Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-ikäisillä ei omia huoneita?!

Vierailija
14.01.2024 |

Oletan, että täällä olisi joku, tai edes joku tietäisi jonkun, jonka perheessä ja kotona kaksi teini ikäistä jakavat yhteisen huoneen. Haluaisin kuulla käytännön vinkkejä miten moisen saisi toimimaan. Etenkin jos ne teinit ovat eri sukupuolta keskenään. Stressaan ihan hirveästi tätä asiaa, mutta eron vuoksi meillä on tämä ratkaisu edessä.

Eli olisiko jollakin antaa vinkkejä tai kertoa mielipiteitä? Ja kiinnostaisi myös jos joku voisi vinkata esim ig-tilejä tai jotain, jossa olisi kuvia teinien jaetusta huoneesta. 

Kommentit (187)

Vierailija
1/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuttamassa kaksioon? Jos ette niin teineille omat huoneet ja itse nukut olohuoneen nurkassa.

Vierailija
2/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen 8 hengen perheen joka asuu kahden huoneen ja keittiön mökissä. Kaikki lapset plus vanhemmat nukkuvat samassa huoneessa. Ja lapset eivät ole pieniä vaan alakouluikäisestä lukiolaiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko niin on pakko. Mut onhan tuo ihan viimeinen vaihtoehto. Mieluummin vaikka muutto halvemmalle alueelle tai vanhempi olkkariin.

Vierailija
4/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme muuttamassa kolmioon. Yhdessä makuuhuoneessa tulee olemaan kaksi pienempää lasta, toisessa teinit. Itse majoitun olkkarin nurkkaan. 

Vierailija
5/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuttamassa kaksioon? Jos ette niin teineille omat huoneet ja itse nukut olohuoneen nurkassa.

Kyllä aikuisellakin pitää olla oma makuuhuone. Mä en ole nukkunut olohuoneessa.

Ohis

Vierailija
6/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iso huone niin starkilta ostamaan lautaa ja kyprokkilevyä, väliseinä on helppo rakentaa.

Meillä oli tämmönen ratkaisu kun oltiin lapsia. Väliseinän voi rakentaa vaikka olohuoneeseen jos se on riittävän iso. Ehkä laiskempi ostaisi lundia hyllyn ja asentaisi siihen vaikka vanerista takaseinän

Vierailija
7/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Lapsilla ei ole osaa eikä arpaa tilanteeseen mihin vanhemmat heidät ovat pistäneet, joten vanhemmat ovat niitä jotka joustaa tilnateen vaatiessa

Vierailija
8/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ole eron takia pakko. Ero ei liity mitenkään siihen, millaiseen asuntoihin teini-ikäisten lasten vanhemmat valitsevat muuttaa. Jos olet köyhä, niin ei ole ihan pakko asua Helsingin kantakaupungissa.

Vierailija
9/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme makuuhuonetta ja teinit jakaa niistä toisen ja pienemmät lapset toisen, me vanhemmat ollaan kolmannessa. Talo on ihana ja hyvällä paikalla ja teinitkin on ihan tyytyväisiä tilanteeseen. Tuskin edes koskaan ovat molemmat samassa huoneessa yhtä aikaan muuten kuin nukkuessaan. Ei oma ikioma huone jokaiselle lapselle ole mikään ihmisoikeus. Teinien mielestä on kivaa että asutaan suht keskustassa ja kaikki on lähellä.

Kannattaa siis ehkä esittää teineille faktat ja etsiä tilanteen hyvät puolet? Halutessaan huonetta voi jakaa esimerkiksi kirjahyllyillä ja sermeillä tai kaapeilla.

Vierailija
10/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla ei ole osaa eikä arpaa tilanteeseen mihin vanhemmat heidät ovat pistäneet, joten vanhemmat ovat niitä jotka joustaa tilnateen vaatiessa

Mikä tilanne? Kaikille oma huone ja se siitä. Ei ole ongelmia.

Vierailija
11/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sijoitukseen johonkin laitokseen. Siellä saavat ainakin omat huoneet tai samaa sukupuolta olevan huonekaverin

Vierailija
12/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan perheen aikuista olohuoneeseen uhrautumaan teinien takia. 

Perheen vastuullisella henkilöllä on oikeus omaan rauhaan ja oven sulkemiseen, kun sitä rauhaa tarvitsee. 

Kaksiossa teinit voivat vaikka vuorotella olohuoneessa nukkumista. Näin kumpikin saa vuorotellen oman huoneen, jos omaa huonetta ovat vailla. 

Vierailija
13/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ei tarvii olla. Ei meillä ainakaan teinit koskaan vietä aikaansa olohuoneessa, joten saan olla siellä rauhassa. Ei kai sillä ole merkitystä millä nimellä huone pohjapiirroksessa on.

Vierailija
14/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme makuuhuonetta ja teinit jakaa niistä toisen ja pienemmät lapset toisen, me vanhemmat ollaan kolmannessa. Talo on ihana ja hyvällä paikalla ja teinitkin on ihan tyytyväisiä tilanteeseen. Tuskin edes koskaan ovat molemmat samassa huoneessa yhtä aikaan muuten kuin nukkuessaan. Ei oma ikioma huone jokaiselle lapselle ole mikään ihmisoikeus. Teinien mielestä on kivaa että asutaan suht keskustassa ja kaikki on lähellä.

Kannattaa siis ehkä esittää teineille faktat ja etsiä tilanteen hyvät puolet? Halutessaan huonetta voi jakaa esimerkiksi kirjahyllyillä ja sermeillä tai kaapeilla.

Mutta miten teinien seksielämä järjestyy kun ei ole mitään yksityisyyttä?

Vierailija
15/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja veljeni jaettiin aikoinaan omana teiniaikanani vähän aikaa iso huone. Välissä oli kirjahylly. Veli käytännössä vain nukkui huoneessa. Oli ihan ok.

Vierailija
16/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei tarvitse olla teininä.

Vierailija
17/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole mitään yksityisyyttä Tarvittaessa teinit osaavat varmasti osaavat myös sopia keskenään siitä jos toinen haluaa tilan omaan käyttöönsä. Tosin näitä tilanteita tulee aina vähän väliä muutenkin, kun emme me kaikki ole kotona aina yhtäaikaa ja toisinaan molemmat teinit on vuorollaan yötäkin muualla kuin kotona.

Vierailija
18/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii olla. Ei meillä ainakaan teinit koskaan vietä aikaansa olohuoneessa, joten saan olla siellä rauhassa. Ei kai sillä ole merkitystä millä nimellä huone pohjapiirroksessa on.

Mä haluan että mulla on oma makuuhuone.

Vierailija
19/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on, verho välissä. Kuulokkeet korvissa ovat muutenkin koko ajan, niin ei kuulema haittaa. Ei ole mitään järkeä muuttaa isompaan, kun parista vuodesta vaan kysymys. Sen jälkeen toinen teini muuttaa jo pois. Jos toisella kavereita, niin viettävät aikaa vanhempien makkarissa, me silloin olkkarissa. Lähinnä kummatkin vaan nukkuvat samassa huoneessa.

Vierailija
20/187 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen 8 hengen perheen joka asuu kahden huoneen ja keittiön mökissä. Kaikki lapset plus vanhemmat nukkuvat samassa huoneessa. Ja lapset eivät ole pieniä vaan alakouluikäisestä lukiolaiseen. 

Aika insestitouhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän