Appiukko aikoi tehdä kiljut meidän häihin
Kommentit (34)
Jos miettii vaikka boolinpohjaksi, niin varmaan sellainen yksi käymisastia 25 litraa riittää hyvin. Käytte vaikka Tallinasta hakemassa siihen metsämasikaa ja votkaa lisäksi. Paljon jäitä, spritea ja vaikka mansikoita lisäksi. Kukaan ei vieraista tiedä kiljuksi, jos appiukko on ammattimies.
Appiukkosi juo ne kaikki itse. Tunnettu loppasuu niin hyvä jos malttaa odottaa että kilju on käynyt loppuun asti.
Riippuu siitä miten vahvaa kiljusta tekee. Pikahiivalla saa maksimissaan noin 18 prosenttista, "tavallisella" hiivalla noin 15. Jos tekee tuota noin 18 prosenttista, niin eiköhän pari litraa per henkilö riitä. Yhteensä siis 60 litraa. Varmuuden vuoksi kannattaa tietenkin tehdä selvästi enemmän.
Käymisen jälkeen kiljuun kannattaa ehdottomasti lisätä käymisen pysäyttäjä niin ihmisten mahat eivät mene vahingossakaan sekaisin. Myös kirkastaminen kannattaa tehdä hyvin.
Onko siellä muutakin juotavaa? Jos anopin kilju on ainoa tarjolla oleva alkoholi, niin kannattaa varata pari litraa per henkilö.
Hyvin tehty 10-12 prosenttinen kilju maistuu hämmästyttävän paljon valkoviiniltä. Vahvempi kilju alkaa olemaan maultaan jo aika "kiljumainen", mutta ei sitä siitä huolimatta hyvin tehdystä boolista erota.
OffTopic...pirtua
Ihmisikä sitten broidini kävivät sukulaishäissä tunnetussa sahtipitäjässä, itse olin estynyt lähtemään. Kuin's ollakaan, tymäkkää sahtia oli siellä vielä 'tuunattu' sitten vielä pirtulla...
Ei siitä sen vakavampaa, häistä tosin puhutaan vedet silmissä vielä vuosikymnmenien jälkeenkin suvussa. Veikkan että aika on kullannut muistoja ikein kunnolla😅
Vierailija kirjoitti:
Metanolia niin että napa rutskaa ja näkö lähtee
Aikamoinen taikuri saa olla että käymisteitse metanolia valmistaa.
Vierailija kirjoitti:
OffTopic...pirtua
Ihmisikä sitten broidini kävivät sukulaishäissä tunnetussa sahtipitäjässä, itse olin estynyt lähtemään. Kuin's ollakaan, tymäkkää sahtia oli siellä vielä 'tuunattu' sitten vielä pirtulla...
Ei siitä sen vakavampaa, häistä tosin puhutaan vedet silmissä vielä vuosikymnmenien jälkeenkin suvussa. Veikkan että aika on kullannut muistoja ikein kunnolla😅
Hyi helkkari sahti. Kaikkien oksennusjuomien isä ja äiti. Sahdilla laatta lentää niin että nasan laitteet havaitsee ufoja.
Kiljun kaveriksi kannattaa tehdä makarooni laatikosta löysempää. On helpompi oksentaa.
Sitten on hauska seurata kun sulhanen konttaa hääleikkejä kiljuripulit housussa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen taikuri saa olla että käymisteitse metanolia valmistaa.
Itse asiassa kyllä sitä metanolia syntyy käymisteitsekin. Määrät ovat vain pieniä. Siihen on kuitenkin syynsä miksi pontikkaa valmistettaessa pari ensimmäistä lasillista heitetään aina pois. Metanoli höyrystyy ensimmäisenä, ja siksi ensimmäinen lasillinen voi olla myrkyllinen (vaikka siis metanolin määrä seoksessa ei olekaan suhteutettuna suuri), ja toinen lasillinen maistuu p*skalle.
Vierailija kirjoitti:
Kiljun kaveriksi kannattaa tehdä makarooni laatikosta löysempää. On helpompi oksentaa.
Kiljuhäiden ruokana on juoksupitsaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on hauska seurata kun sulhanen konttaa hääleikkejä kiljuripulit housussa,
Miksi teet niin huonoa kiljua että se pistää mahan sekaisin? Kiljun teko ei ole mitään rakettitiedettä, mutta näköjään joillekin se on aivan liian haastavaa.
Tarjoilu suoraan saavista häävieraille annetaan oma muovimuki jonka saa pitää muistona häistä. Hääpaikkana toimii s kaupan eteinen.