Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-ikäisillä ei omia huoneita?!

Vierailija
14.01.2024 |

Oletan, että täällä olisi joku, tai edes joku tietäisi jonkun, jonka perheessä ja kotona kaksi teini ikäistä jakavat yhteisen huoneen. Haluaisin kuulla käytännön vinkkejä miten moisen saisi toimimaan. Etenkin jos ne teinit ovat eri sukupuolta keskenään. Stressaan ihan hirveästi tätä asiaa, mutta eron vuoksi meillä on tämä ratkaisu edessä.

Eli olisiko jollakin antaa vinkkejä tai kertoa mielipiteitä? Ja kiinnostaisi myös jos joku voisi vinkata esim ig-tilejä tai jotain, jossa olisi kuvia teinien jaetusta huoneesta. 

Kommentit (187)

Vierailija
181/187 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makkareista isompi teineille. Huoneen keskelle kerrossänky jakamaan tila. Alasängyn toiseen pitkään sivuun seinä (kiinnitettynä kunnolla sänkyyn) jollain levyillä tai paneelilla lattiaan asti. Samoin yläsängyn pitkään sivuun seinä, mutta niin, että on eri puolella kuin alasängyn seinä. Kannattaa laittaa tolpat, jotka ovat tukevasti sängyssä kiinni ja ylettyvät lattiasta kattoon, jotta yläsängyn seinä on tukevasti kiinni ja mieluiten niin, että seinä on myös sängyn laidan sisäpuolella. Näin tulee kaksi tilaa, jossa toisessa on alasänky ja toisessa yläsänky. Meillä oli näin ja toimi oikein hyvin.

Kaupasta ostettu errossänky ei ole tarpeeksi pitkä teinille, niissä on myös painoraja.. Tietysti jos teettää kerrossängyn saattaa toimia.

Joissain tukevissa parvisängyissä painoraja on vaikka 120 tai 150 kg, joka riittää. Alle sitten mahtuu runkopatjasänky. Kerrossängyt tosiaan voi olla liian rimpuloita kookkaille teineille.

Vierailija
182/187 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli 10 lasta tai enemmän. Asuntona yksi noin 40 neliön "mökki". Kaikki nukkuivat samassa tilassa, myös vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/187 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuttamassa kaksioon? Jos ette niin teineille omat huoneet ja itse nukut olohuoneen nurkassa.

Kaksiossa on kyllä vain kaksi huonetta. Olohuone ja makuuhuone.

Vierailija
184/187 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ollut teininä omaa huonetta. Jaoin huoneen 4,5 v. Nuoremman siskon kanssa. Mutta ihan hyvin pärjättiin eikä mitään suurempia ongelmia ollut.

Vierailija
185/187 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuttamassa kaksioon? Jos ette niin teineille omat huoneet ja itse nukut olohuoneen nurkassa.

Kyllä aikuisellakin pitää olla oma makuuhuone. Mä en ole nukkunut olohuoneessa.

Ohis

Lapsilla ei ole osaa eikä arpaa tilanteeseen mihin vanhemmat heidät ovat pistäneet, joten vanhemmat ovat niitä jotka joustaa tilnateen vaatiessa

Juuri näin. Voi kun omat vanhemmat olisi tämän myös tajunneet, meidät myös tukittiin samaan huoneeseen, äidin mielestä me oltiin enemmän kuin etuoikeutettuja, äidillä ei kuulemma ollut aikoinaan edes omaa sänkyä ja meillä oli sentään omat sängyt. Ja nyt ei puhuta mistään 1940- luvusta, vaan itse olin lapsi 1990- luvulla ja äiti 1970

Vierailija
186/187 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuisellakin pitää olla oma makuuhuone. Mä en ole nukkunut olohuoneessa.

Ohis

Lapsilla ei ole osaa eikä arpaa tilanteeseen mihin vanhemmat heidät ovat pistäneet, joten vanhemmat ovat niitä jotka joustaa tilnateen vaatiessa

Juuri näin. Voi kun omat vanhemmat olisi tämän myös tajunneet, meidät myös tukittiin samaan huoneeseen, äidin mielestä me oltiin enemmän kuin etuoikeutettuja, äidillä ei kuulemma ollut aikoinaan edes omaa sänkyä ja meillä oli sentään omat sängyt. Ja nyt ei puhuta mistään 1940- luvusta, vaan itse olin lapsi 1990- luvulla ja äiti 1970

Köyhyys periytyy.

Vierailija
187/187 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli 10 lasta tai enemmän. Asuntona yksi noin 40 neliön "mökki". Kaikki nukkuivat samassa tilassa, myös vanhemmat.

Ennen myös anoppi asui samassa makkarissa. Miksei nykyään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi