Miksi vasemmistolaiset hinkuvat niin voimakkaasti toisten lompakoille?
Miksi oma työnteko ja vaurastuminen ei houkuttele?
Kommentit (69)
Tarkoitat siis oikeistoa, juuri viime viikolla oli uutinen, että Petteri yrittää maksattaa junaleikkinsä kunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko hyvinvointiyhteiskunta on mennyt överiksi. Suuri osa demukoista ja vasureista osaa vaan yhtä mantraa: lisää veroja ja tulonsiirtoja. Kellään täysjärkisellä tuskin on mitään sitä vastaan että heikoista pidetään huolta mutta nykyinen järjestelmä on täynnä groteskeja esimerkkejä väärinkäytöksistä. Väärinkäytökset osataan sekä saaja- että virkamieskunnassa.
Yhteiskunnan moraalikatoa ei ratkaista verottamalla. Maksajilta alkaa loppua sekä maksukyky että -halu koska mikään ei riitä.
Riikka ottaa ennätysmäärän velkaa! Ymmärrätkö? Onko Riikka vihervassari? Kaappivihervasemmistolainen?
Ja siinä taas yksi, joka ei ymmärrä miksi
Edellisen hallituksen ottamien lainojen korot kustantavat yksinään melkein 3 miljardia euroa vuodessa. Tuo summa ei siis
Lainan korot eivät kustanna mitään, vaan päinvastoin ne pitää maksaa. Nyt alan ymmärtää miksi talous menee päin pyllyä, kun menotkin käännetään saataviksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki eläkeläiset on vassareita.
Minkään muun puolueen kannattajatko eivät jää koskaan eläkkeelle? Olet täysi ääliö.
Tämä on siis moden linja tänään.
Persujen antisemitismistä ei saa puhua, mutta vasemmistosta saa valehdella.
Persumodet, kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Minun lompakollani on ollut enemmän oikeistolaisia kuin vasemmistolaisia. Kaikki mitä ostan tarkoittaa sitä että joku oikeistolainen vetää välistä. Olen varmaan outo tai ymmärrän että tässä yhteiskunnassa kaikki ovat toistensa lompakolla.
No, ole ostamatta mitään, niin et rikastuta ketään "porhoja"
Ostaminen on kuitenkin vapaaehtoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on rosvouksen uhriksi joutunut ja annettu työpanos ei ole vaurastuttanut muuta kuin hyväksikäyttäjää, niin helposti haluaa rosvota takaisin sen minkä työnantaja rosvosi ensin. Tämä on yleisin.
Fordin autotehdas oli hieno esimerkki siitä ettei sosialismia tai vasemmistolaisuutta tarvittu. Työntekijöillä oli varaa ostaa oman tehtaansa tuotteita ja pärjäsivät hyvin työnteollaan.
Kaikille riitti edullisia autoja ja yrittäjäkin sai silti riistää, mutta kohtuudella!
Tällaista ei ole ollut enää pitkiin aikoihin. Siksi valitettavasti vasemmistoa tarvitaan.
Työntekijöillä oli oma työterveys ja heidät oli vakuutettu. Nykyään voitais yrittää ottaa mallia yli sata vuotta sitten olleista yrittyksistä. Teslakin on hävyttömyys kun vertaa menneisiin aikoihin. Ei ihme että vasemmistoa tarvitaan erikseen, mutta pian kaikki koneistuu ja i
Tää on valitettava totuus. Kun kapitalismi ei osata ja ollaan liian ahneita, niin myös tappiota tulee kaikkialle.
Työntekijöistä pitäisi pitää hyvä huoli, niin ei tarvitsisi yhteiskunnan hyysätä työntekijöitä tai työttömiä.
Kun työntekijä tienaa tarpeeksi, niin ei tarvita yhteiskunnallista hyysäystä. Niinhän se on monilla työelämässä, jotka pärjää hyvin, niin ei tarvitse mitään apuja. Niin se pitäisi ollakin, mutta nykyään ei edes palkalla tule toimeen, niin pakkohan sitä vasemmistoa on tänne tarvita.
Oikeistolaiset itse luo vasemmiston tarpeen keinottelemalla huonoa kapitalismia ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro esimerkkejä!
No vastahan oli juttua Almasta, joka ei käy töissä, koska häntä riistetään siinä. Mutta jättäytyi kuitenkin tukien varaan. Eli jos joku muukin hyötyy rahallisesti hänen työssä käynnistään = riistoa. Mutta jos hän jättäytyy tukien varaan, eli hyötyy verojen kautta jonkun muun tekemästä työstä, niin se ei yllättäen enää olekaan riistoa. Tässä mainio esimerkki vassarin logiikasta, mikä on minun, on minun, mutta mikä on sinun, on myös minun.
Jos palkkataso olisi riittävän hyvä, niin ei tarvittaisi hyysäysvaltiota.
Maksuhalukkuutta ei löydy ja sitten se pitää ottaa raskaasti verottamalla, mitä ei palkoissa näy. Reilumpi kapitalismi jossa työntekijä saa korvauksen jolla pärjää hyvin ja ei tarvitse mitään tukia ja säästöön jää siten että säästöillä elää työttömänä kuukausiakin töitä etsien, niin tämmöistä olisi hauska nähdä.
Toimiiko kapitalismi? Vai tarvitaanko tukia että ihmiset pärjää, koska palkkojen tasoa ei voi pitää niin korkealla että ihmiset pärjäisivät ilman tukia, jos työttömyys kohtaa heidät.
Työnteon pitäisi toimia myös sosiaaliturvana ennaltaehkäisevästi siten että palkasta jää runsaasti rahaa säästöön!
Tätä ei tapahdu nyt ja siksi meillä on vasemmisto olemassa. Hoitamalla hyvin kapitalismin vasemmisto katoaa itsestään pois, koska sitä ei tarvita.
Olsii kohtuullista jos otettaisi mallia menestyvistä yrityksistä jotka pitää huolen työntekijöistään, eikä kohtele heitä kuin kertakäyttösaappaita.
No mitä loiseläjät yleensä tekee?
Koska haluamme omat rahat takaisin, ne jotka me ollaan itse tienattu ja te varastitte.
Itse olen huomannut sen että eläkeläiset kannatta vas/sdp. Myös jotkut hyvätuloiset työläiset kannattaa näitä koska heillä on varaa maksella veroja.
Vihreitä kannattaa taas nuoret,opiskelijat ja ne ketkä asuu kaupungeissa.
Kokoomusta kannattaa yrittäjät ja hyvätuloiset.
Persuja kannattaa nuoret,työläiset ja yrittäjät.
Keskustaa kannattaa maajussit.
Kd kannattaa uskontotyypit ja konservatiivit.
Rkp kannattaa ruotsinkieliset ja porvarit.
Liikenyt kannattaa hjallis fanit.
SDP:n teema on aina ollut: omat on omia, muiden tasitaan....toki sekin parempi kuin kokoomuksen: omat on omia, muiden otetaan.
Elän kyllä vasemmisto kuplassa. Kaikki tuntemani ihmiset äänestävät vasemmistoa, Syövät kasviksia ja maksavat veronsa. Kukaan heistä ei kyllä itke sitä että heidän verovaroillaan kustannetaan esimerkiksi lihataloutta tai tälleen lapsettomana en jaksaisi itkeä että lapsiin ja nuoriin laitetaan rahaa. He ovat kumminkin se tulevaisuus. Itsekkäät ihmiset ajattelevat että nämä verorahat jotka maksetaan valtiolle on jotenkin "minun" rahaa ja sitten kiukuttaa kun yksinhuoltaja tai työtön saa tukia niin ettei tarvitse asua telttakylissä -20 asteen pakkasissa. Nyt se pää pois perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen keskimääräistä varakkaampi joten hyötyisin taloudellidesti enemmän oikeistolaisesta politiikasta kuten verotuksen progression pienentämisestä. Kenen lompakolle siis hingun äänestäessäni vasemmistoa?
Terveisin: ylen tj yli 350 000 vuosipalkalla? :'D
Olet outo, ap. Olen vasemmistolainen ja minulla on omistusasunto, kesämökki, metsää ja peltoa. Onko valittamista? Ja auto.
Minun lompakollani käy kyllä enemmän oikeisto. Jos ihan rehellisiä ollaan niin se on totuus. Jokaisesta Eurosta jonka kulutan vie suurimman osan kapitalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko hyvinvointiyhteiskunta on mennyt överiksi. Suuri osa demukoista ja vasureista osaa vaan yhtä mantraa: lisää veroja ja tulonsiirtoja. Kellään täysjärkisellä tuskin on mitään sitä vastaan että heikoista pidetään huolta mutta nykyinen järjestelmä on täynnä groteskeja esimerkkejä väärinkäytöksistä. Väärinkäytökset osataan sekä saaja- että virkamieskunnassa.
Yhteiskunnan moraalikatoa ei ratkaista verottamalla. Maksajilta alkaa loppua sekä maksukyky että -halu koska mikään ei riitä.
Riikka ottaa ennätysmäärän velkaa! Ymmärrätkö? Onko Riikka vihervassari? Kaappivihervasemmistolainen?
Juuri nämä Marinin aiheuttamat "miinat" on suurelta osin syynä velkaantumisen kasvuun,korot ja sote suurimpina,on epärehellistä muuta väittää.
Vierailija kirjoitti:
Elän kyllä vasemmisto kuplassa. Kaikki tuntemani ihmiset äänestävät vasemmistoa, Syövät kasviksia ja maksavat veronsa. Kukaan heistä ei kyllä itke sitä että heidän verovaroillaan kustannetaan esimerkiksi lihataloutta tai tälleen lapsettomana en jaksaisi itkeä että lapsiin ja nuoriin laitetaan rahaa. He ovat kumminkin se tulevaisuus. Itsekkäät ihmiset ajattelevat että nämä verorahat jotka maksetaan valtiolle on jotenkin "minun" rahaa ja sitten kiukuttaa kun yksinhuoltaja tai työtön saa tukia niin ettei tarvitse asua telttakylissä -20 asteen pakkasissa. Nyt se pää pois perseestä.
"Kaikki tuntemani ihmiset äänestävät vasemmistoa"
...
Tuohon loppui mun lukeminen. Jos joku päästää noin idioottimaisen aivopierun, niin uskottavuus mennyt 100%.
Vierailija kirjoitti:
Vasuritko siellä hallituksessa nyt ovat, vievät viimeisetkin rahat kukkarosta.
Polttoaineostoksissa ainakin jää lompakkoon rahaa,lähes euron litralta on nyt hintaero kuin edellisen hallituksen aikoina.
Millä työllä se kivitalo hankitaan, jos rakennusmiehet sen rakentavat, etkä sinä?