Miksi vasemmistolaiset hinkuvat niin voimakkaasti toisten lompakoille?
Miksi oma työnteko ja vaurastuminen ei houkuttele?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Olet outo, ap. Olen vasemmistolainen ja minulla on omistusasunto, kesämökki, metsää ja peltoa. Onko valittamista? Ja auto.
Sinulla on varaa olla vasemmistolainen. Miten pieni tai keskituloinen voi olla vasemmistolainen kun sillä on muutenkin jo rahat tiukilla?
Jos minulla myös olisi hyvät tulot ja omaisuutta niin mikäs siinä maksella veroja.
"Riikka ottaa velkaa koska viime hallitukselta jäi jälkeen paitsi massiiviset velat korkoineen niin valtiontalous joka oli yli 10 miljardia pakkasella"#
No valtiontalous oli pakkasella mm. koronan vuoksi. Mutta mikä on Riikan tekosyy sille että edelleen ollaan yhtä paljon pakkasella? Eikä se voi olla vain lainan korot koska niidenkin jälkeen ollaa miljardikaupalla pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
"Riikka ottaa velkaa koska viime hallitukselta jäi jälkeen paitsi massiiviset velat korkoineen niin valtiontalous joka oli yli 10 miljardia pakkasella"#
No valtiontalous oli pakkasella mm. koronan vuoksi. Mutta mikä on Riikan tekosyy sille että edelleen ollaan yhtä paljon pakkasella? Eikä se voi olla vain lainan korot koska niidenkin jälkeen ollaa miljardikaupalla pakkasella.
Tähän täytyy muistaa se että myös suomen valtion menot nousi edellisen hallituksen takia edellinen hallitus teki päätöksiä ja jätti rahoituksen seuraavan hallituksen kontolle.
Soteuudistus,nato,velkojen korot, julkisenpuolen palkankorotukset,perhevapaauudistus... Nämä kaikki on uusia menoja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko hyvinvointiyhteiskunta on mennyt överiksi. Suuri osa demukoista ja vasureista osaa vaan yhtä mantraa: lisää veroja ja tulonsiirtoja. Kellään täysjärkisellä tuskin on mitään sitä vastaan että heikoista pidetään huolta mutta nykyinen järjestelmä on täynnä groteskeja esimerkkejä väärinkäytöksistä. Väärinkäytökset osataan sekä saaja- että virkamieskunnassa.
Yhteiskunnan moraalikatoa ei ratkaista verottamalla. Maksajilta alkaa loppua sekä maksukyky että -halu koska mikään ei riitä.
Riikka ottaa ennätysmäärän velkaa! Ymmärrätkö? Onko Riikka vihervassari? Kaappivihervasemmistolainen?
Juuri nämä Marinin aiheuttamat "miinat" on suurelta osin syynä velkaantumisen kasvuun,korot ja sote suurimpina,on epärehellistä muuta väittää.
Kova mimmi S.M. tehnyt kaiken yksin, VAU.
"Tähän täytyy muistaa se että myös suomen valtion menot nousi edellisen hallituksen takia edellinen hallitus teki päätöksiä ja jätti rahoituksen seuraavan hallituksen kontolle."
Pysyvien menojen nousu ei ollut miljardiluokkaa joten ei niidenkään taakse voi mennä. Ja ainahan hallitus voisi ne menolisäykset perua jos haluaa.
"Soteuudistus,nato,velkojen korot, julkisenpuolen palkankorotukset,perhevapaauudistus... Nämä kaikki on uusia menoja nyt."
Sote-uudistusta on yrittänyt tehdä moni hallitus ennenkin joten ei se mikään uusi ja yllättävä meno ole. Velkojen korot ovat noin 3 miljardia joten ne eivät selitä kuin ehkä neljänneksen budjettivajeesta. Julkisen puolen palkankorotukset taas on sovittu työmarkkinapöydissä, ei hallituksen päätöksellä. NATO:a taas kannattivat kaikki. Joten missä oli se edellisen hallituksen holtoton menojen lisäys?
Minä olen vassari. Vuositulot 50000.
Olen työläisperheestä ja tiedän mikä on esim. monen lapsiperheen rahatilanne vaikka töissä käydäänkin. Palkat on Suomessa surkeat, siksi maksan veroni mielellään ja äänestän vasemmistoa. Yhteiskuntarauha, turvallisuus ja yhteen hiileen puhaltaminen ovat demokratian tuloksia. Ei kyykytyspolitiikan tai persujen, he riistävät työläiseltä vähätkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vassari. Vuositulot 50000.
Olen työläisperheestä ja tiedän mikä on esim. monen lapsiperheen rahatilanne vaikka töissä käydäänkin. Palkat on Suomessa surkeat, siksi maksan veroni mielellään ja äänestän vasemmistoa. Yhteiskuntarauha, turvallisuus ja yhteen hiileen puhaltaminen ovat demokratian tuloksia. Ei kyykytyspolitiikan tai persujen, he riistävät työläiseltä vähätkin.
Minä olen oikeistolainen. Vuositulot noin 40 000e. Asun yksin,lapsia ei ole ja mitään tukia en saa.
Kannatan ps/kok koska haluan että verotukseni kevenee, palkkani on suht surkea joten verojenmaksukyky on minulla tapissa.
Jos saisin yhteiskunnalta tukea niin silloin kannattais varmaan vasemmistoa.
Yhteen hiileen puhaltamista myös haluan mutta nykyään sitä ei tunnu olevan vaan on leimaamista ja toisten haukkumista. Tämä uusi hallitus on minulle hyvä.
M33
Kaikki on kädet sun taskuissa tai nylkimässä selkänahkaa. Muuten ei valtio saa verotuloja tai työnantaja voittoa.