Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksaisi/haluaisi laskea pisteitä tai kaloreita laihtuakseni. Oletteko muut onnistuneet laihtumaan ilman niiden laskemista?

Vierailija
14.01.2024 |

Olen sen verran lukenut terveellisestä syömisestä yms. ja onnistunut laihduttamaankin. Voisin syödä esim. 5 kertaa päivässä säännöllisesti, jättää sokerin ja herkut pois, tehdä kevyempiä ruokia ja lisätä liikuntaa kävelylenkkien ja YouTuben pilatesvideoiden muodossa. Luulen että minulle tulisi liiallinen stressi, jos ravinto pitäisi ajatella kaloreina tai pisteinä. 

Kaipaan vertaistukea, oletteko muut onnistuneet? Minulla on lehtiä, kirjoja ja nettireseptejä käytössäni. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa laskea. Olen muutaman kerran ladannut kalorilaskurin ja punninnut ja merkinnyt ruuat sinne, mutten viitsi viikkoa kauempaa sitä tehdä.

Itsellä toimii parhaiten iltasyömisen pois jättäminen ja lautasen pienentäminen. Pyrin siihen, etten enää 18 jälkeen syö mitään ja käytän ruokalautasena kakkulautasta. Karkit ym. ylimääräiset jätän kauppaan niin ainakin joutuu näkemään vähän vaivaa, eli leipomaan, jos on pakko saada jotain makeaa. Kaupassa käynti vain kerran viikossa auttaa myös, koska mulla ei ole tapana ostaa herkkuja jemmaan, vaan jos ostan, ostan vain sen, minkä kerralla syön.

Vierailija
22/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt oikein, että hedelmät  pois ruokavaliosta?? Miksi, kaikki hedelmät? Miksi? Olen luullut että iltapalat ja välipalat ovat olleet oikeita , mutta nyt pitää kysyä. Syön eri meloneita, omenaa, päärynöitä, pakastemarjasekoituksia ja luonnonjugurttia. 

Hedelmissäkin on sokeria, hedelmäsokeria. 1 hedelmä per päivä on sopiva määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin sillä, että jätin turhat hiilarit pois, eli leipää.syön vain kerran päivässä, toinen on puuro ja sitten peruna/riisi/pasta lounaan yhteydessä,mutta pieni annos. Ennen meni leipää yms enemmän. 

Lisäsin kasviksia ja proteiinia ( esim rasvatonta raejuusto otan ruuan kanssa), en käytä levitettä leivän päällä, vaihdoin sen öljyihin ja pähkinöihin. Herkuttelin ennen paljon,nyt sallin itselleni yhden pukkuherkun päivässä-alkuun söin joka päivä,nyt ei enää tee mieli. Mutta luulen,että kun ei kiellä kokonaan,niin se toimii.

En laske kaloreita, syön nykyään 3-4 kertaa päivässä. Tavallista kotiruokaa.

Vierailija
24/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt oikein, että hedelmät  pois ruokavaliosta?? Miksi, kaikki hedelmät? Miksi? Olen luullut että iltapalat ja välipalat ovat olleet oikeita , mutta nyt pitää kysyä. Syön eri meloneita, omenaa, päärynöitä, pakastemarjasekoituksia ja luonnonjugurttia. 

Hedelmissäkin on sokeria, hedelmäsokeria. 1 hedelmä per päivä on sopiva määrä.

Ei se kohota tai haittaa,kun hedelmät syö kokonaisina,koska silloin tulee myös kuitua.