Vieroitus
Onko täällä joku vieroittautunut Ketipinorista ja/tai Olanzapiinista? Miten nukkuminen? Määrättiin (triviaaliin) unettomuuteen.
Kommentit (87)
Vai onko välittäjäaineiden (rauhoittavat ja stimuloivat jne.) tasapaino jotenkin järkkynyt? reseptorit?
Osaisiko joku kertoa, mitä mun aivoissa on tapahtunut? Miten tästä eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Palaudunko jossain vaiheessa lääkkeitä edeltäneeseen tilanteeseen?
Kyllä se psykoosi tulee takaisin, jos psykoosilääkkeet jää ottamatta. Psykoosi usein käynnistyy unettomuudella. Tällaisia lääkkeitä ei saa omin päin lopettaa. Kerro lopettamistoiveesta lääkärille.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaudunko jossain vaiheessa lääkkeitä edeltäneeseen tilanteeseen?
Kyllä se psykoosi tulee takaisin, jos psykoosilääkkeet jää ottamatta. Psykoosi usein käynnistyy unettomuudella. Tällaisia lääkkeitä ei saa omin päin lopettaa. Kerro lopettamistoiveesta lääkärille.
Lääkkeet määrättiin ainoastaan triviaaliin unettomuuteen. Jälkikäteen ajateltuna ei hyvä. Ei ole käypä hoidon mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Tai lähinnä, mitä aivoille on käynyt, jos ei syönyt lääkkeitä sairauksiin kuten skitsofreniaan tai kaksisuuntaiseen vaan pelkästään unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai lähinnä, mitä aivoille on käynyt, jos ei syönyt lääkkeitä sairauksiin kuten skitsofreniaan tai kaksisuuntaiseen vaan pelkästään unettomuuteen.
Onko minulla nyt käynnissä ADHD ja maniatyyppinen lopetusoireisto kuitenkaan edeltäviä sairastamatta? (Dopamiinireseptorit, serotoniini-aineenvaihdunta, melatoniini-järjestelmä jne.)
Pyydä lääkäriltä ohjeet miten vaihto tehdään, saako siirtyy suoraan toiseen valmisteen vai pitääkö vanha lääkitys laskea ensin vähitellen alas
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriltä ohjeet miten vaihto tehdään, saako siirtyy suoraan toiseen valmisteen vai pitääkö vanha lääkitys laskea ensin vähitellen alas
En ole enää vaihtamassa mihinkään. Toivon, että nukkuminen palautuisi edes jossain määrin.
Pahimmillaan oli molemmat lääkkeet (Ketipinor ja Olanzapin) käytössä +rauhoittavat. Escitalopram aamuisin. Enää ei ole käytössä mitään, mieliala ihan hyvä, uni ei palaudu.
nostanpa vielä ):
Jos sattuisi paikalle lisää tukea.
En käyttänyt ketipinoria kuin tarvittaessa. Se aiheutti seuraavana päivänä keskittymiskyvyttömyyttä ja väsymystä. Toki jos en olisi ottanut, en olisi saanut unta. On kokemusta 2 muun psyykelääkkeen vierottumisesta. Lamictal ja aikoinaan seroxat. Väärä diagnoosi. Burnout olisi ollut oikea.
Pääsin psyykelääkkeistä eroon. Ei ole ollut oireita. Pystyn nukkumaan normaalisti, kun liikun ja en stressaa liikaa ihmisistä.
Tietääkö kukaan muuten, miksi mua ei ramaise? Ovatko lääkkeet jotenkin vaikuttaneet mun elimistön unen ja valveen säätelyjärjestelmään?