasosta on tullut huomautuksia kansainvälisestikin jo ennen nykyisiä leikkauksia. Moni joutuu valitsemaan, syökö tarpeeksi vai ostaako tarvitsemansa lääkkeet tai muun perusasian.
Milläs maksat mitään perusturvaa Ja kansainvälisellä tasolla oikein, hahaha! Mennäänpä naapurimaahan Viroon. Mikäs on siellä perustoimeentulo tai Saksaan? Suomi saa niheita ihan käsittämöttömistä asioista, koska perustoimeentulossa ei huomioida esim asumislisiä yms Suomessa on ruhtinaaliset listä euroopan muihin maihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni köyhä on juuri siinä rajalla, että pärjää. Miten mahtaa käydä, kun tukia leikataan. Kaupasta alkaa tietenkin katoamaan tavaraa.
Moni ei ole koskaan elänyt köyhyyttä eikä osaa näin asettua millään köyhän asemaan. Se on uskomaton tunne, kun pääsee kauppaan niin, että voi ostaa mitä ruokaa haluaa eikä tarvitse miettiä mistä tänään tinkii.
Olen elänyt lapsuuteni köyhyydessä mutta sen jälkeen kouluttautunut ja tehnyt jumalattomasti töitä. Nyt tienaan kuussa 3500€, opiskelen tohtorin tutkintoa ja olen täysin omalla työlläni velaton 37 v., kolmen lapsen vanhempi.
Kasvattakaa lapsenne ahkeriksi ja kannustakaa kouluttautumaan, niin pääsisivät edes jonkinlaiselle tuloille, eikä tarvi olla meidän ahkerampien ja sinnikäämpien elätteinä.
Ja jos Suomesta ei töitä löydy, niin voivat sitten työllistyä edes jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on taattu katto ja perustoimeentulotuki kaikille, joka varmasti riittää elämiseen. Jos elää yli omi varojen, ei hallitse taloutta, lienee holhouksen alainen yksilö?
Miten kun sitä tukea juuri leikataan. Suurin osa köyhän budjetista menee asumiseen, koska niin halpoja asuntoja ei ole olemassakaan, mikä on köyhälle määrätty. Ei ole mitään mystistä "ruokarahaa" mikä jää köyhälle. Yleensä siitä perusosasta maksetaan myös asumista ja näin ruokabudjetit ovat monella jotain 100-200e/kk. Ja ruoka on kallista nykyään.
Tukia on syytä leikata ja patistaa kansalaiset töihin.. Luuletko, että se työssäkäyvä keskituloinen haluaa verotustaan korotettavan, jotta yks elää sohvalla syöjeskellen kattoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän tämä on menossa: pieni työssäkäyvä keskiluokka maksaa kaikkien kulut, apurahat ja elämisen ja elättää puoli yhteiskuntaa omien lastensa ym. lisäksi. Töitä ei tarvi tehdä kun se on niin raskasta raatamista.
Samalla vaaditaan että elätit saavat tehdä rikoksia luvan kanssa ja ilman seuraamuksia.
Eli elatus ilman vastiketta ja rikokset ilman seurauksia - sitä on suomalainen hyvinvointiyhteiskunta, jossa kaikkien pitäisi saada toteuttaa itseään ilman vaivannäköä.
Elätit?
nälkäiset suomalaiset.
Näytä mulle nälkäinen Suomalainen. Parikymppisiksi kaikki saavat ilmaisen ruoan joka päivä ja senkin jälkeen rahaa tulee tekemättä mitään. Mutta ei varmaan jakseta itse viljellä, säilöä ja leipoa tai hakea ilmaisia avustuksia ja opetella taloudenhallintaa eikä viitsitä kouluttautua tai muuttaa työn perässä vaan odotellaan samaa elintasoa kuin työssäkäyvillä tai että se keskiluokka maksaa omat ja kaikkien muidenkin kulut. Itse ainakin olen jo kyllästynyt olemaan kaiken maailman luusereiden elättäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on taattu katto ja perustoimeentulotuki kaikille, joka varmasti riittää elämiseen. Jos elää yli omi varojen, ei hallitse taloutta, lienee holhouksen alainen yksilö?
Miten kun sitä tukea juuri leikataan. Suurin osa köyhän budjetista menee asumiseen, koska niin halpoja asuntoja ei ole olemassakaan, mikä on köyhälle määrätty. Ei ole mitään mystistä "ruokarahaa" mikä jää köyhälle. Yleensä siitä perusosasta maksetaan myös asumista ja näin ruokabudjetit ovat monella jotain 100-200e/kk. Ja ruoka on kallista nykyään.
Mene töihin ei tarvitse välittää tuista.
Amandahan joutui raiskauksen kohteeksi. Tai ainakin väitti niin. Eli toosaa varastettiin, koska varkaalla oli seksuaalinen hätätila. Miksei sekin ole Amandasta ihan okei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo Palo puhuu elikkä perskokkare kapitalisti hallitus ajaa köyhät varastamaan nälkäänsä.
Mihin nälkään? Kerro mulle miten ihminen ajautuu tilanteeseen, että näkee nälkää Suomessa, jossa on vahva yhteiskunnallinen tuki sekä sosiaalisten tukien - rahallisten - muodossa, että vielä voi hakea ruokakassin (-kasseja eri paikoista).
Mulla ei mene tuo jakeluun, mutta sulla perskokkareiden asiantuntijana on varmasti pätevä selitys?
Suomessa perusturvan tasosta on tullut huomautuksia kansainvälisestikin jo ennen nykyisiä leikkauksia. Moni joutuu valitsemaan, syökö tarpeeksi vai ostaako tarvitsemansa lääkkeet tai muun perusasian.
Milläs maksat mitään perusturvaa Ja kansainvälisellä tasoll
Mistäs lähtien mielestäsi Virossa ei olisi ollut köyhyyttä? Tosiasiassa Virossa esimerkiksi eläkeläisköyhyys on hyvin tavallista varsinkin Tallinnan ulkopuolella. Sekö on tavoitetila?
Jaaha, palstamammat ritaroineet 15 sivun edestä jotain kauppiaanretkuja. Hankkikaa elämä.
Miten neuvoo? Eikö sano vain miten itse toimii. Jokainen voi toimi parhaaksi katsomallaan tavalla. Itse en jaksaisi jonkun raasun nakkipakettiin puuttua. Rikollisjengit ja huvittelijakleptomaanit erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän tämä on menossa: pieni työssäkäyvä keskiluokka maksaa kaikkien kulut, apurahat ja elämisen ja elättää puoli yhteiskuntaa omien lastensa ym. lisäksi. Töitä ei tarvi tehdä kun se on niin raskasta raatamista.
Samalla vaaditaan että elätit saavat tehdä rikoksia luvan kanssa ja ilman seuraamuksia.
Eli elatus ilman vastiketta ja rikokset ilman seurauksia - sitä on suomalainen hyvinvointiyhteiskunta, jossa kaikkien pitäisi saada toteuttaa itseään ilman vaivannäköä.
Elätit?
nälkäiset suomalaiset.
Näytä mulle nälkäinen Suomalainen. Parikymppisiksi kaikki saavat ilmaisen ruoan joka päivä ja senkin jälkeen rahaa tulee tekemättä mitään. Mutta ei varmaan jakseta itse viljellä, säilöä ja leipoa tai hakea ilmaisia avustuksia ja opetella ta
Minkä ilmaisen ruuan? Ihan lapsesta asti ruoka maksaa. Köyhien perheiden lapset kertovat tutkimuksissa, että perheissä ei aina ole rahaa riittävästi ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomatukset ovat aiheutuneet siitä, että Suomessa sosiaaliturvajärjestelmä on hyvin hajanainen sekä monimutkainen järjestelmä. Yleisesti sosiaaliturva on Suomessa erittäin hyvä
Vierailija kirjoitti:
Aina niitä on ollut, jotka varastavat.
Moni köyhä pöllii oluttakin "nälkäänsä".
Netan jos näen varastavan, hänet käräytän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin ei tarvitse välittää tuista.
Seuraavaksi kannattas tehdä ura työ- ja elinkeinoministeriössä jakamalla työpaikat tasan moninkertaisesti suuremmalle työnhakijajoukolle.
Tosiasiassa kaikille ei ole työpaikkoja. Kaikki eivät kelpaa töihin lainkaan esim. terveydellisten syiden takia, mutta eivät pääse eläkkeellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elätit?
nälkäiset suomalaiset.
Näytä mulle nälkäinen Suomalainen. Parikymppisiksi kaikki saavat ilmaisen ruoan joka päivä ja senkin jälkeen rahaa tulee tekemättä mitään. Mutta ei varmaan jakseta itse viljellä, säilöä ja
Mihin se raka menee? Minäkin voin keskituloisena sanoa, että mullakaan ei riitä raha ruokaan kertomatta, mihin se kaikki menee joka talouteen tulee Siitä kuukauden kuitit esiin niin lasketaan yhdessä, mitä menee mihinkin.. Eipä kuitteja koskaan näy, mutta huutoa, kun ei ole sitä sun tätä..
Voisko joku Paloa puolusteleva kertoa saako kaupasta varastaa mitä tahansa ruokaa vaan vain terveellistä? Mitä jos rahat riittää vain epätervelliseen ruokaan niin saako varastaa siihen päälle vähän vihanneksia? Onko enemmän ok varastaa punalappuja? Saako lihaa varastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia on syytä leikata ja patistaa kansalaiset töihin.. Luuletko, että se työssäkäyvä keskituloinen haluaa verotustaan korotettavan, jotta yks elää sohvalla syöjeskellen kattoon?
Koita nyt ymmärtää ettei sairas ihminen voi mennä töihin. Töitä ei ole kaikille terveillekään.
Toivottavasti jokainen itsekäs möhömaha tulee kuolemaan yksin, nälissään ja sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Siitä sitten kaupan kautta maksamatta, koska joku Amanda Palo näin meille kertoi, että se on ok ja hallituksen syytä kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomatukset ovat aiheutuneet siitä, että Suomessa sosiaaliturv
Varmaan riippuu mihin vertaa. Jos vertaa Pohjoismaihin, olemme jäljessä jo ennen nykyisiä sosiaaliturvan leikkauksia. Muissa Pohjoismaissa esim. työttömäksi jäävä tavallinen palkansaaja saa selvästi parempaa työttömyysturvaa.