Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-ikäisillä ei omia huoneita?!

Vierailija
14.01.2024 |

Oletan, että täällä olisi joku, tai edes joku tietäisi jonkun, jonka perheessä ja kotona kaksi teini ikäistä jakavat yhteisen huoneen. Haluaisin kuulla käytännön vinkkejä miten moisen saisi toimimaan. Etenkin jos ne teinit ovat eri sukupuolta keskenään. Stressaan ihan hirveästi tätä asiaa, mutta eron vuoksi meillä on tämä ratkaisu edessä.

Eli olisiko jollakin antaa vinkkejä tai kertoa mielipiteitä? Ja kiinnostaisi myös jos joku voisi vinkata esim ig-tilejä tai jotain, jossa olisi kuvia teinien jaetusta huoneesta. 

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iän kaiken on jaettu huoneet sisarusten kanssa. Tämä on joku nykyhetken juttu, että kaikki lapset tarvitsee oman huoneen. Eri sukupuolta oleville joku hyllykkö tai kevyt seinämä jakamaan huone. 

Iän kaiken on naiset pidetty keittiössä ja roskat dumpattu mereen. Tämä on joku nykyhetken juttu, että naiset kouluttautuvat ns. miesten aloille ja kierrättävät.

Tämä kommenttisi ei liity aiheeseen mitenkään. 

Vierailija
142/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iän kaiken on jaettu huoneet sisarusten kanssa. Tämä on joku nykyhetken juttu, että kaikki lapset tarvitsee oman huoneen. Eri sukupuolta oleville joku hyllykkö tai kevyt seinämä jakamaan huone. 

No en tunne ketään lapsuuden kavereistani, joka olisi jakanut huoneen sisaruksen kanssa. Olisi ollut tosi ikävää, jos huone olisi pitänyt jakaa veljeni kanssa. 

N54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jaoin isosiskon, isoveljen ja pikkusiskon kanssa ison huoneen. Oli ihan jees siihen saakka että itsellä oli omaa elämää ja halua yksityisyyteen. Asuttiin maalla ja kaupunkiin oli matkaa niin tuli oltua paljon kotona

Vierailija
144/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tunne ketään lapsuuden kavereistani, joka olisi jakanut huoneen sisaruksen kanssa. Olisi ollut tosi ikävää, jos huone olisi pitänyt jakaa veljeni kanssa. 

N54

Suomessa on yhteiskuntaluokkia ja kovia sikiämään ovat sellaiset joilla ei ole kykyä tienata.

Vierailija
145/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän perheen teinillä ei nyt varsinkaan ole siihen porsimiseen varaa. En tajua miksi kannustatte teinejä porsimaan vaikka ap:ltä se oli väärin mielestänne. Taidatte olla jotain fetistejä?

Heillä on samat ihmisoikeudet kuin emälläänkin.

Ei alaikäisellä ole.

Vierailija
146/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! Ja kiitos niistä linkeistä mitä sinä joku laitoit vinkiksi huoneen jakamiseen kerrossängyillä. Joku toinen tiesi kertoa että ig on pullollaan kuvia ja tilejä pienistä kodeista joissa asuu lauma lapsia ja vanhempi/vanhemmat; itse en ole näitä etsimisestä huolimatta löytänyt, joten jos joku haluaa vinkata että minkä nimisiä tilejä niitä olisi, tai millä hashtagilla voisi yrittää hakea. 

Ap

Vierailija
147/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin asunnon, jossa on erillinen & mahdollisimman iso keittiö. Sinne sohvasänky äidille ja muutoinkin yhteinen oleskelu siihen huoneeseen. Olohuoneesta makuuhuone pienemmille lapsille ja teineille omat makuuhuoneet.

Vierailija
148/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaikuttaa hyvältä ajatukselta!

Ap

Vierailija
149/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun teinisi ovat luultavasti täysipäisempiä, kun eivät siellä huoneessaan lue tiktokkia ja syö sipsejä. Eli tietävät edes, että heillä on vanhemmat.

Vierailija
150/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

Mä olen joutunut jakamaan huoneen veljen kanssa.

53v.

Vierailija
151/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaahan aikuisetkin yleensä huoneen. Me ainakin. 

Vierailija
152/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakaahan aikuisetkin yleensä huoneen. Me ainakin. 

Ai sisaruksen kanssa? Kyllä teinikin sen varmaan mieluusti jakaisi poikkiksensa kanssa.

Vierailija
153/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

Mä olen joutunut jakamaan huoneen veljen kanssa.

53v.

Luojan kiitos ei tarvinnut jakaa, kun ollaan veljen kanssa ihan eri planeetoilta. Lapsena tapeltiin paljon ja ei olla aikuisina missään tekemisissä. Eri

Vierailija
154/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä kyllä joo, sen takiahan kerrossängyt on keksitty, että niissä voi sisarukset nukkua samassa huoneessa. Mutta aloituksessa puhuttiin teineistä. Oma kärsimyksen lajinsa on sekin, jos pikkusisar syntyy isolla ikäerolla, ja sitten joku 16-vuotias joutuisi jakamaan huoneensa päiväkoti-ikäisen kanssa. Eihän läksyjen teosta ja kokeisiin lukemisestakaan tule mitään, jos se pikkusisarus säheltää siinä samassa huoneessa koko ajan. (Tiedän, että leikkiä voi muuallakin, tai tehdä läksyjä, mutta omaa rauhaa tarvitaan jossain joka tapauksessa ja mieluiten se on se oma huone.)

Vierailija
155/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tätä vanhempiem uhrautumista nukkua olohuoneessa. Lapset saa oman huoneensa, kun maksavat sen itse. Ei se tietenkään ideaali ole, mutta ei nuorilla ole mitään vanhempien yli meneviå tarpeita. 

Vierailija
156/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä tätä vanhempiem uhrautumista nukkua olohuoneessa. Lapset saa oman huoneensa, kun maksavat sen itse. Ei se tietenkään ideaali ole, mutta ei nuorilla ole mitään vanhempien yli meneviå tarpeita. 

Kyllä minä laittaisin lapsen edun oman etuni edelle. Lapsille omat huoneet ja itse sinne olkkariin nukkumaan. Lapset tarvitsevat myös opiskelurauhaa ja senkin takia oma huone tärkeää. 

Vierailija
157/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä lapsia, jos ei edes ajattele heidän parastaan. Vanhemmat joustaa kriisitilanteissa. Teinit muutenkin viettävät sitä omaa aikaa omassa huonessaan ja vanhemmat ovat enemmän olkkarissa ja keittiössä. Makkarissa käydään yleensä vaan nukkumassa. 

Vierailija
158/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä lapsia, jos ei edes ajattele heidän parastaan. Vanhemmat joustaa kriisitilanteissa. Teinit muutenkin viettävät sitä omaa aikaa omassa huonessaan ja vanhemmat ovat enemmän olkkarissa ja keittiössä. Makkarissa käydään yleensä vaan nukkumassa. 

Miksi tehdä lapsia jos ei edes ajattele heidän parastaan? Miksi hankkia lapsia jos ei ole tarjota kaikille lapsille omaa siipeä talosta omine kylppäreineen ja poreammeineen?

Se että joutuu jakamaan saman huoneen yhden sisaruksen kanssa ei ole mikään kriisitilanne.

Vierailija
159/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä lapsia jos ei edes ajattele heidän parastaan? Miksi hankkia lapsia jos ei ole tarjota kaikille lapsille omaa siipeä talosta omine kylppäreineen ja poreammeineen?

Se että joutuu jakamaan saman huoneen yhden sisaruksen kanssa ei ole mikään kriisitilanne.

No jaa makkarisi sitten sisaruksesi kanssa. Ei ole mikään kriisitilanne.

Vierailija
160/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme makuuhuonetta ja teinit jakaa niistä toisen ja pienemmät lapset toisen, me vanhemmat ollaan kolmannessa. Talo on ihana ja hyvällä paikalla ja teinitkin on ihan tyytyväisiä tilanteeseen. Tuskin edes koskaan ovat molemmat samassa huoneessa yhtä aikaan muuten kuin nukkuessaan. Ei oma ikioma huone jokaiselle lapselle ole mikään ihmisoikeus. Teinien mielestä on kivaa että asutaan suht keskustassa ja kaikki on lähellä.

Kannattaa siis ehkä esittää teineille faktat ja etsiä tilanteen hyvät puolet? Halutessaan huonetta voi jakaa esimerkiksi kirjahyllyillä ja sermeillä tai kaapeilla.

Mutta miten teinien seksielämä järjestyy kun ei ole mitään yksityisyyttä?

Mikä seksielämä? Lapsilla ei pitäisi olla mitään seksielämää. Se on aikuisten hommaa, joilla on varaa (työ) kantaa seksin hedelmät (vauvat). Abortti ei ole vastuullisuutta. Se on laiskaa ajattelua ja muiden rahojen tuhlaamista, kun ei itse kykene/viitsi/voi huolehtia omasta ehkäisystä. Kasvakaa täyteen aikuisuuteen ensin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän