Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieroitus

Vierailija
15.01.2024 |

Onko täällä joku vieroittautunut Ketipinorista ja/tai Olanzapiinista? Miten nukkuminen? Määrättiin (triviaaliin) unettomuuteen. 

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Tee unettomuuden lääkkeettömiä hoitokeinoja jatkuvasti. Säännöllinen päivärytmi! suuntaa aamulla ulos kohti luonnonvaloa ja illalla vältä keinotekoista valaistusta. Näin tahditat sisäisen kellosi, ja vaikutat melatoniinin tuotantoon suotuisasti

Sillä on myös väliä mitä syöt, usko tai älä. 

2. Vähennä lääke hitaasti niin että uni ei lähde

3. Lue kirja Miksi nukumme eli Why we sleep oliko kirjoittajana Matthew Walker. Suosittelen. 

4. Ota "harjoituspäiväunia" jossa ideana on päästä mahdollisimman rentoon tilaan, ei välttämättä nukahtaa. Ei paineita. Mutta se treenaa kykyäsi nukahtaa luonnollisesti taas ilman lääkettä

Ei, lääke ei tuhoa pysyvästi nukkumista

No, unet lähtivät, vaikka yritin lopettaa niin hitaasti kuin suinkin mahdollista (noin 1kk kutakin annospuolitusta). Kiitän neuvoista, olen kiitolli

Tietääkö kukaan muuten, miksi mua ei ramaise? Ovatko lääkkeet jotenkin vaikuttaneet mun elimistön unen ja valveen säätelyjärjestelmään? 

Vierailija
22/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko välittäjäaineiden (rauhoittavat ja stimuloivat jne.) tasapaino jotenkin järkkynyt? reseptorit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku kertoa, mitä mun aivoissa on tapahtunut? Miten tästä eteenpäin?

25/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaudunko jossain vaiheessa lääkkeitä edeltäneeseen tilanteeseen? 

Kyllä se psykoosi tulee takaisin, jos psykoosilääkkeet jää ottamatta. Psykoosi usein käynnistyy unettomuudella. Tällaisia lääkkeitä ei saa omin päin lopettaa. Kerro lopettamistoiveesta lääkärille.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
26/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaudunko jossain vaiheessa lääkkeitä edeltäneeseen tilanteeseen? 

Kyllä se psykoosi tulee takaisin, jos psykoosilääkkeet jää ottamatta. Psykoosi usein käynnistyy unettomuudella. Tällaisia lääkkeitä ei saa omin päin lopettaa. Kerro lopettamistoiveesta lääkärille.

Lääkkeet määrättiin ainoastaan triviaaliin unettomuuteen. Jälkikäteen ajateltuna ei hyvä. Ei ole käypä hoidon mukaista. 

Vierailija
27/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai lähinnä, mitä aivoille on käynyt, jos ei syönyt lääkkeitä sairauksiin kuten skitsofreniaan tai kaksisuuntaiseen vaan pelkästään unettomuuteen. 

Vierailija
29/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai lähinnä, mitä aivoille on käynyt, jos ei syönyt lääkkeitä sairauksiin kuten skitsofreniaan tai kaksisuuntaiseen vaan pelkästään unettomuuteen. 

Onko minulla nyt käynnissä ADHD ja maniatyyppinen lopetusoireisto kuitenkaan edeltäviä sairastamatta? (Dopamiinireseptorit, serotoniini-aineenvaihdunta, melatoniini-järjestelmä jne.)

Vierailija
30/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä ohjeet miten vaihto tehdään, saako siirtyy suoraan toiseen valmisteen vai pitääkö vanha lääkitys laskea ensin vähitellen alas 

Vierailija
31/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lääkäriltä ohjeet miten vaihto tehdään, saako siirtyy suoraan toiseen valmisteen vai pitääkö vanha lääkitys laskea ensin vähitellen alas 

En ole enää vaihtamassa mihinkään. Toivon, että nukkuminen palautuisi edes jossain määrin. 

Vierailija
32/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan oli molemmat lääkkeet (Ketipinor ja Olanzapin) käytössä +rauhoittavat. Escitalopram aamuisin. Enää ei ole käytössä mitään, mieliala ihan hyvä, uni ei palaudu. 

Vierailija
34/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa.

Vierailija
36/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostanpa vielä  ):

Jos sattuisi paikalle lisää tukea. 

Vierailija
38/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/87 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt ketipinoria kuin tarvittaessa. Se aiheutti seuraavana päivänä keskittymiskyvyttömyyttä ja väsymystä. Toki jos en olisi ottanut, en olisi saanut unta. On kokemusta 2 muun psyykelääkkeen  vierottumisesta. Lamictal ja aikoinaan seroxat. Väärä diagnoosi. Burnout olisi ollut oikea. 

Pääsin psyykelääkkeistä eroon. Ei ole ollut oireita. Pystyn nukkumaan normaalisti, kun liikun ja en stressaa liikaa ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän