Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥¤¤♥HELMENKANTAJIEN TIISTAI♥¤¤♥

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkivut ylty eilisen työpäivän jälkeen niin koviksi, ettei nukkumisesta tullut mitään ja suosiolla jäin tänään kotiin. Sain varattua neuvolalääkärinkin, jos vaikka suostuisi muutaman sairaslomapäivän kirjoittamaan. Jostain syystä ei meinaa kävelemään päästä kun on istunut koko päivän koneella.

Onko kukaan muu joutunut jäämään tämmöisistä ns. fyysisesti helpoista töistä saikulle ennen äitiyslomaa? Enää olisi viikko töitä, mutta alkaa olla vähän turhan tuskasta. Lisäksi vauva painaa tosi kovasti alapäähän istuessa!

Varvas-galluppiin sen verran että ei näy varpaat vaikka kuinka kurkottaa ja mahan ympärys on n. 101 cm.

Sairaalakassi pakkaamatta, mutta ajattelin sen sitten äippälomalla pakata.

Synnytystapa-arviosta ei ainakaan mulle ole puhuttu neuvolassa mitään. Esikoinen oli ihan keskikokoa, vaikka vatsan koko ylitti koko ajan käyrät, mutta silloinkaan ei tehty tuota arviota. Nytkin siis vatsa on koko ajan yläkäyrillä.

Esikoisen painoksi terkkari arvio tunnustelemalla viikolla 39+0 3700g ja syntyi 39+3 ja painoi 3755g eli aika nappiin meni tuo käsipelillä tehty arvio.

Nyt pois koneelta, alkaa taas selkä kiusata..

Pirriäinen rv 33+1

Vierailija
22/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilin tossa vähän aikaa sitten 3 tunnin päikäreiltä. Eli joo kuulun kans niihin yökukkujiin. Ja sit ku esikko tarhassa ni nukun päivisin pitkiä unia, mikä taas aiheuttaa etten saa illalla unta, mut nyt ku saa vielä nukkua täytyy ottaa ilo siitä irti päiväsaikaan. Toiseksi vielä oon alkanu taas näkee painajaisia. Ku illalla ei oo muuta tekemistä ku pyörii sängyssä ja ajatella, ni muistuu mieleeni taas ekan odotuksen yösekoiluni. Teeveestä tuli kaikki kauhuelokuvien mainokset ja se riitti mulle. Luulin tulevani hulluksi ku öisin valvoin ja kuvittelin näkeväni kaikenlaista. Onko kellään muulla ollu/on vastaavia oireita???

RISTIÄISET, esikko kastettiin seurakunnan kappelissa ja juhlat oli isovanhenpien mökillä ja sääherra palvoi meitä, eli ristiäiset oli tosi onnistuneet, mutta vietettiin heinäkuussa. Nyt ajattelin samalla linjalla paitsi juhlat kotona koska ilmat varmaan viel suht kylmät tos maalis-huhtikuussa ja nyt isompi asunto.

SAIRAALAKASSI, ei oo vielä pakattuna, mutta lapulle oon jo kirjotellu tarvittavat ja keräilly niitä valmiiksi yhteen kaappiin. Vauvan kotiutumiskassi on jo pakattu. Kaukalo vielä serkuilla lainassa. Itsekkin varailin pillimehukeittoja synnytykseen ja osastollekkin,(koin ne ekalla kerralla mukavaksi juoda vaikka keskellä yötäkin jos imetti makuultaan ni kyljellään oli helppo juoda) ja musiikkia. Ja sit tietty liivit ja liivisuojia, shampoot, saippuat, hammasharjat, kamera, puhelimen laturi ja varapattereita kameraan jos tulee yllättävän nopea lähtö ja kotiutumisvaatteet. Mä meinaan ainakin käyttää vain ja ainoastaan sairaalan kuteita, vaikka ne ei niin miellyttäviä ookkaan, mut nautin ku kerranki voi jättää pyykkihuolen jonkun muun niskaan. Ja vaihtaa voi vaikka joka päivä pariin kertaan.

HEINÄ76, mä myös pelkään enemmän sektiota ku alatiesynnytystä.

VAUVAN LIIKKEET, luulin jo pari päivää sitten et vauvelilla on joku hätä ku ei oikeastaan mitään liikkeitä pariin päivään, mut nyt taas on onneksi vilkastunu. Ei mitään suuria liikkeitä, mut kääntyilee ja sillon tällöin ilmottelee olostaan. Huomenna neuvola.

GALLUPEISTA, en nää varpaitani, ja ympärys noin karkeesti 110cm, lähtömittaa en tiiä.

Olenko ymmärtänyt oikein että joillain teistä niinsanotun viimisen lääkärin yhteydessä otetaan ultralla painoarvio ja katsotaan tarjonta??? Meilläpäin joutuu luottamaan ihan lääkärin ja neuvolatätin käsiarvioon sekä tarjonnassa, että painoarviossa. Neuvolatäti vielä suht nuori ja uusi. Lähettää kyl tosi herkästi jatkotutkimuksiin jos jotain erikoista, ei kai uskalla ottaa riskiä mistään.

Olikos se VAUVA0207 ku sulla on sama LA ja TYKSiin oot menossa synnyttämään eli 11.2???

Tulipas sitä sepustusta taas ja selkeesti huomaa että on alkanu helmikset jäädä äitiyslomalle ku on sekä viestit pidentyneet että lisääntyneet. Ja sekin on kivaa ku vielä tulee uusia joukkoon. Ja todella positiivista on mun mielesta sekin että kaikki helmenkalastajat on jo yli 30 viikoilla eikä yhtään helmeä oo vielä maailmaan putkahtanut. Ku oli se vaan niin pieni se eka maaliskuinen olikos se Romi. Mut nyt syömään ja hyvät päivänjatkot, yritetäänpä kaikki viedä helmemme turvallisesti kotisatamiin.

Emylis 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ollaanpas me nyt " aktivoiduttu" pinojen suhteen, kiva! Itselläni ainakin syynä äitiysloma. Nyt on aikaa istuksia koneella pidempäänkin. Saamaton aamupäivä takana, yöllä sain unen vasta noin 2.30! Ja eikun 7.45 ylös ja neitiä muskariin. Otin kyllä heti aamusta vielä tunnin unet. Lohduttaa tietää, että muitakin yövalvojia löytyy!

Meillä ei vielä nimestä ole harmainta haisuakaan, eihän me edes tiedetä tulijan sukupuolta, eikä mitään esitietolomakkeita ole tarvinnut täyttää. Ristiäiset tullaan varmaan pitämään miehen vanhempien kotipaikkakunnalla Keski-Suomessa, josta vuokramme juhlatilan ja majoituksen vieraille. Tämä järjestely siksi, että itse asumme pääkaupunkiseudulla, suurin osa sukulaisista pitkin poikin Suomea, niin tuonne kenenkään matka ei tule ylivoimaisen pitkäksi. Ja oma kolmiomme ei vedä yli 30 henkilöä, jotka sisarustemme perheistä jo tulee. Kalliiksihan tuo tulee, mutta mitäpä sitä ei sukunsa tapaamisen eteen tekisi :-) Ja isovanhemmat saavat kyllä luvan maksaa osan viuluista. Ajankohdaksi olemme suunnitelleet pääsiäisen seutua, siinä kun jää matkustamisellekin mukavasti pyhiä.

Sairaalakassia en ole pakannut, olen nyt asennoitunut niin, ettei tämä varmaan kuukauteen vielä synny, joten ehtiihän tässä! Ja jos ei ehdi, saahan sieltä sairaalasta välttämättömimmät ja mies tuokoon perästä muut. Esikoisemmehan oli joukukuussa 5vrk:tta sairaalassa, jonne yllättäin päivystyksestä jouduttiin ja hyvin pärjättiin eka vrk sairaalan vermeillä.

Gallupeihin:

* ei kestovaippoja, en ole kokeillut ja valmisvaipat on NIIIIIIIIn helppoja (kuulun laiskojen mammojen joukkoon...)

* varpaita ei näy

* vatsan ympärys 106cm, lähtömitasta ei hajuakaan. Jotenkin tuo masu on painunut alemmaksi (laskeutunut?) ja hengitys on nyt helpompaa.

Tuosta streptokokista piti vielä sanomani: tuttavaperheeni vauva sairastui 2 vkon ikäisenä streptokokin aiheuttamaan aivokalvontulehdukseen. Tilanne oli todella vakava (hätäkastettiin) ja hänelle jäi tuosta aivovamma, jonka laajuutta tutkitaan parhaillaan. Joten hoidattakaahan pöpö kuntoon! Itse vaadin neuvolassa päästä tuon tapauksen jälkeen labraan tuo pöpö tarkistuttamaan, ja minulla sitä ei ainakaan tuolloin ollut. Jossain maissa tuo tutkitaan automaattisesti kaikilta odottavilta äideiltä, muttei tällä Suomessa.

Ja petiin; meillä täysin kuollutta seksin saralla jo pidemmän aikaa... En oikein tiedä miksi. Mies kai haluaa " jättää minut rauhaan" vaivoineni. Itse saattaisin kyllä toisinaan pienen vaakamambon vetää, mutta en tunne itseäni järin haluttavaksi :-(

Pitänee lähteä kauppaan, että edes jotain tänään saisin aikaiseksi!

Jaksellaan, siskot!

Timbe 35+4

Vierailija
24/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa tuli siis käytyä. Terkka ei uskonut mun hempan olevan alhaalla joten mittasi sitten ja 101 oli. Sanoi että jos ei ens viikkoon mennessä nouse niin labrakokeisiin, en kyllä saanut selvyyttä että mitä siellä sitten katsottaisiin. Olo on todella heikko, tuntuu ettei aivot saa happea ja makuuasento on ainut jossa ei huimaa. :(

RR oli 112/68, mulle vielä ihan normaalia..oma syke 104

vauva pää alaspäin kuten aiemminkin, sykkeet 155-> liikkui hyvin

sf-mitta kasvanut viikossa sentin ja on nyt 31, oma paino laskenut puoli kiloa. Vauva on jo niin alhaalla että on iiiso ongema saada vaikkapa kengät jalkaan.

Galluppiin: omat varpaat näkyy vielä, tai ei kaikki mutta isovarvas ja sen pari viereistä vilkkuu vielä :) saa nähdä missä vaiheessa ei enää näy jos sellaista tulee. Muistan sanoneeni heti esikoisen synnytettyäni kun aloin sängyltä nousta tikkauksen jälkeen vessaan, että " jes, näen taas varpaani! " :)

Mua kypsyttää nyt kaikki. Tallihommatkin pitäisi tehdä mutten kykene ellen ota välillä seinästä tukea kun huimaa, inhottaa vaan jättää kaikki kaverin harteille kun se tekee muutenkin pitkää päivää töissä mutta pakkohan se on. Tulipa valitusvirsi, poistunpa tästä itsekin päikkäreille kun esikoinen vihdoin kuukahti myös uneen.

Parempaa olotilaa muille kanssasisarille!

H 35+6 edelleen..

Vierailija
25/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan oon tänään täällä viihtynyt, mutta ulos kun ei päästä lasten ja oman räkätaudin takia niin täällähän se aika vierähtää sopivasti lasten leikkien lomassa.

Mun piti vain kommentoida tuota ruokaa pakastimeen juttua. Mulla on aina kasa jauhelihaa pakastimessa ja sitten kaapissa sellaisia lasagne-aineksia yms. puolivalmiita ruokia jotka tulevat sitten nopeasti ja melkein itekseen. Samoin pakastealtaan valmiskeitot ja tietty ranskalaiset ja kalapuikot ovat tosi helppoa valmisruokaa. Mun mielestä tuollaiset omat kerran pakastetut muuttavat jotenkin aina koostumustaan ja maistuvat huonoilta, joten oon kyllä jättänyt pakastamisen väliin kokonaan. Mä oon kyllä ollut synnytysten jälkeen niin täynnä energiaa, että ei oo tarttenut sen takia varautua mihinkään kummallisuuksiin. Niin ja vauvat ovat meillä nukkuneet ekan kuukauden melkein kokoajan, joten senkin suhteen on ollut hyvinkin aikaa tehdä ruokia ja muita hommia. Mä oon vissiin aina tässä loppuraskaudessa niin raihnainen, että voimia riittää sitten kun vatsasta ja kivuista pääsee eroon!

Nyt lähen laittamaan jauhelihasoppaa ja tekemään sämpylöitä, joten huomiseen sitten!

t.kolomonen rv 33+1 (edelleen)

p.s Vitsi että käy kateeksi niitä jotka saavat nukkua vielä päikkäreitä!!! Muistelen kaiholla aikaa kun odotin esikoista ja vaikka yöt meni miten meni niin päivällä pystyi sitten lepäilemään ja nukkumaan just silloin kun huvitti =)

Vierailija
26/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakassia ei ole tullut vielä pakattua, jotenkin ei tajua, et kohtahan se synnytyskin jo on. täytyis varmaan alkaa ihmettelemään. mäkin käytän kyllä sairaalan vaatteita ym. mut omat hygieniavälineet mukaan. jotain ihanantuoksuista suihkugeeliä. jotain evästä, jos tulee nälkä ; )

mä en esikoisella kokeillut lainkaan kestovaippoja. nyt olen haalinut niitä erilaisia, olen innokas kokeilemaan. ainakin kaverilla kokeilut lähtenyt hyvin sujumaan, eiköhän sitten mullakin! on noi kertikset helppoja, ei siinä mitään. ensimmäisen vauvan kanssa on muutenkin niin uutta ja ihmeellistä, et voi olla vaikea ajatella kestoja. nyt kun tulee toinen, niin vähän on jo hajua miten asiat ehkä menee...

mä en tee pakkaseen ruokia valmiiksi, vähän olen leiponut jotain. jotain lihoja ym vois kyllä raakana pakkaseen laittaa, niin on sit jotain aineksia kotona, mistä väsäillä ruokia.

olikos se Emylis, kun kyseli TYKSiin treffejä? mä ilmottaudun! eli mulla laskettu 12.2. oiskos halukkuutta nähdä " livenä" , kaikkien kanssa, ketkä on tuonne TYKSiin suuntaamassa? ilmotelkaa jos on, niin sovitaan treffejä!

vko 36

Vierailija
27/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Meille tosiaan on tulossa esikoinen joten aikaisemmasta käytännöstä en tiedä; synnytysvalmennus käytiin TAYSissa joulun tienoilla ja parikin " mitä pitää ottaa mukaan" paperia saatiin. Siinä toisessa oli aikaisemmin lukenut " voi ottaa oma sandaalit mukaan" ja se " voi ottaa" oli viivattu kynällä yli. Toisessa lapussa mitä tulee ottaa mukaan lukee muutama asia (neuvolakortti, imetysliivit, kamera jne sekä tossut) Eli mulle jäi tuosta kyllä vaikutelma että omat tossut pitäisi ottaa mukaan?

Luulisin kuitenkin, että koska on iso sairaala niin kai sieltä nyt tossuja pitäisi löytyä...Itse nyt kuitenkin kävin tänään Citymarketissa ostamassa jonkinmoiset tossut itselleni - kirjaimellisesti kun noudatan noita ohjeita mitä TAYSista saaduissa lappusissa lukee..

Limonadi ja poju rv 36

Vierailija
28/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpahan ilmoittautumaan minäkin pinoon. Hirveesti tulee kirjoituksia päivänmittaan. Kiva lukea mitä muille kuuluu.

Täällä niin sateista ja liukasta ettei kyllä ulos huvita yhtään lähtä tän konkkaronkan ja suuren vatsan takia. Aamulla vein 3 vanhinta kerhoon ja kävin itse neuvolassa. Siellä kaikki ok. eli

painoa:800g/viikko.

Turvotusta löytyy

RR: 125/79

HB:120 Vihdoin noussut Rautaa syöty viikosta 20 asti koko ajan

tarjonta:RT

SF mitta: 29

Syke 140-155 vauva oli kovasti liikkeessä

Eli neuvolassa kaikki OK. Eilen illlalla oli vauva vielä omasta mielestäni perätilassa. Ollut koko ajan tähän asti. Neuvolassa terkka tunnusteli ja väitti et raivotarjonnassa on. Liekö sit yöllä vauva tehnyt täydellisen voltin kun, eilen tunsin potkut alhaalla vasemmassa nivusessa. Nyt tämänpäivän aikana potkut ovat tosiaan tuntuneet oikeallaylhäällä. Toivottavasti pysyy RT:ssä lopppuun asti. En halua synnyttää perätila lasta ja sektiota pelkään. Eli normaali alatiesynnytys tänne kiitos. :)

Supistuksia ei ole ollut minulla vielä juuri ollenkaan. Ijhan muutaman kerran harvakseltaan joskus,mut ei mitenkään liikaa ainakaan.

RUOKIa en tee koskaan pakkaseen asti. Minusta potut ja makoroonit menee pakkasessa inhottavan oloiseksi. Eilen leivoin ison satsin viinereitä pakkaseen, kun on tulossa 2 tytöllä synttäritkin ennen vauvan syntymää. Vielä aattelin leipoa kuivakakkuja ja pullaa ison satsin niin ei tartte heti leipoa ku tulee kotiin sairaalasta.

YÖKUKKUJA olen myös minä. Viimeyönäkin luin kirjaa 01.00 asti. Sit valvoin puol kuudesta puol seittemään ja 8 aikoihin soi kello ku piti lähtä lapsia kuskaan kerhoon. Päivällä otin pikkutirsat ku kuopus oli päikkäreillä ja isommat pelasivat tietsikalla. Ois se ihan jos sais nukkua päivälläkin siihen aikaan ku huvittaa,mut tältä porukalta ei kyllä voi nukkua ku tosiaan noin puolentunnin unet olkkarin sohvalla et samalla voi kuunnella mitä ne muksut tekee. :)

SAIRAALAKASSIA en ole vielä pakannut ollenkaan. Ehtiihän nuo siepata sit ku lähtö koittaa. Tai jos on kiire ni tuokoon mies sit perässä. En ruukaa mitenkään mahottomasti sitä kamaa sairaalaan haalata. Tänään pesin vauvan vaatteet valmiiksi. Huomenna viikkaan ja järjestelen ne sit paikoilleen. Laitan samalla sit vauvalle kotiin tulovaatteet valmiiksi turvakaukaloon. Ettei miehen tartte niitä sit ettiä. Vaikka luulis jo osaavan ottaa tarpeeliset mukaan, ku viidettä jo vauvaa tulee hakemaan. :) Mut saanpahan mieleiset ku ite laitan.

VARPÅAITA ei näy täälläkään.

Jomppana 34+1

Vierailija
29/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limatulppa irtosi tänään aamupäivällä ja pari kertaa jälkeenkin on tullut noita limaklomppeja! Synnärini on uhkaavasti vaihtumassa LAS:sta TYKS:aanm mikä ei sinänsä haittaa, sillä siellähän esikoisenikin synnytin, eikä paikasta varsinaisesti pahaa sanottavaa.

Neuvolantätini on ollut yhteydessä tyksin henkilökuntaan ja sieltä oli käsketty lähteä heti tulemaan, kun parikin tiukempaa supistusta tulee. Ajomatkaa meiltä tyksiin on n.85km ja matkaan menee noin tunti. Josko pysyn vielä yhtenä kappaleena ensiviikkoon, mene sitten ottamaan kortisoonipiikin vauvan keuhkojen vahvistamiseksi.

Onko teistä kukaan saanut kyseistä piikkiä? Miten se tapahtuu ja oliko kammottava/kivulias kokemus? Kärsin kovasta piikkikammosta, enkä ole edes koskaan katsonut, kun verikoetta otetaan... Esikoisesta mulle tehtiin lapsivesipunktio ja se ei ainakaan sattunut yhtään, vaikka mies oli olluty pyörtyä vieressä nähdessään sen piikin koon!

Sairaalakassin aion nyt ennen nukkumaan menoa pakata...Olen tehnyt listan jääkaapin oveen jo valmiiksi, jos lähtö olisi tullut vauhdilla, niin mies olisi sen sitten osannut koota.

Varpaita en ole nähnyt aikoihin seisaaltaan! Nyt pyysinkin miestä poistamaan kuluneet lakat kynsistä. Jos sitä jotenkin onnistuisi ne vielä lakkaamaan...olisi sitten edes joku paikka kauniina, kun puhkii siellä synnyttämässä :)

Liikkeet on jo pitkään tuntuneet pääsääntöisesti tuolla alhaalla ja enemmän oikeassa kyljessä. Asukki työntelee tarmokkaasti kantapäitään läpi kyljen!

Itse ajattelin leipoa pakkaseen pullaa (jos siis ehdin, pitänee hoitaa sekin huomenna), että on sitten vieraille tarjota, kun tulevat vauvaa katsomaan. Ruokaa en ajatellut sen ihmeemmin hamstrata.

Makuukammarissa on viime aikoina ollut aktiivista, tosin nyt mua on alkanut supistelemaan sessioiden jälkeen, joten haudataan ne touhut ainakin osittain... Mä kuulun niihin, joista seksi on tuntuu odottaessa taivaalliselta!!!

Mitäköhän vielä piti kommentoida... Ajatukset on nyt niin sekaisin! Nyt vasta oikeastaan kunnolla tajuan, että meillehän on tulossa vauva!!! Ja miljoona asiaa pitäisi vielä hoitaa...

Nyt laittamaan sitä kassia kuntoon!

Pessi80 rv33+3

Vierailija
30/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pessillä on sitten jännät paikat..!! Mahdatkohan meistä ekana lähteä, vai ehtiikö joku muu kuitenkin ensin..tsemppiä joka tapauksessa!!

Mulla kanssa sänkytouhut aiheuttaa suppareita, mutta kestoltaan ne on lyhyitä.

Katsoiko joku Discoveryn dokumenttia? Kylläpä se synnytysten näkeminen taas hirvitti, mutta toisaalta ohjelmasta jäi sellanen olo, että voi kun tämä ei kuitenkaan syntyisi heti, kun tää raskaana olo on niin suuri ihme!!

Mulla ei oo varpaita näkyny kesän jälkeen, joten en niiden olemassa oloa edes muista = ). Bikinirajojen siistiminenkin on pitkään ollut ihan arpapeliä ja välillä mies on avittanut siinä hommassa. (kovin mielellään vielä jostain syystä )

Mahan ympärys on jotain 130cm, eikä siis ihme, että kaikki ihmettelee tätä mun kokoo!!

Laitanpa minä sitten vuorostani kysymystä teille:

Onko teillä lähipiirissä/tutuissa ihmisiä, jotka aika ajoin (raskausaikana) erityisesti ärsyttää?

Mulla ihan selvästi hormoonit vaikuttaa siihen, kun välillä oikeen inhottaa joku ihminen eikä jaksa olla missään tekemisissä kyseisen henkilön kanssa.

Näitä henkilöitä on ollut mulla tän raskauden aikana jo useita ja tällähetkellä anoppi on ykkössijalla inhokeissa ja hyvänä kakkosena tulee yksi tuttu joka vaan jostain syystä inhottaa mua..

Ylämaha on taas tosta yhestä kohtaa kipee, mutta vauva on kyllä potkinut siihen koko päivän aika tehokkaasti, joten se taitaa johtua ihan siitä. Onneks on neuvola kuitenkin huomisaamuna niin pääsee terkalle kertomaan asiasta!

Tämä vaavi ei ainakaan toistaseks ole rauhoittunut yhtään, oikeestaan päinvastoin liikkuu entistä enemmän!

huomiseen

mammutti ja Vilkas-Vilppu

Vierailija
31/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tulin viellä suppareiltani häiriköimään. Ihan ekana kiire kyssä teil kaikille joil on muksuja jo!!!! Koska mun eka tuli keisarin leikkauksella niin mulla ei ole tuosta lapsivesi asiast kokemusta mut mimmost se on koostumukseltaan???? Onk se kuitenki aika litkua?? semmoist niinku limast vettä???? Jotain meinaan tuli semmoisen puolendesin verran ja nyt alkaa paniikki iskemään.

Muihin galluppeihin vastailisin:

VARPAAT ei ole näkyny ainakaan viimeiseen kolmeen/neljään kuukauteen.

MASUN ympärystä on huikeat 116,5cm

KARVAT ajelee mun ukko koska mä en yksinkertaisesti taivu, ja kuitenki se pehko ärsyttää

RUUANlaitosta semmoisia, että meillä onneks on ukko ihan hyvä kokki joten mieluusti jätän sille sapuska tekemisen

ÄRSYTTÄVÄ ihminen lähipiirissä: Mun äiti saa sen tittelin tällä kertaa, olen jo monta kertaa sille kanaemolle joutunut huomauttamaan, että OLEN VAAN RASKAANA EN VAIKEASTI VAMMAINEN, pystyn kyl tekemään asioita ite. Aluksi sen huolehtiminen oli hellyyttävää, mutta nyt alkaa jo ottaa pannuun hiukka liikaakin.

Nyt meen panikoimaan pitkäkseen ja samantein jos alkaa supistaa pittää sitten varmaan lähteä liikkeelle. Tuskin tulee tänään nukuttua.

Emppu-mamma ja " Eetu" 33+5

Vierailija
32/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMPPU_MAMMA:

Multa käynnistyi toisen lapsen synnytys vesien menolla aivan yhtäkkiä aamulla kuudelta. Se lapsivesi oli mulla juuri sellaista limaisen olosta kirkasta vettä siis. Aika litkua. Joskus kuulemma voi olla hieman punertavaa. Mulla sitä tuli ihan kunnolla ja aina kun supisti niin holahti lisää. Vedet alkoi mulla valua silloin kuuden maissa aamulla ja poika syntyi jo ennen aamu kymmentä. Joten jos sitä alkaa tulla enemmän sulla nyt ,niin soita synnärille ja kysy kävisitkö siellä näytillä ainakin. Voi nimittäin syntyä piankin se vaavi tai sitten ei.

Jommppana 34+1

Vierailija
33/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh pitääkin seurata tilannetta oikein tarkasti....... viimeistään huomenna aamusta men päivystykseen ja pyytää niit kahtomaan tilanne kun omalekurille tuskin pääsee ja kajaaniin on kuitenkin yli 100 kilsaa matkaa.

Toivottavasti tää kamala yskä ja jatkuva aivastelu ei ole saanu mitää aikaan ja et vaavi pysys kyydis viel jonki aikaa!!!

Nyt panikoimaan pitkälleen. Pakko koittaa rauhottua, pulssi hakkaa varmaan miljoonaa :(

Emppu-mamma ja eetu 33+5

Vierailija
34/34 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraile tosiaan tilannetta, koska jos lapsevedet menee niin on mentävä sairaalaan!